BX SPORT bumpers
Gepost: 14 mei 2006 05:11 AM

Hallo iedereen,

Ben eergisteren begonnen met het herstellen van de achterbumper van men SPORT, deze was helemaal gescheurd.

Zoals het te zien aan de uitlaat gescheurd , 1 grote scheur en nog een paar hoekjes eraf:

En hier parkeerschade(“uitgehold”). Alsook gescheurd…


De uitlaatkant hersteld (Moet nog fijn afgewerkt worden)

Als er iemand nog tips heeft, alles is welkom!

mvg
Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 14 mei 2006 01:40 PM
  [ # 1 ]

opschuren met P120

dat putteke aan uwen uitlaat nog uitplamuren

en dan spuitplamuur zetten

2tot3dagen laten drogen

dan opschuren met P180 , en afzakken naar P500
dan is hem klaar vor grondverf
en achteraf paint

GRTZ

Profiel  
 
Gepost: 14 mei 2006 01:43 PM
  [ # 2 ]

zal ik doen, merci Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 mei 2006 03:17 PM
  [ # 3 ]

Word mooi hoor Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Gepost: 14 mei 2006 06:05 PM
  [ # 4 ]

Dat hoop ik ook Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 14 mei 2006 06:28 PM
  [ # 5 ]

mooi hoor Wink  was dat mijn achterbumper of je ouwe? ga door met het goede werk Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 14 mei 2006 06:56 PM
  [ # 6 ]

[list]achterkant van de bumper schoonschuren en opschuren met 80 schuurpaier. daarna met glasvezelmatjes, polyeshter hars en eventueel metalen strips verstivigen. zo creeër je ook een vast ondergrond om dadelijk op te vullen met hars, dat het er niet doorheen zakt. goed laten drogen nu

Nu de buitenkant. scheuren helemaal glad uitslijpen, dat alle loss delen eruit zijn.

daarna opvullen met polyesther hard en gladvezel matjes.

afschuren en eventueel met POLYESTHER PLAMUUR plamuren

strak schuren met eerst 80, dan 120, dan 180, dan 240 en dan 360. Met kurkblokje !!!!! en heel goed uitschuren !!!!!!!! ZEER BELANGRIJK !!!!

dan in de spuitplamuur zetten. ruim uitspuiten anders krijg je randen te zien met het schuren.

spuitplamuur uitschuren met waterproof schuurpapier. 400, dan 800 dan 1000. omdat het metallic lak is. anders zie je later de krassen er doorheen. weer schuren met een blokje, en goed voelen !!!! opletten voor randen, altijd uitschuren tot je “wolkjes” krijgt.

Daarna goed uitblazen, stofvrij maken, ontvetten en met een kleefdoek eroverheen.

daarna spuiten in de kleur, in 3 keer. als laatste blakke lak, als de verf opgedroogd is. ook hier weer 3 lagen, en probeer tegen het zakken aan te spuiten voor een mooi glad resultaat.[/list:u]

Idea TIP Idea : doe de bumper in zijn geheel in 1 keer, anders zie je kleur verschil Wink  Overal goed schuren met 1000, tot hij helemaal egaal dof is. en alle plekje netjes wegwerken Wink

En geloof me, dit is de manier, ik ben autoschade hersteller, en zo krijg je het beste en mooist resultaat. Al is het wel vrij veel werk voor sommige Laughing

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 14 mei 2006 07:01 PM
  [ # 7 ]

doe je ook wel eens forum leden helpen herstellen ?:wink:  Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 14 mei 2006 07:04 PM
  [ # 8 ]

koffie staat klaar.  Very Happy

Ik wil wel mensen helpen of eventueel adviseren. mocht er iets zijn, PB me maar Wink

PS : Wijzig je onderschrift even, je hebt de BX SPORT al voor je deur staan Laughing

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 14 mei 2006 09:51 PM
  [ # 9 ]
vortex schreef:

koffie staat klaar.  Very Happy

Ik wil wel mensen helpen of eventueel adviseren. mocht er iets zijn, PB me maar Wink

PS : Wijzig je onderschrift even, je hebt de BX SPORT al voor je deur staan Laughing

je snapt m niet heb er twee gekocht Laughing  goed dat ik het weet koffie heb ik wel Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Gepost: 15 mei 2006 12:06 AM
  [ # 10 ]

@ Roy, tis mij bumpertje, van de SPORT

@ Vortex, thx, met de handeleiding ernaast schuren en plamuren zal het worden Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 15 mei 2006 08:20 AM
  [ # 11 ]
vortex schreef:

[list]achterkant van de bumper schoonschuren en opschuren met 80 schuurpaier. daarna met glasvezelmatjes, polyeshter hars en eventueel metalen strips verstivigen. zo creeër je ook een vast ondergrond om dadelijk op te vullen met hars, dat het er niet doorheen zakt. goed laten drogen nu

Nu de buitenkant. scheuren helemaal glad uitslijpen, dat alle loss delen eruit zijn.

daarna opvullen met polyesther hard en gladvezel matjes.

afschuren en eventueel met POLYESTHER PLAMUUR plamuren

strak schuren met eerst 80, dan 120, dan 180, dan 240 en dan 360. Met kurkblokje !!!!! en heel goed uitschuren !!!!!!!! ZEER BELANGRIJK !!!!

dan in de spuitplamuur zetten. ruim uitspuiten anders krijg je randen te zien met het schuren.

spuitplamuur uitschuren met waterproof schuurpapier. 400, dan 800 dan 1000. omdat het metallic lak is. anders zie je later de krassen er doorheen. weer schuren met een blokje, en goed voelen !!!! opletten voor randen, altijd uitschuren tot je “wolkjes” krijgt.

Daarna goed uitblazen, stofvrij maken, ontvetten en met een kleefdoek eroverheen.

daarna spuiten in de kleur, in 3 keer. als laatste blakke lak, als de verf opgedroogd is. ook hier weer 3 lagen, en probeer tegen het zakken aan te spuiten voor een mooi glad resultaat.[/list:u]

Idea TIP Idea : doe de bumper in zijn geheel in 1 keer, anders zie je kleur verschil Wink  Overal goed schuren met 1000, tot hij helemaal egaal dof is. en alle plekje netjes wegwerken Wink

En geloof me, dit is de manier, ik ben autoschade hersteller, en zo krijg je het beste en mooist resultaat. Al is het wel vrij veel werk voor sommige Laughing

klopt bijna helemaal
behalve dat deel tot de p1000
spuitplamuur moet je tot 500 opschuren
dan grondverf zetten
en dan schuren tot P1000

zo doe ik dit toch allez en op aanraden van spuiters

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 16 mei 2006 01:09 PM
  [ # 12 ]

spuitplamuur kan je tot 360 schuren. je hebt een betere hechting, en 360 is meer als voldoende !! Zo leer je het trouwens ook als je de opleiding volgt voor autoschade Razz

Daarbij is spuitplamuur tevens een grondverf, alleen deze heeft ook eenvullende werking, in tegenstelling tot een primer !!!  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook