6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Bollen&bollen
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 september 2004 07:21 PM
  [ # 76 ]

Evil or Very Mad
Getverdrie…....
Zit ik de voorgaande post te tikken, begint het te plenzen…..
Hoes nat, schuimtapijt nat, en de DS nat…..
Nah, wellicht dat deze douche haar humeur niet al te veel aantast….

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 oktober 2004 08:00 PM
  [ # 77 ]

Hallo allemaal,

Eindelijk, vandaag eens wat meer gereden dan het kleine dorpsrondje. In totaal een kleine 50 km, met weinig problemen.
Dat wil zeggen, de dame blijft van onderen netjes droog, de pomp slaat vaak aan, het schakelen werd steeds soepeler (ook een kwestie van gewenning, je moet geen haast hebben, laag in de toeren blijven). Het remmen daarentegen vond ik minder worden. Zal daarom nog eens een keer proberen de zaak over een tijdje te ontluchten. Ook een tegenvaller zelf vond ik het starten, dat kostte meer moeite dan ik gewend was. Aangezien de dame maar een weekje heeft stilgestaan, mag dat volgens mij geen problemen geven. Tenzij de accu op sterven na dood zou blijken te zijn. Is ook al een tweedehandsje, vorig jaar gekocht om de oude te vervangen en ik geen nieuwe kon vinden toen ik die nodig had.
In ieder geval een opsteker om zo weer eens lekker zoevend te zweven door het landschap. Dat er dingen over blijven om te verbeteren (afstelling bak, injectiesysteem) is duidelijk, maar dit prettige ritje nemen ze me niet meer af. Overigens, het lag aan de opdringerigheid van de jongste dochter dat de DS meeging op toer.
Kun je nagaan wat voor indruk zo’n dame maakt op een dametju van 8.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 04 oktober 2004 01:29 PM
  [ # 78 ]

Tot zover gefeliciteerd peter,Zo zie je maar wat een macht Dames hebben
op ons mannen,wij zijn gewoon de slaven,al willen we dat niet laten merken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 oktober 2004 02:12 PM
  [ # 79 ]

Goed man!
ennuuu… die driesprong in de injectie al vervangen? daardoor kan ie slechter starten!

En ja een nieuw stuurhuis…. effe sparen maar dan heb je ook wat!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 oktober 2004 08:56 PM
  [ # 80 ]

Nop, nog niet gekeken naaar de injectie, dat moet nog.
Wil eerst de garage ontruimen, zodat de dame in de toekomst droger kan staan dan nu. Maar goed, voorlopig ziet het er beter uit dan een paar maanden geleden.  En er blijven nog genoeg puzzelstukjes over om uit te zoeken, zoals een lekke tank, inderdaad, de injectie en roestpreventie…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 oktober 2004 10:30 PM
  [ # 81 ]
bogaard77 schreef:

Goed man!
ennuuu… die driesprong in de injectie al vervangen? daardoor kan ie slechter starten!

En ja een nieuw stuurhuis…. effe sparen maar dan heb je ook wat!
Cool


Nou heb ik zelf een injectie maar wat bedoel je met: die driesprong Confused

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 oktober 2004 11:48 PM
  [ # 82 ]

De Driesprong is een klein stukje plastic, dat zorgt voor een verbinding van 3 stukken rubber slang. “Ergens” in het topic Problemen oplossen staat een link naar foto’s die ik heb gemaakt van mijn motorruimte.
Als je voor de auto staat, zit de driesprong links, een eindje van het blok vandaan.
Volgens mij is een deel van de functie het bewerkstelligen van een vacUüm, dan wel zorgen voor afzuiging en een drukimpuls. Echter, ik zeg dit nu zonder een plaatje erbij (Dus zonder precies te weten welke slangen daar samen komen).
In ieder geval moet bij de injectieversie al het slang gebeuren luchtdicht zijn afgelsoten, anders krijg je valse lucht, met valse metingen en slechte prestaties als gevolg. En daar heeft mijn dame erg veel last van. Echter, met de hydrauliek nu lekvrij, kan ik mijn aandacht nu weer eesn wijden aan het beter laten werken van de injectie. Helaas, ik heb er nog steeds de ballen verstand van, en ik weet nog steeds niet goed welke fout ik waar moet zoeken, maar ik denk dat ik er met wat hulp (ook via dit forum) wel uit kom. En zo niet, dan maar eens naar Blikwerk in Drachten.
Roestpreventie, heeft er al eens iemand Owatrol oid langs het dakrubber naar binne laten lopen? :whoohoo Lijkt me wel een strak plan, om ook roestvorming in de dakrand tegen te gaan.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 oktober 2004 12:01 AM
  [ # 83 ]

ooooooooh…........... Shocked  nu is het me duidelijk. Ik dat dat “jullie” een driesprong bedoelden mbt de branstof voorziening(bij een injectie)
Deze heeft te maken met de extra luchtvoorziening (achter de gasklep)welke voor een rijker mengsel moet zorgen als de moter koud is Cool .
Zou deze driesprong kapot zijn dan krijgt de moter continue te veel lucht
welke een te hoog toerental geeft bij warme moter>> moter start dan ook slecht als de moter warm is (verzuipt!!) Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 05 oktober 2004 10:39 AM
  [ # 84 ]

Peter

Ik heb niet alles gelezen wat er is geschreven( nog geen tijd gehad) maar hier even een tip. a.s zaterdag is er in Leek bij de sleutelclub daar een meeting die alles met bollen etc te maken heeft, misschien handig voor jou om even langs te komen, je woont er nmiet zover vandaan geloof ik. Ik ga er ook even naar toe om ook even kennis te maken met deze club en uiteraard wat technische kennis op te doen.

ik stuur nog even een berichtje naar je pb

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 09 oktober 2004 08:00 PM
  [ # 85 ]

Zo, na thuiskomst van de bollenclub, waar weer een hoop een mooie DS’en te zien was, en ik gemerkt heb dat ik ook nieuwe bollen nodig ga hebben, heb ik eindelijk de libnker achterrem ontlucht. Inderdaad, 3 weken geduld hebben en regelmatig inspuiten met kruipolie doen de truc. Weinig bellen gezien, dus in de hoogste stand nog eens kritisch gekeken naar het peilgals op het voorraadvat. Niks in te zien omdat ie smerig is, Dacht ik. totdat er weer een liter LHM in het vat was verdwenen, toen zag ik een donker steeepje omhoog komen…...en een pomp die minder snel aanslaat….  Tussendoor nog even een stekkerverbinding hersteld, dus het was weer een vruchtbaar dagje zo.
Hoop in de toekomst vaker naar dit soort gezellige club bijeenkosmten te gaan, waar meer forummers te vinden waren.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook