













































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:ZX1.4i schreef:Mooi zo, ik hou 23 en 24 juni toch open zoals afgesproken, mocht het toch weer terug komen.
Misschien is het verstandig om als het getik weg blijft op die data een preventieve schoonmaakbeurt en een extra oliewissel uit te voeren, met echt olie (Castrol Magnatec) ipv die meuk van Croon. Kleppendeksel en carterpan eraf en de zooi die we tegenkomen schoonmaken, vooral bij de carterpan kom er een hoop zooi uit.Lijkt me een goed plan om de afspraak te laten staan! Ik ben er namelijk vrij sceptisch over, wat opzich niet gek is gezien het feit dat ik met m’n vorige dame zo’n 40dkm heb gereden met die klepstoter-ellende. Maargoed, als het getik weg blijft, dan kunnen we die dag wel ff XM-knuffelen
. Er is naast wat jij voorsteld nog wel het 1 en ander wat gedaan moet (o.a. (oude) roest onder de radiator ff omvormen, voorstoelen- en raambediening-achter aansluiten, veerschotel links vervangen, veerpoten smeren, lekkage in kofferbak dichtkitten, antenne vervangen, schade bij achterscherm lassen, enz) Kroon olie is trouwens met een ‘K’
Ds23man schreef:Die van mij wordt ook steeds stiller, het gaat de goede kant op!
GRG
Ik zag dat jij Wynns hebt gebruikt. Het gekke is dat ik dat er ook in heb gedonderd zo’n 1,5 week geleden, maar dat hielp bij mij niks. Nu dus die Forte erachteraan (een gift, omdat hun vorige product het alleen maar erger had gemaakt) en het was vrijwel meteen weg…. Maar eens zien of het blijvend is. Ik ben er iig niet ongelukkig mee, want ik had al bij de dealer geinformeerd en 1 hydraulische klepstoter kost €51
![]()
En dat dus in mijn geval x 12
informeer eens bij peugeot, de laatste keer betaalde ik daar 34 eurp per stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:informeer eens bij peugeot, de laatste keer betaalde ik daar 34 eurp per stuk.
Zo, dat maakt nogal een verschil! Mocht het weer terugkomen, dan maak ik zeker gebruik van die tip!
Animal triste post coitum
Serge schreef:Kroon olie is trouwens met een ‘K’
Juist ja de K van KUT
Ik ga een nieuw boodschappenlijstje maken voor een schoonmaakbeurt.
PS: Xantia is gefixt, het was slechts een beugeltje van een leiding die los zat en een onheilsgeluid maakte.
Heeft me wel 2 dagen gekost ops:. (Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb gedaan)
ZX1.4i schreef:(Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb gedaan)
Vertel vertel, gedeelde smart is halve smart!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:ZX1.4i schreef:(Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb gedaan)
Vertel vertel, gedeelde smart is halve smart!
Vrijdag de multie-riem eraf gehaald en 1 spanrol, de multi-riem is bij een 1.9D met Airco nogal lang, dus het is altijd weer even pielen.
En vandaag de startmotor eraf, geprobeerd een startmotor uit een gesloopte XM erin te krijgen, past niet. De oude startmotor uit elkaar, schoongemaakt en ingevet, gemonteerd, maar het geluid bleef. Toen zag ik pas het beugeltje
Ok, beugeltje vastgezet, en het tingelingeling geluid was weg
Zat alles er bijna in, zag ik dat ik een rubberen ring uit de startmotor was vergeten ops:
Kon ik weer opnieuw beginnen, vooral die klote plastic plaat over de bak is lastig
Maar goed alles zit weer op zijn plek en veel netter dan de garage die de motorwissel had uitgevoerd.
Was net op tijd klaar voor de voetbalwestrijd
ZX1.4i schreef:Serge schreef:Kroon olie is trouwens met een ‘K’
Juist ja de K van KUT
Ik ga een nieuw boodschappenlijstje maken voor een schoonmaakbeurt.
PS: Xantia is gefixt, het was slechts een beugeltje van een leiding die los zat en een onheilsgeluid maakte.
Heeft me wel 2 dagen gekostops:. (Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb gedaan)
Ik hoor het wel!
Animal triste post coitum
Ik persoonlijk heb nooit zo’n vertrouwen in die schoonmaakmiddelen
en toevoegingen.
Tuurlijk, ik zou het ook een kans geven, maar toch.
Ik deed vroeger nog wel eens Slick 50 in motoren, vooral
engelse auto’s MG en Mini.
Dit is een teflon goedje, dat een film laagje teflon op je
draaiende delen in de motor vormt.
Maw zuigerringen, cilinders, lagers etc.
Heeft iemand dit wel eens gedaan bij een XM 2.0 TCT ?
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
niet bij mijn oude xm wel bij me xantia en hij loopt er echt beter en rustige door dus op zicht is het wel aan te bevelen vind ik
Ik word gelukkig niet teleurgesteld in mijn verwachting; het tikken is weer terug
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ik word gelukkig niet teleurgesteld in mijn verwachting; het tikken is weer terug
En nu? kan het dan toch vervuiling in de olie zijn???
Schoonmaakbeurt en andere olie proberen? die hydraulische klepstoters schijnen niet echt goedkoop te zijn zag ik





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ZX1.4i schreef:Serge schreef:Ik word gelukkig niet teleurgesteld in mijn verwachting; het tikken is weer terug
En nu? kan het dan toch vervuiling in de olie zijn???
Schoonmaakbeurt en andere olie proberen? die hydraulische klepstoters schijnen niet echt goedkoop te zijn zag ik
Ik vrees ervoor, op is op
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ZX1.4i schreef:Serge schreef:Ik word gelukkig niet teleurgesteld in mijn verwachting; het tikken is weer terug
En nu? kan het dan toch vervuiling in de olie zijn???
Schoonmaakbeurt en andere olie proberen? die hydraulische klepstoters schijnen niet echt goedkoop te zijn zag ik
Volgens Waterman kosten ze bij Peugeot €35. Er is er met alle waarschijnlijkheid 1 kapot, dus die moeten we dan maar vervangen. Alle 12 vervangen zie ik financieel niet zitten.
Animal triste post coitum
klepstotertjes
Meende reeds eerder een reactie of pb geplaatst te hebben, maar dit schijnt niet gelukt te zijn of ik heb het gedroomd. Van mijn oudere dame kun je de nog recent vervangen klepstoters gebruiken, je weet wel waar ze begraven is. Maar ja, gezien de hoeveelheid arbeid zie maar.
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Re: klepstotertjes
MrWeenie schreef:Meende reeds eerder een reactie of pb geplaatst te hebben, maar dit schijnt niet gelukt te zijn of ik heb het gedroomd. Van mijn oudere dame kun je de nog recent vervangen klepstoters gebruiken, je weet wel waar ze begraven is. Maar ja, gezien de hoeveelheid arbeid zie maar.
@Serge, dit klinkt wel interessant, verwijderen is niet zo veel werk bij een auto die op de sloop staat.
De D-riem kunnen we gewoon doorsnijden en het geraamte waar de nokkenas in zit kan er dan ook zo uit, en dan pak je zo de klepstoters eruit.
Ik zat al aan iets dergelijks te denken, maar had nog niet gedacht aan die ex-wagen van Winant. Zijn alle 12 de klepstoters van die XM vervangen en hoe lang (hoeveel km) is dat geleden?
Animal triste post coitum