1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Xsara verhogen / Cursus Hulpveren monteren
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7859
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2006 12:57 AM

Ja, dat is weer eens wat anders. Ik heb altijd al het idee gehad dat mijn coupé aan de achterkant erg laag hing, zeker na installatie van de LPG-onderbouwtank.

Nu ik wat bredere wielen met hogere banden heb gemonteerd (link:   ) loopt het zelfs aan als ik hard door een scherpe bocht gaat.

Wat is nu het verstandigste om te doen? Hulpveren? Of gewoon de torsievering een stukje verhogen zodat het allemaal weer een beetje beter hangt? Bovendien zal ik dan hulp nodig hebben…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juni 2006 12:59 AM
  [ # 1 ]

hulpveren Wink

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 23 juni 2006 01:11 AM
  [ # 2 ]

Hmm, zo laag ligt ie toch niet. Wel zijn je banden nog een maat breder dan de standaard VTS banden…
Wat je kan doen is idd hulpveren plaatsen onder je xsara. Meen dat er een forumer met een xsara break en een LPG installaties hetzelfde heeft gedaan!

andere forumer met hoogteproblemen

Lees dat ook eens door Wink

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 23 juni 2006 01:58 AM
  [ # 3 ]

Hee Daan,

Bij onze Saar wordt deze week de hoogte achter bijgesteld door de torsiestangen te verdraaien. Maar de monteur bij mijn dealer dacht dat je niet meer dan anderhalf tot twee centimeter kon winnen, daarboven moest je hulpveren gebruiken. Volgens mij zie ik en de vraagbaak wel wat anders staan, maargoed. Morgenavond hoop ik meer te weten, als ik foto’s heb zie je ze!

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 03:37 AM
  [ # 4 ]

Tsja, verstandigst lijkt me gewoon ophogen…
Achteraf,  als ik zo ga nadenken, je verlengt alleen je veerweg, met hulpveren maak je die veerweg korter waardoor je wielen i.i.g. niet meer gaan aanlopen…

Als ik er zo eens over nadenken zou ik toch bijna voor de hulpveren gaan…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 23 juni 2006 04:36 AM
  [ # 5 ]

Hm, volgens mij heb je te hoge banden. Ik heb zelf ook een Xsara VTR gehad met 16 inch velgen. Ook dat rubber was 205 breed, maar de hoogte bij mij was 45 ipv 50. Volgens de berekening kwam de maat 205/45 x 16 het dichtst bij de originele montage in de buurt. Ik heb nooit last gehad van banden die in de wielkasten aanliepen. Nu zit er volgens mij voor jou niks anders op dan straffere veren monteren. Of de banden oproken… Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7859
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2006 11:47 AM
  [ # 6 ]
Chinco schreef:

Hee Daan,

Bij onze Saar wordt deze week de hoogte achter bijgesteld door de torsiestangen te verdraaien. Maar de monteur bij mijn dealer dacht dat je niet meer dan anderhalf tot twee centimeter kon winnen, daarboven moest je hulpveren gebruiken. Volgens mij zie ik en de vraagbaak wel wat anders staan, maargoed. Morgenavond hoop ik meer te weten, als ik foto’s heb zie je ze!

Groeten,
Jan

Ja laat maar weten of dat iets geworden is!

Willibrord schreef:

Hm, volgens mij heb je te hoge banden. Ik heb zelf ook een Xsara VTR gehad met 16 inch velgen. Ook dat rubber was 205 breed, maar de hoogte bij mij was 45 ipv 50. Volgens de berekening kwam de maat 205/45 x 16 het dichtst bij de originele montage in de buurt. Ik heb nooit last gehad van banden die in de wielkasten aanliepen. Nu zit er volgens mij voor jou niks anders op dan straffere veren monteren. Of de banden oproken… Wink

Ja klopt, die banden zijn eigenlijk te groot, maar daar heb ik bewust voor gekozen. 205/45 zou een stuk lager en minder comfortabel zijn t.o.v. de oude 195/55 en de teller zou nog meer afwijken… Bovendien heb ik altijd al gevonden dat de achterkant te laag hing, maar nu pas moet er echt iets aan gebeuren. Overigens loopt ‘t ook alleen aan als ik flink door de bocht trek of bij hele grote hobbels…

Ik zal in ieder geval ook eens bij de dealer informeren wat eventueel ophogen / hulpveren gaan kosten. Alle tips zijn welkom Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 23 juni 2006 12:40 PM
  [ # 7 ]
kakanox schreef:

Met torsie verhogen creëer je een dweil. Hulpveren of sterkere veren = beter.

Leg uit??? Wink IK wil weer de orginele hoogte met iets meer gewicht in de koffer. Waarom zou dat een dweil worden?
Ik wil niet dat ie nog stugger wordt, dan geloof ik dat ik onmiddelijk weer een BX koop en die laat restaureren. Wink

Groeten,
Jan

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7859
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2006 02:05 PM
  [ # 8 ]
kakanox schreef:
Chinco schreef:
kakanox schreef:

Met torsie verhogen creëer je een dweil. Hulpveren of sterkere veren = beter.

Leg uit??? Wink IK wil weer de orginele hoogte met iets meer gewicht in de koffer. Waarom zou dat een dweil worden?
Ik wil niet dat ie nog stugger wordt, dan geloof ik dat ik onmiddelijk weer een BX koop en die laat restaureren. Wink

Groeten,
Jan

Je BX is een goed voorbeeld. Hij blijft op hoogte, ook met 600 kg achterin (misschien een beetje overdreven maar ok). Alleen de besturing wordt er niet beter op.

Volgens mij komt dit doordat je de gewichtsverdeling en de veerkarakteristiek aanpast. Dempers werken nl. alleen goed voor een bepaald gewicht. Wat de exacte reden is kan ik eens voor je navragen, goeie vriend van me (Robin, mocht ik ‘t vergeten dan kan je me nu herinneren Razz) = onderstellenspecialist.

Overigens kan je de werking van een demper het mooist bekijken bij een oplooprem. Een te zwaar beladen caravan drukt door z’n demper heen en gaat dus ook remmen bij langdurig bergaf rijden, waardoor de remmen gekookt worden Wink

Er begint ergens in mijn hoofd een stemmetje ‘schroefset’ te fluisteren…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7343
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 juni 2006 02:37 PM
  [ # 9 ]

mooie foto’s digidaan !!! 190 stuks !!!! met name die dandy foto’s je kunt
trouwens wel zien dat deze niet zijn genomen met een toestelletje van aldi of lidle o.i.d. heel mooi gedaan; geen flits te bespeuren

die schade linksachter is zeker nog uit de ” oude doos”  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7859
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2006 03:00 PM
  [ # 10 ]
citroen23 schreef:

mooie foto’s digidaan !!! 190 stuks !!!! met name die dandy foto’s je kunt
trouwens wel zien dat deze niet zijn genomen met een toestelletje van aldi of lidle o.i.d. heel mooi gedaan; geen flits te bespeuren

die schade linksachter is zeker nog uit de ” oude doos”  Confused:

Dank U voor de complimenten Surprisedops:

Ja die schade is van november vorig jaar en alhoewel ‘t pijn in mijn hart deed vond mijn portemonnee het niet zo vervelend achteraf Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 03:15 PM
  [ # 11 ]

Tsja, een schroefset is altijd de beste keuze, maar ook het prijzigst…en het meeste werk Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7859
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2006 04:19 PM
  [ # 12 ]

Ik moet binnenkort toch weer eens naar de garage voor wat zaakjes dus ik zal eens informeren naar de mogelijkheden mbt. het ‘liften’ van de achterkant.

Overigens ben ik wel gevoelig voor de argumenten die Kevin aandraagt. het laatste wat ik wil is een Xsara die nog venijniger wordt met de achterkant, zo ben ik al eens eerder tegen een boom gevlogen…  Confused

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 25 juni 2006 01:14 AM
  [ # 13 ]

de achteras van de Xsara stuurt tog mee?
krijg je daar dan geen problemen mee?( met hulpveren)

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 juni 2006 01:53 AM
  [ # 14 ]

De hulpveren draaien ook mee!

Maarre,  dat meedraaien valt wel mee hoor (eerder tegen)

 

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 25 juni 2006 01:57 AM
  [ # 15 ]

oke

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook