Hallo,
Ik ben hier nieuw en mijn xsara break 1.6 16v uit 2003 heeft al een poos last van storing emissie uitlaatgassen en oranje motormanagement lampje blijft dan branden.
(heeft meer rare dingen gehad,maar dit is actueel)
Auto heeft me nu laten staan in Frankrijk en moet nog retour komen.
Storing is al vaker aanwezig geweest in verleden,werd dan gereset bij garage. Enkele maanden terug ben ik V-power gaan rijden en heb de storing weer laten resetten bij garage. Ik heb maanden geen last meer gehad en auto reed perfect tot ik dus in Frankrijk op de eerste tank gewone euro loodvij 95 reed en bij starten de bekende melding kwam en oranje lampje(toeval?). Vervolgens is tijdens een rit auto geheel uitgevallen en klonk er poos een klapperend geluid als van een relais uit zwarte kast naast accu. Na loshalen accupool(reset) heb ik nog de camping ingang kunnen halen (25km) en viel hij weer uit. Is er mogelijk een sensor die defect kan zijn en net wel werkt bij v-power in zijn weerstand/voltage gebied en net buiten zijn limiet raakt bij normale euro 95 benzine,iemand een idee???
alvast dank en groet,
Hans
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
De melding en het oranje lampje is een standaard waarschuwing voor als er een storing optreedt in het motormanagement. Wil dus niet zeggen dat het altijd dezelfde storing is.












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
computer laten uitlezen, deze fouten worden opgeslagen bij de Xsara.
soms kan klein iets voor grote problemen zorgen
succes!
Hallo Arjan en Blade,
Dank voor jullie reactie.
De computer is paar maand terug ook al uitgelezen voor identieke storing.
Toen meldingen exact als hieronder omschreven:
33 F signaal gemotoriseerde gasklep : plaatselijk.
33 F signaal gemotoriseerde gasklep : plaatselijk.
36 F signaal gemotoriseerde gasklep : plaatselijk.
40 P signaal gemotoriseerde gasklep : plaatselijk.
In mijn optiek weet citroen van problemen bij xsara’s in electronica of sensoren, er is al een klemmetje ergens geplaatst tegen trillen en er zou een kabelboom moeten worden vervangen was een opmerking toen ik een keer bij garage was. Heb de auto in 2003 nieuw gekocht en had eerste winter bijv. startproblemen,door jaren heen soms onregelmatig lopen na starten(veelal als auto doorvoor een kort ritje heeft gemaakt bijv van oprit even gezet is op straat). Bijna altijd zijn de storingen vanzelf weg(behalve de emissiestoring) en kan ik tijden probleemloos rijden. Auto heeft nu 53000km gereden.
Ik hoop zo dat er iemand is op dit forum die dit ook heeft gehad of dat er iemand meeleest en probleem herkend en kan zeggen wat het is.
groet,
Hans
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
Gezien de storingen lijkt me dat het probleem zeer waarschijnlijk in de gemotoriseerde gasklep zelf zit of de bedrading die er op aangesloten is.
Hallo Blade,
Ja, gezien de meldingen zou je dat wel zeggen. Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die deze storing herkend en waar het inmiddels is opgelost. Of een citro techneut die het herkend en zegt wat de oorzaak is of aan de hand van deze meldingen al een redelijk gedetailleerde aanwijzing kan geven.
Ik heb al verschillende meldingen gezien over de storing emissie uitlaatgassen in forums/internet, maar eigenlijk nooit een duidelijke oplossing.
Wat me nog steeds verbaast is het feit dat ik geen problemen had toen ik reed op V-power, dit kan toeval zijn maar de eerste tank gewone euro 95 was het dus mis.
groet,
Hans
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
Zo ook wat positief nieuws, hoor dat mijn xsara volgende week maandag of dinsdag terug komt uit Frankrijk, hij is ingepland voor transport.
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
Xsara storing ook bij de C5 en andere citroens.
Nou, auto nog niet terug. lees hele forum inmiddels maar op zoek naar oplossingen en zie ook bij bijv.C5 veel problemen in zelfde richting, grappig is dat daar de link met gasinstallatie word gelegd. Heb ik dus niet.
Opvallend vind ik wel dat ik als leek een verband met V-power legde.
Wat is er nu in dat systeem van citroen zo gevoelig, electronica, contacten, sensoren, klepjes.
Ik kijk sinds ik dit forum lees er wel van op hoeveel problemen er zijn met citroen.
Mijn vrouw heeft iets positiefs gevonden in ons probleem, de auto is langer op vakantie in Frankrijk dan wij.
Tja, hoop dat ie morgen terug is, vakantie voorbij voor ons gezin. Heb zelf nog paar dagen om dan met garage dit op te lossen.
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
Re: storing emissie uitlaatgassen xsara break 1.6 16v
nou dit probleem ken ik ook, en ik tankte meestal daar waar ik net langs kwam.
nu heb ik een tijdje V power diesel getankt en daarna altijd bij dezelfde pomp.
ik heb zeker een 1/2 jaar dat lampje niet meer gezien en die melding gehad.
nu is et grappige; na mijn vakantie in duitsland (waar ik dus ook getankt heb) tank ik weer bij mijn pomp hier thuis en wat dacht je.. tijdens het rijden weer die melding en het beruchte lampje.
tevens hoor je dan ook idd een relais flink tekeer gaan.
het heeft maar even geduurd, en nu al de 2e keer getankt en alles is weer rustig.
Ik heb de indruk dat het MM erg gevoelig is voor “verandering” van brandstof
nu kunnen de specialisten wel gaan roepen dat mijn verhaal kant noch wal raakt>>dat zal ook wel, maar er is tot nu toe nog niemand geweest die mij heeft kunnen zeggen waar het dan wel aan ligt.
en dat van die types olie geloof ik ook niet.
want waarom doet de ene C5 het wel en de andere dat niet met dezelfde olie?
Re: storing emissie uitlaatgassen xsara break 1.6 16v
ronama schreef:nou dit probleem ken ik ook, en ik tankte meestal daar waar ik net langs kwam.
nu heb ik een tijdje V power diesel getankt en daarna altijd bij dezelfde pomp.
ik heb zeker een 1/2 jaar dat lampje niet meer gezien en die melding gehad.
nu is et grappige; na mijn vakantie in duitsland (waar ik dus ook getankt heb) tank ik weer bij mijn pomp hier thuis en wat dacht je.. tijdens het rijden weer die melding en het beruchte lampje.
tevens hoor je dan ook idd een relais flink tekeer gaan.
het heeft maar even geduurd, en nu al de 2e keer getankt en alles is weer rustig.
Ik heb de indruk dat het MM erg gevoelig is voor “verandering” van brandstofnu kunnen de specialisten wel gaan roepen dat mijn verhaal kant noch wal raakt>>dat zal ook wel, maar er is tot nu toe nog niemand geweest die mij heeft kunnen zeggen waar het dan wel aan ligt.
en dat van die types olie geloof ik ook niet.
want waarom doet de ene C5 het wel en de andere dat niet met dezelfde olie?
hallo,
Dit maakt verhaal nog interessanter, ik rijd namelijk gewoon op benzine, u op diesel en anderen op gas /benzine. En dus verschillende type auto’s.Ik las ook iets over een EGR klep, ik kan me voorstellen dat er invloed is van kwaliteit van brandstof op verbranding en bij slechte verbranding zou via die EGR klep dus meer ““herbrand”” moeten worden. Ik denk dat dit niet binnen toleranties van electronica, sensoren en/of computerprg zit en daarom zorgt voor storingen. Dit van de brandstof zou citroen (lees ik meeste storingen van )en ook andere merken mogelijk, toch moeten weten denk ik, lijkt me niet nieuw dit probleem en er zit geen structuur in oplossingen, lijkt veel op giswerk en uitwisselen onderdelen als ik zo lees hier op forum, dit betekend dat problemen door citroen niet onderkend worden en garages hieronder gaan lijden, kost hun goede naam als ze ‘t niet kunnen oplossen en klanten, want wie wil zoiets nog eens meemaken.
groet
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
Ik begin dan ook een jappanner te overwegen… :(
Groeten,
Jan
Chinco schreef:Ik begin dan ook een jappanner te overwegen…
:(
Groeten,
Jan
Ik niet, want de auto rijdt geweldig.
en ik zou hem niet kunnen missen.
Chinco schreef:Ik begin dan ook een jappanner te overwegen…
:(
Groeten,
Jan
Jan,
Ik geef nog niet op, ik ben alleen wel geschrokken, heb me hier ingeschreven op forum voor hulp en ondersteuning en hoopte dat misschien iemand mijn probleem herkende, ik dacht dus dat ik een probleem had en nu blijkt het dus een veel algemener probleem te zijn en al veel langer voor te komen bij veel anderen.
En ik lees nergens een oplossing onder motto dit was het en nu is ‘t probleem weg. Na dit alles gelezen te hebben ben ik er dus niet vrolijker op geworden.
Nou straks even naar de garage om te kijken of mijn auto terug is,ik heb wel vertrouwen in de garage hier en hun inzet e.e.a. op te willen sporen. Zij hebben me ook tot nu toe de beste service gegeven in dit verhaal.
Hans
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
ronama schreef:Chinco schreef:Ik begin dan ook een jappanner te overwegen…
:(
Ik niet, want de auto rijdt geweldig.
en ik zou hem niet kunnen missen.
Er is 1 erg (heel erg) groot verschil. Jij hebt een Hydraupneumaat, ik een springveertjes bak. Als de volgende auto geen Hydraupneumaat is zou het echt zo een mazda of toyota kunnen worden. Maar, voorlopig nog niet, hoor. En zowiezo blijft er een atype voor de deur.
Groeten,
Jan
Cobra schreef:
Wat me nog steeds verbaast is het feit dat ik geen problemen had toen ik reed op V-power, dit kan toeval zijn maar de eerste tank gewone euro 95 was het dus mis.
groet,
Hans
waarom probeer je dan niet weer eens een tank V-power :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wij hebben ook 1 maal deze melding gehad in onze 1.6 16v break.
de garage zei idd dat het o.a. door vuil in de bezine kan komen.
ik zou er idd maar V-Power ingooien.
ik weet niet hoe je normaal rijdt, maar als die warm is misschien ook is even paar keer flink doortrappen. dan bedoel ik gewoon echt tot tegen het rood, alleen als die goed warm is.
uiteraard op eigen risico
maar ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan, want ik doe het bijna elke week wel even een keer