1 van de 2
 1 2 Volgende > 

storing uitlaat gas
romade
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 21 mei 2006 04:42 PM

Hallo ben, nieuw hier op het forum.
Heb sinds kort een xsara break 1,6 16V Bj.2002
Nu het volgende sinds een paar dagen heb ik het probleem dat er een lampje links in het dashboard brand en af en toe ook uitgaat.
De foutmelding die hij op het display aangeeft is storing uitlaatgas.
Kan iemand mij daar wat over vertellen wat het is en hoe ik het kan verhelpen.
Of dat het schadelijk is voor de motor.
Hou er persoonlijk niet zo van als er lampjes branden tijdens het rijden, heb je altijd het idee dat er iets niet klopt.
Heb er de garage al over gebeld had een afspraak, en met dat ik er de volgende dag er heen wilde gaan was het euvel weer weg.
Dus dat schiet niet op maak wel weer een nieuwe afspraak, maar ik dacht ik kan eerst hier wel wat informatie krijgen.

Bvb Dank.
Groetjes Bennie

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 mei 2006 07:40 PM
  [ # 1 ]

vermoedelijk je Lambda sonde die niet goed werkt.
dit kan vervuiling zijn, of op de sonde zelf, of in de stekkers/kabels ervan.
als het een aan uit storing is, dan zit de oorzaak vaak in corrosie in stekkers, of kabel(bijna)breuk.

controleer zelf eens alle stekkers, maak ze los corrosie wegpoetsen, en terug steken.
bedrading nalopen op rare knikken en slechte massa contacten.

als je storing dan nog blijft, is een bezoekje aan de garage gewenst, en dan eerst even de ECU uitlezen en resetten.

mvgr wupke:die het verloop en vervolg wel meeleest. Wink

Profiel  

romade
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2006 07:45 PM
  [ # 2 ]

lambda sonde

kreazyV8wuppo schreef:

vermoedelijk je Lambda sonde die niet goed werkt.
dit kan vervuiling zijn, of op de sonde zelf, of in de stekkers/kabels ervan.
als het een aan uit storing is, dan zit de oorzaak vaak in corrosie in stekkers, of kabel(bijna)breuk.

controleer zelf eens alle stekkers, maak ze los corrosie wegpoetsen, en terug steken.
bedrading nalopen op rare knikken en slechte massa contacten.

als je storing dan nog blijft, is een bezoekje aan de garage gewenst, en dan eerst even de ECU uitlezen en resetten.

mvgr wupke:die het verloop en vervolg wel meeleest. Wink

Sorry voor de late reactie was een tijdje niet echt op deze wereld met 40º in bed.
Waar kan ik die bij de Xsara vinden, heb aan het uitlaatspruitstuk gekeken en zie 2 delen waar een kabeltje aan zit 1 bovenaan en 1 onder aan het spruitstuk en ik ken me er nog niet zo goed mee uit dus.
alle hulp is welkom.

Groetjes Bennie

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 07 augustus 2006 09:54 PM
  [ # 3 ]

Hallo Bennie,

weet iet of je dit nog leest, maar die storing komt me bekend voor, lijkt op wat ik heb. Heb jij het al opgelost en wat was dan de oorzaak???

groet,
Hans

Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 augustus 2006 12:45 PM
  [ # 4 ]

M’n Peugeot 206 met dezelfde 1.6-16V motor heeft dezelfde storing, de Peugeot-dealer heeft ‘m uitgelezen en hij gaf “degeneratie katalysator” als foutmelding. De Peugeot-helpdesk gaf de 1e keer aan dat het een fout in de software was en de dealer heeft de software ge-update.
Dit bleek niet te helpen en toen had de Peugeot-helpdesk aangeboden om de 2e lambda-sonde (achter de katalysator) te vervangen.
Dit blijkt ook niet te helpen en volgende week mag de auto weer een dag bij de Peugeot-dealer logeren…...Gelukkig onder No Cure - No Pay basis

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 augustus 2006 01:20 PM
  [ # 5 ]

Ai Willem,

Ik wens je sterkte. Ik hoop als je eruit bent dat je dit nog meld, ik zal zeker wanneer mijn probleem is opgelost dit melden.

zie mijn storing omschrijving onder xsara en nog stuk onder electrisch, daar staan ook wat storingcodes bij.

Ik wacht nog op hulp ook van technici hier. Mijn auto is nog niet terug uit Frankrijk helaas, dus de laatste stroingcodes heb ik nog niet.

groet,
Hans

Profiel  

romade
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 augustus 2006 12:31 AM
  [ # 6 ]
Cobra schreef:

Hallo Bennie,

weet iet of je dit nog leest, maar die storing komt me bekend voor, lijkt op wat ik heb. Heb jij het al opgelost en wat was dan de oorzaak???

groet,
Hans

Hoi Hans, nee de storing is er nog steeds.
Weet je, ben net terug van vakantie uit oostenrijk.
Heb daar het probleem ook gehad, niet de hele tijd maar toch regelmatig.
Bij de garage zeggen ze we moeten hem eerst uitlezen en kunnen dan meer zeggen.
Wat me wel is opgevallen, is dat het vermogen dan ook minder wordt. Je merkt dat als je een paar % stijging hebt in de bergen.
Als ik tijd heb dan ga ik nog deze week naar de garage en kijk dan wel wat er fout is.
Voor de rest geen problemen gehad.

Groetjes Bennie

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 augustus 2006 01:55 AM
  [ # 7 ]

Hallo Bennie,

Mijn auto is nog steeds niet terug. Als hij er is(uit Frankrijk,ik heb het niet gered deze vakantie) vraag ik de storingen, die hij nu heeft opgeslagen ook weer op. Garage gaat er direct mee aan de slag zeiden ze,als ie er is.

Meldingen in maart bij mij waren allen signaal gemotoriseerde gasklep: plaatselijk.Echter na resetten in systeem is storing niet weer geweest tot vakantie 29juli dus. Ik krijg letterlijk: storing emissie uitlaatgassen in display te staan en wat piepjes,na starten van de motor en motormanagement(oranje lampje blijft dan branden). Motor loopt dan ook iets hoger lijkt ‘t even in toeren stationair en rijdt wat schokkerig.
Na contact eraf en weer starten kon ik er gewoon mee rijden(kon ook geen kwaad volgens garage,ging dan in een veilige modus of iets dergelijks(dat is vermoedlijk bij jou dat mindere vermogen). Alleen is ie nu dus helemaal blijven staan. Eigenlijk hoop ik dat er nu iets echt stuk is en de sluimerende boosdoener gevonden wordt daardoor.
Vreemd vind ik dat ik aldoor v-power heb getankt vanaf maart en geen last had en nu op vakanie na de eerste tank gewoon euro 95 is probleem nu weer terug, toeval??.

Ik hou je op de hoogte en als ik wat weet meld ik dat direct,hoop dat je mij ook op de hoogte wil houden als je meer weet.

p.s.
als de storing identiek is kan ie bij jou dus ook plots geheel stilvallen,hou daar wel even rekening mee.

groet,succes en dank voor je reactie.

Hans

Profiel  

romade
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 augustus 2006 04:43 AM
  [ # 8 ]

Hoi, Hans lees net jou verhaal en ik zie dat jij ook het probleem hebt bij korte ritjes.
Onregelmatig lopen, net of hij geen vermogen heeft en slaat dan af en na opnieuw starten loopt hij gewoon of er niets is. heb ook onder het rijden al een keer gehad dat hij ineens uitviel en dan opnieuw starten loopt hij gewoon. Is er dan geen citrotegneut die hier meer van weet. Die zullen wel denken laat ze maar naar de werkplaats komen.
Ben dan toch benieuwd wat bij jou de oorzaak is hans als je de auto weer terug krijgt.

Groetjes Bennie

Ps. maar goed dat ik jou verhaal niet voor dat ik op vakantie ging heb gelezen, want dan geloof ik niet dat ik was gegaan. Shocked

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 augustus 2006 02:32 PM
  [ # 9 ]

Bennie,

Is voor mij voor ‘t eerst dat een auto mij laat staan in buitenland, nare ervaring inderdaad. Ging begin van vakantie voor een weekje met kids naar Frankrijk en daarna zouden we in Duitsland en Nederland gaan toeren nog 2 wkn. Helaas 2 dgn kwijt van die eerste week en auto hopelijk vandaag weer in Nederland en dus 2wkn straks geen auto gehad en vakantie voorbij. ta, pech dus. Crying or Very sad 

Ik hoop vandaag of morgen mijn auto hier te zien in garage en dan meer te weten(ik dacht anwb brengt auto terug, duurt paar dagen, blijkt 2wkn te worden dus). Hou je op de hoogte.
Ik had gehoopt op enkele diepe tips vanuit dit forum,eigenlijk denk ik aan een kleine sensor die de weg kwijt is(defect) en hierdoor het geheel in de war stuurd, maar ik heb nog niet de kennis en materiaal om dit uit te vinden. Positiebepaling gasklep,gaspedaal,luchthoeveelheidsmeting, temperatuursensor,mapsensor,lamdasonde in principe allemaal electronische sensoren die een klein spanningsignaal afgeven vanuit een klein meetgebied. Klein defect geeft grote gevolgen,da’s ‘t probleem bij zoeken. Nog vervelender bijv. als het een kwestie is van kabelaansluiting beetje corrosie op stekkerverbinding of zo.
Tja, auto nieuw gekocht in 2003, maar plezier gaat er af zo,eerste winter al startproblemen,hmm zou ‘t toch een temp. sensor zijn dan Idea ??

Herken je soms ook: komt soms voor,net na starten of ie onregelmatig op drie poten loopt en even later uit zichzelf ook weer goed of na even gasgeven? Branden geen alarmlampjes en ook geen piepjes dan.

groet,
Hans

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 augustus 2006 04:25 PM
  [ # 10 ]
Cobra schreef:

Ai Willem,

Ik wens je sterkte. Ik hoop als je eruit bent dat je dit nog meld, ik zal zeker wanneer mijn probleem is opgelost dit melden.

zie mijn storing omschrijving onder xsara en nog stuk onder electrisch, daar staan ook wat storingcodes bij.

Ik wacht nog op hulp ook van technici hier. Mijn auto is nog niet terug uit Frankrijk helaas, dus de laatste stroingcodes heb ik nog niet.

groet,
Hans

Het blijft bij een piep en een korte vermelding op het display en het lampje blijft branden.
Valt wel onder de 6 maanden bovag-garantie die op de auto zit, dus van mij mogen ze zoeken tot ze erbij neervallen.
De auto heb ik bij een Ford-dealer gebracht, maar voor dit soort garantie-gevallen moet de ford-dealer naar de peugeot-dealer. Ik heb ‘m met toestemming van de ford-dealer direct naar de peugeot-dealer gereden en zolang de storing nog niet is gevonden, sturen ze nog geen rekening naar de ford-dealer

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 augustus 2006 01:38 AM
  [ # 11 ]
Willem schreef:
Cobra schreef:

Ai Willem,

groet,
Hans

Het blijft bij een piep en een korte vermelding op het display en het lampje blijft branden.
Valt wel onder de 6 maanden bovag-garantie die op de auto zit, dus van mij mogen ze zoeken tot ze erbij neervallen.
De auto heb ik bij een Ford-dealer gebracht, maar voor dit soort garantie-gevallen moet de ford-dealer naar de peugeot-dealer. Ik heb ‘m met toestemming van de ford-dealer direct naar de peugeot-dealer gereden en zolang de storing nog niet is gevonden, sturen ze nog geen rekening naar de ford-dealer

Willem,

Ik wens je succes,je hebt in elk geval garantie en service, gezien de storingmelding denk ik eigenlijk,dat de oorzaak van je probleem een andere is dan bij mij, maar hou ons op de hoogte.

groet,
Hans

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2006 02:16 AM
  [ # 12 ]

Hallo,

Mijn auto is terug, morgen kijkt de garage of ze het probleem kunnen vinden.
Ik meld me wel als er info is.

groet,

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2006 04:00 PM
  [ # 13 ]

oorzaak

romade schreef:

Hoi, Hans lees net jou verhaal en ik zie dat jij ook het probleem hebt bij korte ritjes.
Onregelmatig lopen, net of hij geen vermogen heeft en slaat dan af en na opnieuw starten loopt hij gewoon of er niets is. heb ook onder het rijden al een keer gehad dat hij ineens uitviel en dan opnieuw starten loopt hij gewoon. Is er dan geen citrotegneut die hier meer van weet. Die zullen wel denken laat ze maar naar de werkplaats komen.
Ben dan toch benieuwd wat bij jou de oorzaak is hans als je de auto weer terug krijgt.

Groetjes Bennie

Ps. maar goed dat ik jou verhaal niet voor dat ik op vakantie ging heb gelezen, want dan geloof ik niet dat ik was gegaan. Shocked

Hallo Bennie en anderen,

Lees mijn antwoord in berichtje maar even onder storing emissie uitlaatgassen xsara break 1.6 16v, is nu gevonden en ben er niet vrolijker van geworden, vocht is oorzaak in een verbindingsstekker van kabelboom naar ecu en ecu zelf, e.e.a. is in 3 jr tijd(heb auto nieuw gekocht (in 2003) volledig verrot.

groet,
Hans

Profiel  

Cobra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 november 2006 07:09 PM
  [ # 14 ]

mijn probleem is ook opgelost, na wisselen ECU en later nog een andere ECU, 2* nieuwe dus( eerste was ook defect)is alles weer klaar, rij nu al poosje weer probleemloos rond.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 november 2006 10:49 AM
  [ # 15 ]
XsaraBreakDown schreef:

Probleem is inmiddels duidelijk. Er is een stukje klep afgebroken. Koprevisie nodig (2500 Euro). Oorzaak volgens een onafhankelijk expert is een dakkoffer die teveel druk genereert zodat de motor extra zwaar belast wordt. Samen met de hoge ontbrandingstemperatuur zorgt dit ervoor dat er een stukje van de klep afbreekt.

Ik ben ervan overtuigd: LPG werkt niet met moderne motoren.

Wat een onzin, dus je mag geen eens een caravan achter je auto hangen als je op LPG rijdt

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook