Handsfree knopjes op stuur
erkelly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-07-2006

Gepost: 29 juli 2006 06:48 PM

Hoi allemaal,

Ben net nieuw hier en heb al een vraag. Zijn er mensen onder jullie voor wie het is gelukt om de originele knopjes voor de handsfree systeem aan de stuur te (laten) monteren? Ik heb een showroom model gekocht (kon niet wachten op levering) en zou alsnog de “originele” handsfree willen krijgen. Via dealer zouden ze een Parrot of iets dergelijks in willen zetten met knopjes ergens op de dashboard. Ik vind dat zonde. Zit zelfs te overwegen om een bluetooth radio in te zetten (zal waarschijnlijk ook niet uit zien), maar liever nog niet meer extra uitsteeksels in de auto (heb al de indicator van de LGP installatie).


Hoor graag of jullie meer over weten of advies hebben voor me.

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 30 juli 2006 05:46 PM
  [ # 1 ]

Re: Handsfree knopjes op stuur

erkelly schreef:

Hoi allemaal,

Ben net nieuw hier en heb al een vraag. Zijn er mensen onder jullie voor wie het is gelukt om de originele knopjes voor de handsfree systeem aan de stuur te (laten) monteren? Ik heb een showroom model gekocht (kon niet wachten op levering) en zou alsnog de “originele” handsfree willen krijgen. Via dealer zouden ze een Parrot of iets dergelijks in willen zetten met knopjes ergens op de dashboard. Ik vind dat zonde. Zit zelfs te overwegen om een bluetooth radio in te zetten (zal waarschijnlijk ook niet uit zien), maar liever nog niet meer extra uitsteeksels in de auto (heb al de indicator van de LGP installatie).


Hoor graag of jullie meer over weten of advies hebben voor me.

Hallo en welkom erkelly,

Ik werk parttime bij een Citroën dealer en heb onlangs collega`s een parrot in diverse Citroëns zien inbouwen. Je ziet eigenlijk een klein schermpje met een papagaaie kop erop. Zelf vindt ik het ook mooier om helemaal niets te zien van dit soort spul en het aansluiten doe je ook niet zomaar. Omdat het geluid over de speakers gaat moeten alle speakerdraden doorgeknipt worden en met de parrot doorverbonden worden. Zoals je al afvraagt over het handsfree systeem aan het stuur, dat moet volgens mij wel lukken, het is een kwestie van de gehele ring(de ring is wel kostbaar dacht ik) om je stuur vervangen en via de Lexia te activeren. Of je moet een bleutooth fabrieksradio kopen en ook via de Lexia te activeren.  Deze radio oogt in de lijn van het dashboard en staat netjes. Van fabriek af staat er op afdekplaatje naast de radio Bleutooth.

Ik hoop dat je een beslissing kunt maken.

Gr Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 juli 2006 08:01 PM
  [ # 2 ]

Re: Handsfree knopjes op stuur

Hallo en welkom erkelly,

Ik werk parttime bij een Citroën dealer en heb onlangs collega`s een parrot in diverse Citroëns zien inbouwen. Je ziet eigenlijk een klein schermpje met een papagaaie kop erop. Zelf vindt ik het ook mooier om helemaal niets te zien van dit soort spul en het aansluiten doe je ook niet zomaar. Omdat het geluid over de speakers gaat moeten alle speakerdraden doorgeknipt worden en met de parrot doorverbonden worden. Zoals je al afvraagt over het handsfree systeem aan het stuur, dat moet volgens mij wel lukken, het is een kwestie van de gehele ring(de ring is wel kostbaar dacht ik) om je stuur vervangen en via de Lexia te activeren. Of je moet een bleutooth fabrieksradio kopen en ook via de Lexia te activeren.  Deze radio oogt in de lijn van het dashboard en staat netjes. Van fabriek af staat er op afdekplaatje naast de radio Bleutooth.

Ik hoop dat je een beslissing kunt maken.

Gr Citrophile

Sorry Citrophile maar ik moet je verbeteren,

Bij een Parrot carkit worden de draden van de spreakers absoluut niet doorgeknipt.

De knopjes om je stuur, denk dat je dan de knopjes om de airbag bedoeld kan je inderdaad los bestellen, maar dan ben je er nog niet. Je hebt ook een Bleutooth moduul nodig en die is (nog) niet leverbaar.
En een fabrieksradio met bleutooth optie erin zetten is geen optie.

Ik zou gewoon een eenvoudige carkit monteren van Parrot of Nokia bijvoorbeeld, met alleen een klein knopje voor het opnemen.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 30 juli 2006 09:40 PM
  [ # 3 ]

Re: Handsfree knopjes op stuur

oldenhage schreef:

Hallo en welkom erkelly,

Ik werk parttime bij een Citroën dealer en heb onlangs collega`s een parrot in diverse Citroëns zien inbouwen. Je ziet eigenlijk een klein schermpje met een papagaaie kop erop. Zelf vindt ik het ook mooier om helemaal niets te zien van dit soort spul en het aansluiten doe je ook niet zomaar. Omdat het geluid over de speakers gaat moeten alle speakerdraden doorgeknipt worden en met de parrot doorverbonden worden. Zoals je al afvraagt over het handsfree systeem aan het stuur, dat moet volgens mij wel lukken, het is een kwestie van de gehele ring(de ring is wel kostbaar dacht ik) om je stuur vervangen en via de Lexia te activeren. Of je moet een bleutooth fabrieksradio kopen en ook via de Lexia te activeren.  Deze radio oogt in de lijn van het dashboard en staat netjes. Van fabriek af staat er op afdekplaatje naast de radio Bleutooth.

Ik hoop dat je een beslissing kunt maken.

Gr Citrophile

Sorry Citrophile maar ik moet je verbeteren,

Bij een Parrot carkit worden de draden van de spreakers absoluut niet doorgeknipt.

De knopjes om je stuur, denk dat je dan de knopjes om de airbag bedoeld kan je inderdaad los bestellen, maar dan ben je er nog niet. Je hebt ook een Bleutooth moduul nodig en die is (nog) niet leverbaar.
En een fabrieksradio met bleutooth optie erin zetten is geen optie.

Ik zou gewoon een eenvoudige carkit monteren van Parrot of Nokia bijvoorbeeld, met alleen een klein knopje voor het opnemen.

Hallo Oldenhage,

Het is goed dat je me verbeterd want deze ervaring heb ik zelf niet, het is wat ik heb gezien heb bij mijn collega die daarmee bezig was. Die liet zien dat hij de speakerdraden doorknipte en doorverbond. Ik vindt dit zonde en laat altijd de bedrading intact. Als een bleutooth moduul (nog)niet leverbaar is (waarom een fabrieksradio geen optie snap ik niet) houdt het inderdaad snel op en kom je uit op een parrot of een normale carkit.

gr Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
erkelly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-07-2006

Gepost: 30 juli 2006 11:47 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor je antwoord Citrophile en oldenhage.

Ik ga zolang het niet mooi in de stuur verwerkt kan worden geen bluetooth zetten. Wil echt geen extra scherm of knopjes hebben. Wil het liefst zoals het voorbestemd was om te zijn.

Ik wil nu wel even weten wat nu mogelijk is. Is het mogelijk om de originele knopjes apart te bestellen of moet het hele ring nieuw?

En oldenhage, waarom is een af-fabriek bluetooth radio niet mogelijk?

En nogmaals bedankt voor jullie antwoord.

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 31 juli 2006 11:24 AM
  [ # 5 ]

Als het er toch niet in zit, de bluetooth, zou ik je ook aanraden eens naar een standaard carkit te kijken. Ik heb dit ook gedaan, o.a. uit kostenoverweging. Ik heb een nokia en gebruik de telefoon ook voor TomTom. Om die reden wil ik juist dat deze, zo netjes mogelijk welliswaar, in beeld is. Ik heb dan ook gekozen voor een reguliere, bedrade carkit van Nokia. Je telefoon wordt netjes via een dashmount rechts naast de radio geplaatst en er komt een klein bedieningsknopje ergens op je dashboard. Bij mij links naast de pook. De mute functie van de radio werkt goed met de carkit, geluid gaat NIET over de boxen, maar over een eigen speaker. Vind ik zelf erg goed.
De microfoon heb ik los tegen het dak aan, direct naast de verlichtingsunit. Deze zou je ook in die unit kunnen zetten. Is iets mooier, maar de ontvangst van de microfoon zou minder zijn (nog niet geprobeerd).

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
erkelly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-07-2006

Gepost: 31 juli 2006 11:16 PM
  [ # 6 ]

Hey localhost,

Ik wil geen extra knoppen. Ben best bereidt iets meer uit te geven als dat nodig is om een mooi geintegreerd systeem te krijgen (en mocht ik toch voor een andere systeem moeten gaan dan zou het en Sony worden, ben niet alleen Citrophyl, maar ook Sony Lover). Smile

Maar moet eerlijk zeggen dat de suggestie van Optimistisch ook best wat lijk. Weet alleen niet hoe het precies moet werken, m.n. wat de bluetooth moet voorstellen in de diagram. Ik wil best wel een externe bluetooth kastje ergens achter de middenconsole laten zetten als ik maar geen extra knoppen bij krijgt. Zie alleen niet hoe ik dan op zou moeten nemen. Misschien via spraakherkenning of zo. Of misschien zal het alsnog mogelijk zijn om het systeem op de knopjes op de stuur aan te sturen. Zal denk ik met mijn dealer anders over hebben kijken wat hij voor idee heeft. Als hij nergens aan wil beginnen dan moet ik sowieso een andere oplossing gaan zoeken.

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook