2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Hoe vervang ik de hydraulische klepstoters?
Gepost: 01 juni 2006 02:53 PM
  [ # 16 ]
Serge schreef:

Ik ga meer voor wat je eerst zei; daar is niet zoveel Jip en Jannekes aan. ik ga die tekeningen eens goed bestuderen en die tekst door Babelfish halen en dan komen er vast nog wel een stapelje vragen.

in de WPHBen stond er niets van, dus is het maar de franse Revue Technique geworden Crying or Very sad

Als je een stukkie vertalen nodig hebt zeg het maar.

Als ik jou was zou ik gewoon even de moeilijkheden van het werk in de tekst opzoeken en dan er gewoon aan beginnen….

Zo moeilijk kan het toch niet zijn hoor.

iig succes!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Gepost: 01 juni 2006 02:54 PM
  [ # 17 ]
Serge schreef:

Iig SUPER bedankt, voor de moeite die je er in hebt willen steken om die scanns te maken Exclamation

geen probleem Wink

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 01 juni 2006 03:22 PM
  [ # 18 ]

Ik bied volgende week of uiterlijk die week daarop de DS voor de APK aan en als dat klaar is, begin ik aan de klepstoters. Mocht ik dan onverhoopt vast komen te zitten, of de reparatie duurt veel langer dan gedacht (op motorisch gebied wordt dit toch wel de ingrijpenste reparatie die ik tot nu toe heb gedaan), dan kan ik iig nog m’n werk doen met de DS.

Animal triste post coitum

Profiel  

Gepost: 01 juni 2006 05:21 PM
  [ # 19 ]

das juist!
Back-up is altijd handig Laughing

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2006 01:12 PM
  [ # 20 ]

Ik heb nog wat meer zitten lezen over hydraulische klepstoters en hoe langer hoe meer heb ik het idee, dat het niet de stoters zelf zijn die liggen te muiten, maar dat er een oliekanaaltje dicht zit. Het tikken begon namelijk vrij plotseling, is alleen maar erger geworden met die schoonmaaktroep en blijft onverandert doortikken, zowel bij hete als koude motor.

Nu ga ik die stoters wel vervangen, want ik ben er dan toch in de buurt en ze zitten er al meer dan 3 ton in. Ik zou echter wel graag willen weten hoe ik die oliekanaaltjes het beste schoon kan maken. Zou ik die met lucht kunnen doorspuiten, of zijn er betere manier om dit te doen?

Profiel  

Gepost: 05 juni 2006 02:14 PM
  [ # 21 ]

Hydraulische klepstoters bestaan uit platic,... dus als ze “hun” tijd hebben gehad gaan ze ook stuk dat meestal word aangegeven door het tikken bij start(hier moeten ze dan even terug “gevuld” worden en tikken ze dus even.)

Als je motor openligt en je duwd op de klepstoter en ze voelen sponzig aan zijn ze stuk->je kan ze induwen omdat er lek is.

Als je ze probeerd in te duwen en het lukt niet is ie goed.

Echter als er 1 stuk is zal het niet lang duren vooralleer andere volgen ->allemaal vervangen

Als je voelt dat ze allemaal goed zijn dan kan je in de richting van oliekanaal verstopping denken.(als je een cleaner erin giet kan dit evengoed voor een oliekanaal verstopping zorgen, maar dat zijn zeldzame gevallen). Ook oliekanaal verstopping opzich zodat de klepstoters geen olie meer krijgen gebeurt niet zo veel.

Je kan ze voorzichtig doorblazen en erna olie in de kanalen gieten ofzo ter spoeling. Als er een verstopping was best effe de carter ofzo eraf halen dat je alle smurrie eruit kan doen, anders komt het gewoon terug in het systeem terecht.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12528

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juni 2006 02:42 PM
  [ # 22 ]

Gaat een klusje worden Serge Confused

Is het niet zo dat de nokkenas er ook uit moet voor de hydraulische klepstoters? en dus de D-riem eraf Confused:
Hoe zit het verder met de klep? kan deze in de cylinder vallen als je e.e.a. los haalt?
Ik heb dus (nog) niet zoveel verstand van die hydraulische klepstoters, maar mocht je hulp nodig hebben Wink

Een voordeel, je heb genoeg ruimte bij een XM 2.1D om te sleutelen.

Profiel  

Gepost: 05 juni 2006 02:51 PM
  [ # 23 ]
ZX1.4i schreef:

Gaat een klusje worden Serge Confused

Is het niet zo dat de nokkenas er ook uit moet voor de hydraulische klepstoters? en dus de D-riem eraf Confused:
Hoe zit het verder met de klep? kan deze in de cylinder vallen als je e.e.a. los haalt?
Ik heb dus (nog) niet zoveel verstand van die hydraulische klepstoters, maar mocht je hulp nodig hebben Wink

Een voordeel, je heb genoeg ruimte bij een XM 2.1D om te sleutelen.

Is niet niets maja.

Beetje plaats maken, distririem eraf, nokkenas eraf, stoters eraf.
Kleppen blijven gewoon lekker zitten.
Zie pagina 1, de bovenste van de 4links, onderaan die bladzijde zie je hoe het zit.

Dan is het gewoon die stoters eruit nemen, nieuwe insteken en de boel terug monteren…

Op zen Jip en Jannekes gezegd Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juni 2006 06:31 PM
  [ # 24 ]
Citroenbx schreef:

Is niet niets maja.

Zie pagina 1, de bovenste van de 4links, onderaan die bladzijde zie je hoe het zit.

Dan is het gewoon die stoters eruit nemen, nieuwe insteken en de boel terug monteren…

Ah, dan valt het wel mee Razz

D-riem eraf en nokkenas eruit heb ik al ervaring mee.
Als de kleppen kunnen blijven zitten zonder gevaar dat ze in de cylinder vallen, is het goed te doen Razz
Carterpan demonteren voor een schoonmaakbeurt is ook niet zo moeilijik, pas nog gedaan Razz

@Serge regel maar een plek, en dan help ik je wel Wink

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 05 juni 2006 06:37 PM
  [ # 25 ]
ZX1.4i schreef:
Citroenbx schreef:

Is niet niets maja.

Ah, dan valt het wel mee Razz

D-riem eraf en nokkenas eruit heb ik al ervaring mee.
Als de kleppen kunnen blijven zitten zonder gevaar dat ze in de cylinder vallen, is het goed te doen Razz
Carterpan demonteren voor een schoonmaakbeurt is ook niet zo moeilijik, pas nog gedaan Razz

@Serge regel maar een plek, en dan help ik je wel Wink

Dat vind ik een tof aanbod!! Zoals je weet heb ik een prima plek om dit soort dingen te doen, met alle nodige features. Ik bel je wel ff deze week voor een afspraak.

Profiel  

Gepost: 05 juni 2006 07:47 PM
  [ # 26 ]

kleppen blijven met de veren lekker zitten, hier moet je niet aankomen, zie die tekening. enkel nokkenas en stoters eraf.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juni 2006 07:50 PM
  [ # 27 ]
Serge schreef:

Dat vind ik een tof aanbod!! Zoals je weet heb ik een prima plek om dit soort dingen te doen, met alle nodige features. Ik bel je wel ff deze week voor een afspraak.

Graag gedaan, trouwe leden/vrienden zijn altijd welkom voor hulp Razz

Word wel effe goed plannen, ik heb namelijk tot 15 juni 24-uurs oproepdienst, in de tussentijd kan ik me mooi verdiepen in dit klusje.

Nu ik dit plaatje zie is het me ook duidelijk waar dit precies zit.

Profiel  

Gepost: 05 juni 2006 08:42 PM
  [ # 28 ]

mooi hé Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juni 2006 01:27 AM
  [ # 29 ]
Citroenbx schreef:

mooi hé Wink

2 vrienden van mij met wie ik vaak sleutel, roepen dat ook altijd als we iets los hebben gehaald “Ook mooi he” Laughing

Profiel  

Gepost: 06 juni 2006 01:40 AM
  [ # 30 ]
ZX1.4i schreef:
Citroenbx schreef:

mooi hé Wink

2 vrienden van mij met wie ik vaak sleutel, roepen dat ook altijd als we iets los hebben gehaald “Ook mooi he” Laughing

Techniekgeil Rolling Eyes

Profiel  

2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook