2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Help 1.9 diesel
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 02 juli 2004 12:16 AM
  [ # 16 ]

Precies weet ik het ook niet maar wat ik begreep is dat er een nieuwe verstuiver in is geplaatst. Op deze verstuiver zit een sensor die communiceert met de computer. Het schijnt dat de sensor een foutmelding gaf en dat daarom de hele verstuiver is vervangen. Vandaag bleek de sensor weer een fout melding te geven aan de computer maar ze zijn er nog mee bezig…wordt vervolgd(again)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juli 2004 04:27 AM
  [ # 17 ]

mm zoiets kan kloppen…van de 4 verstuivers is er 1 ‘hoofd’ verstuiver…die is ook duurder om te vervangen dan 1 van de andere 3….
Althans als ik goed heb opgelet toen de verstuivers van de chrysler vervangen zijn…..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
pascaldb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 07:54 PM
  [ # 18 ]

Inhouden

Soortgelijk probleem gehad met een Berlingo 1.9D rond de 100.000Km.
Begon steeds in te houden erg traag optrekken en roken. Soms kwam ik niet boven de 80km.
Eerst computer geresset na 10km weer zelfde probleem. achterdemper vervangen weer na enkele km-ters hetzelde probleem. Uiteindelijn de katalysator vervangen en het probleem was opgelost. Dit heeft wel diverse bezoeken aan de dealer gekost.
5000km later slecht starten bij een temp. onder 0 graden . Gloeispiralen vervangen hielp niet. daarna de kleppen afgesteld alles weer Ok.

Nu een 2.0 HDI zelfde leeftijd en 120.000km gelopen tot nu toe alles op een nieuwe uitlaat en wiellager na alles nog Ok…  Hopen dat dit zo blijft.

—- Berlingo 2.0 HDI—-

Profiel  
 
Dirk DV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-2004

Gepost: 12 augustus 2004 03:28 PM
  [ # 19 ]

Ik heb dit mijn mijn berlingo uit 2001 ook gehad.
Gewoon de 2 stekker verbindingen op de inspuitpomp te verwijderen en de draadjes aan elkaar te solderen
Indien dit niet helpt de vervroegingklep op de pomp vervangen en probleem is opgelost.
Deze klep moet een tikkend geluid geven bij opzetten van contact.
Kost ongeveer 300€, citroen is hiervan op de hoogte en moet dit onder garantie vervangen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 oktober 2004 01:33 PM
  [ # 20 ]

Re: Help 1.9 diesel

mvbbx schreef:

Gister is de berlingo (maart2001, 105000 km)van mijn vader erg gaan trillen en inhouden. Van de garage ter plaatse en de ANWB mocht hij niet verder rijden dus op de ambulance naar onze dealer. Deze gaan hem uitlezen. We hebben al verschillende verhalen gehoord van water in de motor tot kapotte verstuivers of computer. Heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt veel vaker voor te komen bij deze km stand.

Aha, dat klinkt bekend. Overigens vertelde een monteur dat hij het ook telkens had bij zijn xsara diesel. Schijnt toch iets niet helemaal lekker te zijn met de computer. Wel raar dat ze een vrij oude motor (bx, xantia geloof ik) nog niet storingsvrij hebben.

Terugkomend op dit probleem wat ik ook heb gehad met mijn 306 1.9D uit 2001. Afgelopen week ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever en rijd ik regelmatig mee met de monteurs in hun Berlingo’s uit 2002, 2002 en 2004 (nieuw model), allen met 1.9D. Alledrie hebben dit probleem gehad, ratelende motor en inhouden, de dealer heeft de software van de ECU een jaartje geleden geupdate en het probleem is weg. De nieuwe Berlingo uit 2004 heeft dit jaar hetzelfde probleem gehad en ook hier heeft een update geholpen. Raar dat de Peugeot dealer niet op de hoogte is van dit probleem, tegen mij zeiden ze, ja we kunnen niets vinden en die 306 heb ik aan het begin van het jaar ingeleverd. Rolling Eyes

Toen mijn collega zich vorig jaar meldde met dit probleem wisten ze meteen wat het was en vertelden hem dat ook andere PSA auto’s met 1.9D vanaf 2000 of 2001 dit probleem hebben. Blijft raar dat ze dan de nieuwe Berlingo niet voorzien van nieuwe software af fabriek als het probleem bekend is.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook