Heb je een pb gestuurd mbt de verwachte km met de nwe klepstoters
Gr, W
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
MrWeenie schreef:Heb je een pb gestuurd mbt de verwachte km met de nwe klepstoters
Gr, W
Misschien is er iets mis gegaan; ik heb nog niks ontvangen.
Animal triste post coitum
Ben benieuwd, we gaan een nieuwe datum prikken, zodat we 2 dagen de tijd hebben om te sleutelen, dan pakken we alles mee en zal de XM weer vrolijk rondsnorren
ZX1.4i schreef:Ben benieuwd, we gaan een nieuwe datum prikken, zodat we 2 dagen de tijd hebben om te sleutelen, dan pakken we alles mee en zal de XM weer vrolijk rondsnorren
Dat lijkt me een tof plan! Want nu is ze toch wel een beetje sneu met dat getik. Als troost zet ik er deze week ff nieuwe Ambiance deurpanelen in, afgewerkt met fancy hardhout en electrische raambediening achter.
Serge,
nog een poging. volgens mij werkt het pben na een bericht bij mij niet meer, maar dat kan aan mij liggen. Ook via de mailbox blijft het in de outbox staan en komt het niet in de sentbox.
Ik schat dat de 12 nieuwe klepstoters (vervangen jan 2005 voor ca. 400 pleuro bij De Westerd) 60-80dkm gedraaid hebben.
Hopelijk weet je zo genoeg om de juiste beslissing te nemen.
Groeten,
MrWeenie
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
MrWeenie schreef:Ik schat dat de 12 nieuwe klepstoters (vervangen jan 2005 voor ca. 400 pleuro bij De Westerd) 60-80dkm gedraaid hebben.
Als ze op het moment dat je de wagen naar de sloop bracht niet aan het tikken waren, zou ik zeggen dat ze bruikbaar zijn.
Heb Serge gisteren gesproken en voorgesteld om naast de klepstoters, ook het frame met de nokkenas mee te nemen, voor de zekerheid.
Ik ga morgen wel eens ff kijken wat die stoters moeten kosten.
Was je nog wat wijzer geworden? Bij mij tikt er nu verdorie ook iets dat op een niet goed werkende klepstoter lijkt!
Het goedkoopste wat ik via de gangbare weg heb kunnen vinden is ongeveer €35 p.s. bij Franse auto’s. Om die gebruikte van Winant met 80dkm te gebruiken, is mij iig van alle kanten afgeraden. Ik ben zelf nog een beetje aan het beraden wat ik ermee ga doen.
Serge schreef:Het goedkoopste wat ik via de gangbare weg heb kunnen vinden is ongeveer €35 p.s. bij Franse auto’s. Om die gebruikte van Winant met 80dkm te gebruiken, is mij iig van alle kanten afgeraden. Ik ben zelf nog een beetje aan het beraden wat ik ermee ga doen.
Bij mij tikt ie alleen met koude motor. Bij warme motor is het weer weg. Er zit nu Castrol GTD magnetique olie in 10w40. “speciaal voor turbodiesels”.
Tja. Toen ik m’n vorige XM kocht, tikte ie ook alleen maar bij koude motor. 10dkm verder tikte ie zowel bij koude als warme motor en 50dkm verder moest de radio flink hard open om niet str*ntsjagerijnig te worden van een rit in de XM. Die wagen was het vanaf het begin al niet waard om zo’n dure reparatie aan te doen. M’n huidige eigenlijk wel. Dus dat wordt ff een bammetje minder komende maand.
Het is natuurlijk niet gezegd dat het bij jou ook zo zal lopen; ik heb ook al gelezen van mensen die jarenlang tikkende klepstoters hadden bij een koude motor. Eenmaal warm niks meer aan de hand en verder ook nooit problemen gehad. Maargoed, misschien reden die maar 5dkm per jaar
mpostma schreef:Bij mij tikt ie alleen met koude motor. Bij warme motor is het weer weg. Er zit nu Castrol GTD magnetique olie in 10w40. “speciaal voor turbodiesels”.
Is het tikken opgetreden sind je deze olie erin heb???
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Bij mij tikt ie alleen met koude motor. Bij warme motor is het weer weg. Er zit nu Castrol GTD magnetique olie in 10w40. “speciaal voor turbodiesels”.
Is het tikken opgetreden sind je deze olie erin heb???
Nee, die heb ik al meer dan een jaar in gebruik en daarvoor een ander merk van dezelfde viscositeit (10w40) die claimde specifiek voor turbodiesels te zijn.
Maar als ik Serges verhaal zo hoor dan valt het nog wel mee bij mij. Er tikt bij koude motor een stotertje, maar die laat zich bij warme motor niet horen. Wel jammer dat ik net olie ververst heb. DAt schijnt het moment te zijn om even te spelen met een motorreiniger. Die moet je toevoegen aan de oude olie, een tijdje mee laten draaien en dan de motorolie en filter verversen.
Overigens hoorde ik dat tikje al voor het olie verversen, dus dat verband is uitgesloten.
mpostma schreef:Wel jammer dat ik net olie ververst heb. DAt schijnt het moment te zijn om even te spelen met een motorreiniger. Die moet je toevoegen aan de oude olie, een tijdje mee laten draaien en dan de motorolie en filter verversen.
Dat kan ik je sterk afraden! Franse auto’s had mij bij de laatste sleutelmeeting getipt om om de 100dkm eens het blok op die manier te reinigen. Dat heb ik gedaan en sinds dien rijd ik weer in een koekoeksklok.
Serge schreef:mpostma schreef:Wel jammer dat ik net olie ververst heb. DAt schijnt het moment te zijn om even te spelen met een motorreiniger. Die moet je toevoegen aan de oude olie, een tijdje mee laten draaien en dan de motorolie en filter verversen.
Dat kan ik je sterk afraden! Franse auto’s had mij bij de laatste sleutelmeeting getipt om om de 100dkm eens het blok op die manier te reinigen. Dat heb ik gedaan en sinds dien rijd ik weer in een koekoeksklok.
Hmmm, goed om te weten dan :S