c15
yellowsub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-10-2004

Gepost: 15 oktober 2004 02:57 PM

in plaats van huur heb ik een c15 gekregen. ook leuk zo’n diesel, maar zonder koppakking…..
nu dus de vraag, is het veel werk of kan ik beter een ander blok erin leggen?
en dat twee, wat voor blokken passen erin, want psa diesel, dus peugeot en zo zou ook passen?
en zo is er weer een project bij, kom ik nooit aan de ds toe!

bart

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 oktober 2004 03:00 PM
  [ # 1 ]

Ik heb je onderwerp even verplaatst. Dit topic mag nl. in het sub-forum dat ook over de C15 gaat. Ik weet dat er in dit sub-forum een hele reeds types staan waardoor je de C15 makkelijk over het hoofd ziet.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 19 oktober 2004 12:25 AM
  [ # 2 ]

een koppakking vervangen is toch het werk niet?!
En ook de kost niet als je het zelf doet!
Liever dat dan een andere motor: als hij openligt kan je even kijken naar de staat van de kleppen, cilinderwanden, cilinderkop, zuigerkoppen, injecteurs….,....

Altijd cilinderkop laten vlakken! Kijk in manual. Aangepaste koppakking gebruiken (iets dikker na vlakken).

Als cilinderkop er toch afligt kan je even de kleppen slijpen als er veel roet is. En vervang ook de distributieriem!!!

Succes!
Dieter

Profiel  
 
robert1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 17-10-2004

Gepost: 19 oktober 2004 09:21 PM
  [ # 3 ]

nee, maar alleen heb ik zelf geen ruimte om dit te doen en ik ga dit niet op straat doen, als je vlak in het centrum van A’dam woont
voor zover ik weet is de distributieriem reeds vervangen, maar alsvast bedankt voor de tips waar ik nog op moet lettten…....

Profiel  
 
yellowsub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-10-2004

Gepost: 21 oktober 2004 08:11 PM
  [ # 4 ]

verkocht

de c 15 is weg. het sleutelen eraan is me door diversen afgeraden, tijd tussen nokkenas en brandstofpomp….. mij te spannend en nog zo veel meer werk. een ds bijvoorbeeld.

nu alleen nog een vraagje. de koeling gaf heel veel lucht, en nu zag ik een ontluchtingsnippel op de verwarmingsslang toen de auto al op de oprijwagenstond. had ik met wat ontluchten niet het euvel opgelost….?

ik zal het nooit weten!

wel een citroen weg, nog een ds te gaan!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 oktober 2004 10:50 PM
  [ # 5 ]

Zal ik deze dan op slot gooien ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
yellowsub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-10-2004

Gepost: 22 oktober 2004 01:28 AM
  [ # 6 ]

mag dicht

deze kan idd dicht, had ik even moeten zeggen….

ga nog ff in mijn nekaf rondtoeren, beetje afkoelen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook