hydrauliek
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 28 mei 2006 01:13 AM

met mijn BX 1.9 Tzi van ,90 heb ik het volgende probleem. Nadat deze is gestart, ‘s moorgens, duurt het erg lang voordat de auto omhoog komt. Ik heb al een keer de LHM olie vervangen, de filters diverse keren schoon gemaakt, dan gaat het enkele dagen goed, maar na verloop van tijd keert het euvel weer terug. Wat valt hieraan te doen?

Met vriendelijke groet,

Roel

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 28 mei 2006 01:53 AM
  [ # 1 ]

geen lucht in de invoerslang? die dikke naar de pomp.
pomp tikt in het begin en stopt dan? of tikt hij door?
merk je nog andere dingen? hoe is je stuurbekrachtiging?

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 mei 2006 02:31 AM
  [ # 2 ]

Re: hydrauliek

r van de wal schreef:

met mijn BX 1.9 Tzi van ,90 heb ik het volgende probleem. Nadat deze is gestart, ‘s moorgens, duurt het erg lang voordat de auto omhoog komt. Ik heb al een keer de LHM olie vervangen, de filters diverse keren schoon gemaakt, dan gaat het enkele dagen goed, maar na verloop van tijd keert het euvel weer terug. Wat valt hieraan te doen?
Met vriendelijke groet,
Roel

Moeilijk te beoordelen zonder nadere informatie.

Wat hoor je verder aan de auto: slipt er misschien een snaartje van de HD-pomp, slaat de drukregelaar erg vaak in (getik)?

En wat voor kleur had de LHM die je vervangen hebt? Bruin/zwart wijst op een ernstige vervuiling van het systeem, dan zijn “zwaardere middelen” nodig, bijv. nog een keer verversen of spoelolie erin.

En heb je de (m.n. achter)remmen al eens goed doorgespoeld met schone LHM?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook