Lucht binnen alleen rechts?!
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 17 oktober 2004 01:21 AM

Mijn lucht stroomt tegenwoordig alleen uit de rechter roosters van het dashboard?!
Kan iemand me vertellen waar die aftakking zit en hoe deze dicht is kunnen gaan zitten? (Dashboard moet eruit gok ik….?)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 oktober 2004 03:34 AM
  [ # 1 ]

Ook bij de 2 roosters in het midden boven de middenconsole Confused:

Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat de klep(pen?) in de windtunnel niet goed schakelen omdat de kabel niet goed zit. Hier kun je redelijk makkelijk bij, in het ergste geval zit het probleem in de windtunnel en moet inderdaad het dashbord eruit Confused
In dat geval kun je het beste ook meteen de kachelradiateur preventief vervangen Wink

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 17 oktober 2004 02:21 PM
  [ # 2 ]

De linker van de twee boven het middenpaneel doet het niet, de rechter wel… En het rooster bij het raam van bestuurder doet het niet….

Hoe kan je die kabels contoleren?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 oktober 2004 04:42 PM
  [ # 3 ]

Het zijn 2 kabels die aan de knop zitten waarmee je de stand kan kiezen waar de lucht vandaan komt. Het zijn 2 kabels, groen en geel (kan ook blauw zijn?) die aan de voorkant van de tunnelbak zitten.

Je moet de radio, luchtroosters erboven en het paneeltje wat over de bedieningsknoppen van de verwarming zit eruit halen, dan zie je dat de kabels ergens naar de voorkant van de windtunnel lopen. Het is een holle kabel met een binnenkabel, die buitenkabel kan zijn losgeschoten uit de klem op de windtunnel. Het is wel een gepriegel om het weer erin te krijgen, je moet geen dikke vingers hebben en het is een beetje priegelen met schroevendraaiers.

Als het niet lukt kan ik wel een keer even kijken als ik over de dijk naar huis cross vanuit ‘s-Gravenzande na het werk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook