Bollen
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 15 juli 2006 01:19 AM

Gisteren heb ik alle 6 bollen vernieuwd onder mijn Xantia Break.
Ook heb ik er spoelolie op gedaan want de auto zakte binnen de kortste tijd aan de voorzijde weer naar de grond.
Daarbij dacht ik aan rotzooi in het systeem.
Achteraf blijkt dat dit misschien helemaal niet nodig was want met de nieuwe bollen behoud de Xantia nu dus wel de druk.
Voorheen moest ik 40 seconden wachten voor de rode lamjes doofden ( ook binnen een halve dag)  en als ik nu de auto s’morgens start, dan branden ze nog geen 2 seconden….Cool
Kapotte voorraadbol en ook de anti-zinkbol was niet perfect.
Ook de 4 andere bollen waren zeer slecht gezien het hobbelen en stoten op een wat slechtere weg.
Volgens mij zijn er door de vorige eigenaar nog nooit geen bollen vervangen.Surprisedops:
Het vervangen van 5 bollen was een fluitje van een cent maar de anti-zinkbol….Evil or Very Mad 3 uur mee bezig geweest om de aanvoerleiding los te krijgen want te zwaar geschut betekend een gebroken knelschroef…
Gelukkig is het goed gegaan en dat is nu ook goed te merken, ik rijd nu weer Citroen .... Very Happy

Groet
Henk

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 juli 2006 01:28 AM
  [ # 1 ]

Goed werk Henk! En ik denk dat die spoelolie ook geen verkeerd iets is. Ik moet binnenkort ook eens mijn GS spoelen, die komt steeds langzamer omhoog en het lampje blijft ook langer branden na een koude start. Maar ja, tijd hé...

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 15 juli 2006 01:37 AM
  [ # 2 ]

Zo erg veel tijd heb je er niet voor nodig maar de volgende keer dan spuit ik eerst WD40 op de plekken waar het vast kan zitten…
Ik ben nu weer een tevreden confortbollen zwever geworden Wink
De spoelolie had ik er zo wie zo op gedaan want bij mijn vorige Xantia heb ik ondervonden dat het wel degelijk het systeem reinigt.
Die vertikte het soms om onder het rijden niet meer te willen sturen….

Groet
Henk

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 juli 2006 01:51 AM
  [ # 3 ]
henkpit schreef:

Zo erg veel tijd heb je er niet voor nodig maar de volgende keer dan spuit ik eerst WD40 op de plekken waar het vast kan zitten…

WD40 op vastzittende bollen kan ook goed werken heb ik gemerkt. Enneh,het zal niet veel tijd kosten, maar met een HY (klus-bus) voor de deur en een eend met een kapot druklager moet het er nog even bij blijven helaas…

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 15 juli 2006 10:21 AM
  [ # 4 ]

Ja, daar kan ik mij best iets bij voorstellen.
Ik heb het voordeel dat ik nu in de VUT ben , dus alle dagen thuis ben en mijn eigen dagindeling kan maken.
(als mijn vrouw geen andere plannen heeft natuurlijk… Wink )

Groet
Henk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook