3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Xsara verhogen / Cursus Hulpveren monteren
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7847
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 juli 2006 04:17 PM
  [ # 32 ]
René van Maren schreef:

Daan, ik heb nog spacers liggen van 3mm aluminium..
interesse?

Ja! Je hebt een pb..  Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 22 juli 2006 12:26 AM
  [ # 33 ]
DigiDaan schreef:
René van Maren schreef:

Daan, ik heb nog spacers liggen van 3mm aluminium..
interesse?

Ja! Je hebt een pb..  Cool

Daan, waar lopen ze aan? Aan de binnenkant of aan de buitenkant? De mijne liepen aan aan de buitenkant, en zodra ik flink over een hobbel ga blijft ie nog steeds aanlopen. Inderdaad ook met hulpveren gemonteerd.
Mijne komen trouwens ook via de brezan maar zijn van de volgende leverancier:
http://www.carsupport.nl

Groeten,
Jan

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 22 juli 2006 12:54 AM
  [ # 34 ]

xsara’s staan inderdaad wel eens behoorlijk laag achter, zo laag zelfs dat als er met een caravan wordt gereden verkeersdrempels een echte hindernis worden.
de trosievering 1 tand verplaatsen is een prima oplossing.  dan houdt de auto ook gewoon zijn veereigenschappen.
ik heb er drie gedaan, de prettige bijkomstigheid was dat die redelijk nieuw waren…..

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7847
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 juli 2006 01:21 AM
  [ # 35 ]
dennis van der ven schreef:

xsara’s staan inderdaad wel eens behoorlijk laag achter, zo laag zelfs dat als er met een caravan wordt gereden verkeersdrempels een echte hindernis worden.
de trosievering 1 tand verplaatsen is een prima oplossing.  dan houdt de auto ook gewoon zijn veereigenschappen.
ik heb er drie gedaan, de prettige bijkomstigheid was dat die redelijk nieuw waren…..

Klopt, torsie een tandje verhogen had ook wel gekund. Alhoewel dat met een torsieveer van 6 jaar oud wel eens een lastig klusje zou zijn geweest.

Nu met de hulpveren erop lijkt het ook alsof de schokbrekers hun beste tijd wel hebben gehad…  Rolling Eyes  Aan de andere kant ben ik er achter dat deze relatief eenvoudig zelf te verwisselen zijn. Het duurt even en het kost een berg geld… maar eindelijk begint het te worden zoals ik het hebben wil Smile

Chinco schreef:

Daan, waar lopen ze aan? Aan de binnenkant of aan de buitenkant?

Binnenkant, gebeurt alleen als ik flink door een bocht trek. Zal wel iets met de ‘meesturende’ achteras te maken hebben. Dat hoop ik met nog een beetje space te elimineren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 22 juli 2006 01:43 AM
  [ # 36 ]

Hoe kun je de torsieveer een tandje verzetten dan? heb je daar speciaal gereedschap voor nodig. Misschien is het voor mij ook eerst het proberen waard of toch maar hulpveren? zie eerdere posting in dit draadje.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 juli 2006 01:50 AM
  [ # 37 ]

op zich is het een simpel systeem, zolang je een beetje handig bent en de as een beetje mee wil werken..
Bijzonderste stuk gereedschap is een Torx dop 40 denk ik…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7847
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 juli 2006 01:50 AM
  [ # 38 ]
Bart-xsara schreef:

Hoe kun je de torsieveer een tandje verzetten dan? heb je daar speciaal gereedschap voor nodig. Misschien is het voor mij ook eerst het proberen waard of toch maar hulpveren? zie eerdere posting in dit draadje.

Correct me if I´m wrong maar als ik me niet vergis (da’s dubbelop Smile) dan kun je de draagarmen uit de torsiestaaf halen (wil wel eens lastig gaan) en ze dan een stukje gedraaid weer terug in de staaf steken. Ikzelf heb het nog niet eerder gedaan maar het is een vrij gangbare manier om de auto te verlagen/verhogen. Hoe het precies in zijn werk gaat (welke bouten los te draaien in welke volgorde) weet ik niet.

In ieder geval zijn hulpveren voor mij een goede oplossing.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juli 2006 04:47 PM
  [ # 39 ]

Ziet er netjes uit Cool Gelukkig hoeft het voorlopig nog niet bij mij te gebeuren, geen lpg tank en standaard 14” dopjes…
Ik merkte wel op mn vakantie naar spanje dat ie achter idd erg de neiging heeft om door te hangen met een volle kofferbak en een boot op trailer dr achter. Zelfs al was het maar een simpele rubberboot.
Ik vind je auto er echt op vooruit gegaan nu die iets hoger staat! De 2.0 VTS vind ik dan ook veel te laag achter standaard. Iets van lading en de wielen zijn half weg in de kasten. Verre van mooi in mijn ogen!

Xsara_Coupe

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 juli 2006 12:31 AM
  [ # 40 ]
DigiDaan schreef:
René van Maren schreef:

Daan, ik heb nog spacers liggen van 3mm aluminium..
interesse?

Ja! Je hebt een pb..  Cool

Ja, en jij weer,en ik weer Laughing

De vier spacers van 3mm komen maandag je kant op!

Ik heb ook wel oren naar één tandje hoger…

 

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 23 juli 2006 04:01 PM
  [ # 41 ]
DigiDaan schreef:
Bart-xsara schreef:

Hoe kun je de torsieveer een tandje verzetten dan? heb je daar speciaal gereedschap voor nodig. Misschien is het voor mij ook eerst het proberen waard of toch maar hulpveren? zie eerdere posting in dit draadje.

Correct me if I´m wrong maar als ik me niet vergis (da’s dubbelop Smile) dan kun je de draagarmen uit de torsiestaaf halen (wil wel eens lastig gaan) en ze dan een stukje gedraaid weer terug in de staaf steken. Ikzelf heb het nog niet eerder gedaan maar het is een vrij gangbare manier om de auto te verlagen/verhogen. Hoe het precies in zijn werk gaat (welke bouten los te draaien in welke volgorde) weet ik niet.

In ieder geval zijn hulpveren voor mij een goede oplossing.

Hmm, vraag me af of dat bij mij misschien al gebeurd is… staat aan de achterkant vrij hoog, beetje alsof hij hulpveren heeft.. ach, wel makkelijk zo met de vakantie Very Happy

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7847
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 juli 2006 01:45 AM
  [ # 42 ]
Xsara_Coupe schreef:

Ziet er netjes uit Cool Gelukkig hoeft het voorlopig nog niet bij mij te gebeuren, geen lpg tank en standaard 14” dopjes…
Ik merkte wel op mn vakantie naar spanje dat ie achter idd erg de neiging heeft om door te hangen met een volle kofferbak en een boot op trailer dr achter. Zelfs al was het maar een simpele rubberboot.
Ik vind je auto er echt op vooruit gegaan nu die iets hoger staat! De 2.0 VTS vind ik dan ook veel te laag achter standaard. Iets van lading en de wielen zijn half weg in de kasten. Verre van mooi in mijn ogen!

Xsara_Coupe

Ja inderdaad, de VTS hangt erg laag ‘van achter’. Die moet dan toch wel een steviger torsie hebben wil dat niet voor problemen zorgen. Aan de andere kant (de voorkant) vind ik de VTS wel mooier, net die twee centimeter lager. Vandaar dat als ik ergens een set VTS veerpoten, het liefst in combinatie met 283 mm remschijven en klauwen tegenkom ik die zeker niet zal laten liggen..

Koots schreef:

Hmm, vraag me af of dat bij mij misschien al gebeurd is… staat aan de achterkant vrij hoog, beetje alsof hij hulpveren heeft.. ach, wel makkelijk zo met de vakantie

Je weet nu hoe de hulpveren eruit zien dus dat is makkelijk te controleren. Smile Als het klopt wat Dennis van der Ven zegt over meerdere Xsara’s die de neiging tot hangen vertonen kan het zomaar zijn dat de vorige eigenaar van je gele monster dat al heeft laten doen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7847
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 juli 2006 10:48 PM
  [ # 43 ]

Ik heb zojuist René‘s 3 mm dikke spacers ertussen gezet. Cool Het paste precies want de naaf zelf steekt een millimeter of 6 uit, zodat ik nog wel de andere spacer kon centreren - niet onbelangrijk aangezien ik al een kilometer of 100 zonder gecentreerde wielen heb rondgereden en ik eenieder kan garanderen dat dat geen pretje is!

Zo meteen eens een stukje rijden en dan vast stellen of de boel nog steeds aanloopt. Meteen ook even een wasbox binnenrijden zodat ik met de nieuwe foto m’n avatarretje kan updaten.

René, nogmaals bedankt!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 juli 2006 10:55 PM
  [ # 44 ]

ben benieuwd, wassen bij de ANAC?

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7847
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 juli 2006 12:00 AM
  [ # 45 ]
Simpele Ziel schreef:

ben benieuwd, wassen bij de ANAC?

Ja hoor.. Daar bij de brussellaan. Lekker therapeutisch een paar honderd vliegjes wegspuiten. ‘t leek wel alsof ik door een pot provencaalse kruiden was gereden!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook