GSA X1 herstel roestschade keienvanger
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 02 juli 2006 03:48 AM

Afgelopen weken de GSA X1 maar eens nagelopen op de aanwezige roestschade. Ik moet zeggen dat het mij nog heel erg meevalt hoeveel roest de GSA X1 heeft. Helemaal als je de roestverhalen moet geloven, dat de GS/GSA onder je kont uit roest.

De schade gevonden tot zover:

- Voorkant motorkap, en hier en daar wat op de achterklep.
- Alle vier de onderzijde deuren zijn hier en daar aangetast.
- Klein stukje bodem van de auto, voetenbak bestuurderskant. 

Mijn daadwerkelijke vraag gaat over de keienvanger. Is de keienvanger / onderste beschermingsplaat van de motor zonder veel moeite los te maken van de dwarsbalk achter de bumper ? Je haalt heel veel bouten los tussen de dwarsbalk en de keienvanger maar het ding blijft vast zitten. Zoals je kunt zien op de foto’s is de algehele conditie van de keienvanger zeer roestvrij.
Enigste roestschade is te zien op de foto’s. Aangezien er roest zit op/tussen dubbel plaatwerk , zou het makkelijk zijn om dit uit elkaar te kunnen nemen.
Wie heeft dit al eens eerder gedaan ? en heeft enkele goeie tips/advies.





CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 juli 2006 12:57 PM
  [ # 1 ]

Re: GSA X1 herstel roestschade keienvanger

Ik wil eerst even een misverstand uit de wereld helpen , een GS/A roest echt niet harder dan andere Citroen’s of tijdgenoten. Dus een GS/A roest je niet harder onder de kont weg dan een ander. Gewoon een kwetie van goed onderhouden / bijhouden.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met :
Is de keienvanger / onderste beschermingsplaat van de motor zonder veel moeite los te maken van de dwarsbalk achter de bumper ?

Je hebt toch de keienvanger los gekregen ??

De roest die op de fot’s zichtbaar is goed weghalen en in de grondlak zetten , tectyl erover en het blijft nog jaren goed.
Erger zijn de vloerplaten (dubbele plaat) aan de bestuurderskant , slecht te repareren op een makkelijke manier.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook