Lichtschakelaar GS demonteren, hoe??
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 12 mei 2006 05:24 PM

Ik heb de indruk dat de lichtschakleaar in mijn Gs stuk is, zet ik namelijk op stand 1, stadslicht dus, dan verbind ie de spanning door naar de stads en dimlichten.
Nu wou ik deze er uithalen, dus afdekplaatje onder de klokken los geklikt, toen de schakelaar los geschroefd, nu is die wel los, maar kan de knop van de schakelaar niet door het dashboard heen, deze zal er dus wel af kunnen op een of andere manier maar mijn vraag was dus hoe krijg ik de schakelaar door het dashboard heen?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 mei 2006 05:25 PM
  [ # 1 ]

Re: Lichtschakelaar GS demonteren, hoe??

Wunderbar schreef:

Ik heb de indruk dat de lichtschakleaar in mijn Gs stuk is, zet ik namelijk op stand 1, stadslicht dus, dan verbind ie de spanning door naar de stads en dimlichten.
Nu wou ik deze er uithalen, dus afdekplaatje onder de klokken los geklikt, toen de schakelaar los geschroefd, nu is die wel los, maar kan de knop van de schakelaar niet door het dashboard heen, deze zal er dus wel af kunnen op een of andere manier maar mijn vraag was dus hoe krijg ik de schakelaar door het dashboard heen?

Dit scheen normaal te zijn. Doet mijn type 1 BX 14 RE namelijk ook (waar ik mij over verbaasde) maar toen werd ook gezegd dat t bij een GS ook zo is en zo hoort.

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 12 mei 2006 05:34 PM
  [ # 2 ]

Dit scheen normaal te zijn. Doet mijn type 1 BX 14 RE namelijk ook (waar ik mij over verbaasde) maar toen werd ook gezegd dat t bij een GS ook zo is en zo hoort.

Huh?!? dus het is bij een Gs onmogelijk alleen het stadslicht aan te zetten? kan natuurlijk best weer een Citroen grap zijn, weet iemand hier meer vanaf?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 mei 2006 05:40 PM
  [ # 3 ]
Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 12 mei 2006 05:49 PM
  [ # 4 ]

Marten ik heb het even doorgelezen en de reacties van anderen ook, maar ik blijf het erg raar vinden, in ieder geval wel bedankt voor de (snelle) reacties Very Happy

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 mei 2006 05:54 PM
  [ # 5 ]
Wunderbar schreef:

Marten ik heb het even doorgelezen en de reacties van anderen ook, maar ik blijf het erg raar vinden, in ieder geval wel bedankt voor de (snelle) reacties Very Happy

Raar is het wel… Wink

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 12 mei 2006 06:03 PM
  [ # 6 ]

Stom van mij, ik had eerst even in mijn instructieboekje moeten kijken, die legt het uit:

Schakelaar in normale stand: met stip naar je toe en schakelaar van je af: staat alles uit

Schakelaar een kwartslag gedraaiden de dimlichten gaan samen met de stadslichten aan

Schakelaar een kwartslag gedraaiden naar je toe halen staan ALLEEN de stadslichten aan

Schakelaar 2 kwartslagen gedraaiden de dimlichten branden weer samen met de stadslichten

Schakelaar 2 kwartslagen gedraaid en naar je toe getrokken is grootlicht

Very Happy

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 28 mei 2006 09:42 PM
  [ # 7 ]

Hihi ... grappig topic!
Al gemerkt dat als je de auto in de achteruit zet er ook aan de achterkant van je auto witte lampen gaan branden?
Laughing

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 02 juni 2006 01:18 PM
  [ # 8 ]

ik ben net ff wezen kijken, en dat klopt ja, was me nog niet eerder opgevallen, je had er trouwens wel ff bij mogen zeggen dat je dat niet met draaiende motor kon controleren Confused

Maar hier mag eigenlijk wel een slotje op want ben er nu toch uit

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook