Rammelende deuren
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 06 oktober 2004 10:17 AM

ZX14.i heeft in mijn ZX een stereo in gebouwd. Pioneer cd speler, Magnat speakers. Geweldig! Mooi geluid enzo…

Alleen bij een beetje bas gaat er iets meetrillen in beide deuren. Da’s best wel k.t!  Evil or Very Mad  Heeft iemand enig idee hoe dat op te lossen is? Of is het gewoon een reflex kwaal?  Crying or Very sad


Groet,

Marcel

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 06 oktober 2004 12:16 PM
  [ # 1 ]

Kijk ffe of de korfjes rondon me speakers goed vast zitten, eventueel zou je de boxen ffe los moeten schroeven en onder ieder gaatje van de box een stukje schuimrubber moeten doen. Dit voorkomt trillen… heb ik ook gedaan bij mijn auto, werkt toppie moet ik zeggen ! Very Happy

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 06 oktober 2004 08:10 PM
  [ # 2 ]
gti_styling84 schreef:

Kijk ffe of de korfjes rondon me speakers goed vast zitten, eventueel zou je de boxen ffe los moeten schroeven en onder ieder gaatje van de box een stukje schuimrubber moeten doen. Dit voorkomt trillen… heb ik ook gedaan bij mijn auto, werkt toppie moet ik zeggen ! Very Happy

Klopt; ik heb bij mijn BX gewerkt met kleine reepjes binnenband van een fiets. Afdekrooster van de speakers eruit; reepje binnenband vasthouden en rooster weer terugzetten. Rammel weg. Maar het is wel effe afhankelijk van waar de rammel precies vandaan komt.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 oktober 2004 08:29 PM
  [ # 3 ]

Ik kom bij Weefje vandaan, omdat het raam eruit was gelopen doordat de raamstift eruit was geschoten.

De speakers zaten gewoon een beetje los, dikkere schroeven erin heeft het probleem opgelost. Alleen jammer dat ze een beetje te lang waren, de schroef aan de buitenkant van het portier duwde het raamrail klem, waardoor het raam eruit liep. Heb het even weer vastgezet met een nieuwe raamstift. Als je op de ANWB moet wachten, kun je blijven wachten, weefje weet er alles van op het moment.

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 06 oktober 2004 08:36 PM
  [ # 4 ]

Als je op de ANWB moet wachten, kun je blijven wachten, weefje weet er alles van op het moment

Wie op de Wegenwacht wacht, wacht lang….  Twisted Evil

Leve Route Mobiel!!!

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 07 oktober 2004 01:24 AM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:

, dikkere schroeven erin heeft het probleem opgelost. Alleen jammer dat ze een beetje te lang waren, de schroef aan de buitenkant van het portier duwde het raamrail klem, waardoor het raam eruit liep.

We zijn met zijn allen wel fors aan het schroeven: er zijn inmiddels al gevallen bekend van een te grote schroef door het motortje van de AB van de achterklep heen (na monteren van Xantia-kentekenplaathouder) en een schroef door de brandstofvulpijp heen na het installeren van bas-speakers Laughing  Laughing

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 oktober 2004 04:54 AM
  [ # 6 ]

Inderdaad, zo heb ik van de week een andere midden-console in mijn ZX gemonteerd, dat kleine bakje bij de versnellingspook is maar niks. Nadat ik de schroeven erin heb gedraaid, schiet me opeens binnen dat het best wel lange schroeven waren, als ze maar niets beschadigd hebben. Gelukkig viel het wel mee, ik heb elektrische storingen, en de kachelradiatuer is niet lek.

Het lijkt mij een goed idee om eerst uit te zoeken of je een schroef op een bepaalde plaats wel erin kan draaien, kan een hoop narigheid voorkomen.
PS: Weefje had gewoon heel erg veel pech, die ene schroef kwam dus net tegen het raamrail aan de binnenkant aan. Op het raamrail zitten hier en daar van die haakje/verdikkingen en juist op die hoogte zat het gat voor de speaker bevestiging. Een halve centimeter omhoog of omlaag en de lengte van de schroef was geen probleem geweest.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 07 oktober 2004 11:15 AM
  [ # 7 ]

Raamrail is simpel terug te plaatsen hoor… is een bx kwaal, laten we maar zetten Citroen kwaal, vorige keer wilde ik me raam dichtdraaien en viel me raam ineens scheef naar beneden, ffe deurpaneel eraf gehaald en de rubbers ingevet met Silocone spray + de rails waar de stift in zit ingevet, die roesten nl. ook nogal snel :thumbsup

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 07 oktober 2004 08:52 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:

  Gelukkig viel het wel mee, ik heb elektrische storingen, en de kachelradiatuer is niet lek.

Shocked Viel het nou wel of niet mee? Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 oktober 2004 01:07 AM
  [ # 9 ]
Bassman schreef:
ZX1.4i schreef:

  Gelukkig viel het wel mee, ik heb elektrische storingen, en de kachelradiatuer is niet lek.

Shocked Viel het nou wel of niet mee? Wink

Sorry schrijffoutje, het moest zijn geen elektrische storingen Surprisedops:

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 08 oktober 2004 07:21 PM
  [ # 10 ]
ZX1.4i schreef:

[Sorry schrijffoutje, het moest zijn geen elektrische storingen Surprisedops:

Laughing wist ik wel Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook