ZX overspuiten?
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 10 oktober 2004 01:56 PM

Hallo,

Mijn ouwelui rijden momenteel een ZX 1.4i Avoriaz (3-deurs) uit 1996, met slechts 67.000 km op de teller. Auto bevalt hun naar eigen zeggen prima (had niet anders verwacht Wink ).

Echter kortgeleden vond een onbekend iemand het nodig om een behoorlijk lange kras op de zijkant te zetten, vanaf halverwege het bestuurdersportier naar achteren. Mad

Nu heeft deze auto de kleur Rouge Hermes. Echter ik vang regelmatig geluiden op dat ze eigenlijk weleens een blauwe (Bleu Grand Pavois om precies te zijn) willen hebben.

Omdat de auto verder goed bevalt en ze niet zo snel overstappen naar een andere auto, kwam het idee, nu de auto een lelijke kras op de zijkant heeft (naast een reeds aanwezige beschadiging op de bumper) om de auto over te laten spuiten.

Echter, is de auto dit economisch gezien nog waard? Heeft iemand hier enig idee wat het compleet overspuiten van een ZX kost?

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 oktober 2004 02:32 PM
  [ # 1 ]

als je niet van plan bent een auto te verkopen, maar juist te blijven gebruiken is het economische “verantwoord”.  In wezen krijg je voor een zx geen biet terug. Het wemelt ervan en is toch te onbekend. Slechts de zware 2 deurs modelen in de 16v range kunnen het nog leuk doen op de verkoop markt.

Als ze het geld ervoor over hebben, ongeveer 1500 eurie, maar dan wel volledig gedemonteerd afleveren. zou ik het doen. Hij word er niet veel meer waard door overigens hoor.

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 10 oktober 2004 03:53 PM
  [ # 2 ]

Afgezien van spuiten (en ik ben het er mee eens dat het economisch niet interessant is) is er ook een mogelijkheid om een soort plastic laag over de auto te laten leggen. Die laag is ook verwijderbaar. Het schijnt dat de taxi’s in duitsland (die een hele vage kleur eigeel moeten zijn) dat tegenwoordig doen. Die vage eigele kleur wil natuurlijk niemand rijden en op die manier kunnen ze een courante kleur bestellen en met die plastic laag aan de eisen voldoen.

Vraag me echter niet waar je dat kunt laten doen en hoeveel het kost. Misschien dat anderen daar meer vanaf weten.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 oktober 2004 04:04 PM
  [ # 3 ]

Ik zou liever die kras gewoon laten spuiten, dan blijft de auto tenminste nog netjes uitzien. Kijk even op http://www.Alacar.nl om uit te rekenen wat het spuitwerk je gaat kosten. Ongeveer € 1700 voor niet metallic en € 2000 voor een auto met metallic lak. Voor zoveel koop je een leuke ocassion-ZX.

Je kan bij Alacar kiezen uit verschillende pakket voor het spuitwerk, voor 2 staanden delen kost het je € 327 (zogenaamde super behandeling).
Standaard kost je € 280
Budget kost je € 132 (Dan moet je de delen wel zelf schuren en plamuren)

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 10 oktober 2004 05:47 PM
  [ # 4 ]

Hmm, dat wordt nog een lastige afweging:

Voordelen overspuiten:
- Je rijdt een “nieuwe” auto die je verder van haver tot gort kent.
- Je rijdt in een (bijna) unieke combinatie: ZX 1.4i Avoriaz in de kleur Bleu Grand Pavois.

Nadeel:
- Het kost een aardig centje (was wel te verwachten). Voor hetzelfde geld heb je inderdaad een aardige tweedehands ZX, maar aangezien ze er naar verwachting (onvoorziene omstandigheden daargelaten) nog wel een aantal jaartjes in door willen blijven rijden, zijn de kosten wellicht over deze jaren uit te smeren.

Het gaat juist om de specifieke kleur Bleu Grand Pavois, die ze mooi vinden.  Heb ZX’en in deze kleur nog nooit zien rondrijden of te koop zien staan. Weet nog wel dat de ZX 16V in 1996 in deze kleur door de Nederlandse autopers is getest.

Andere (goedkoopste) optie is om de kras maar gewoon te laten zitten en het als “gebruikssporen” aan te merken.  Blijft dan toch wel jammer van de verder nette auto met een vrij lage km-stand. Maarja, het is niet MIJN auto. De ouwelui moeten het zelf beslissen. Zal ze in ieder geval nog met de in dit draadje gegeven informatie/adviezen “bestoken”.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 10 oktober 2004 06:36 PM
  [ # 5 ]

voor die folie moet je voor meer info op Trim-Line kijken….

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 oktober 2004 10:53 PM
  [ # 6 ]

Hij moet dik zijn ??? mwah, dan verdunnen ze de verf toch gewoon niet ? krijg je een lekker dik laagje erop…

ik denk overigens dat je iets anders even moet bekijken. Over het algemeen zijn de mensen op dit forum die spuiten overwegen behoorlijk met hun autootje aan de gang. Het spuitwerk is dan vaak de “kroon” op het werk. Je laat namelijk niet een auto spuiten als deze van alles mankeert. Eerst de auto technisch in orde en dan langzaam het uiterlijk. langzaam afhankelijk van het beschikbare budget.

In die context denk ik dat het voor je ouders misschien interresanter is om een andere zx te zoeken, deze NIET in te ruilen, koop een andere, met alle toeters en bellen die ze willen, en kanibaliseer dan de huidige auto. Dan heb je een zx die wat lakwerk betreft helemaal ok is, de technische handel regel JIJ Wink  en wat over is verkoop je om de kosten te drukken…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 oktober 2004 10:58 PM
  [ # 7 ]

Yes dat is een geweldige kleur zeg, als je deze kleur ziet ben je meteen verkocht. In 2000 toen ik mijn eerst auto van de zaak mocht uitkiezen voor 25.000 gulden (2e hands) zag ik een Xsara Coupe in deze kleur, heb zwaar zitten twijvelen. Maar de combinatie van Benzine auto en nog kosten voor de LPG erbij waren te veel. Uiteindelijk toch maar een zilverkleurige Xsara-Berline 1.9D gekozen.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 10 oktober 2004 11:31 PM
  [ # 8 ]

@ZX-Cruiser: da’s echt wel een mooie wagen. Zo’n beetje de enige ZX die in deze kleur te koop wordt aangeboden. Ruilen met gesloten beurs is zeker wel bespreekbaar Wink .

gompy58 schreef:

In die context denk ik dat het voor je ouders misschien interresanter is om een andere zx te zoeken, deze NIET in te ruilen, koop een andere, met alle toeters en bellen die ze willen, en kanibaliseer dan de huidige auto. Dan heb je een zx die wat lakwerk betreft helemaal ok is, de technische handel regel JIJ Wink  en wat over is verkoop je om de kosten te drukken…

Was wel een optie geweest, alleen rijden ze doorgaans minimaal 7 of 8 jaar met een auto door. Aangezien ze deze nog maar dik 3 jaar hebben en er eigenlijk nooit iets aan de auto mankeert (en technisch nog tiptop is met slechts 67.000 km op de klok), is een andere auto voor hun niet echt bespreekbaar (behoudens bovengenoemde ZX 16V Wink ). Pogingen hiertoe zijn totnogtoe vergeefs geweest.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 oktober 2004 11:37 PM
  [ # 9 ]

ja dan is het gewoon erg eenvoudig…..


SPUITEN DIE HANDEL…. Razz

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook