Het zal allicht al eens vaker gevraagd zijn op dit forum. Echter, ik kan er momenteel op het forum zo gauw weinig over terug vinden. Daarom stel ik mijn vraag in dit topic maar even:
Mijn Xsara is stilletjes aan toe aan nieuwe banden. Momenteel liggen er Michelin Pilots onder (195/55R15). Prima bandjes, maar o zo duur. Graag wil ik jullie ervaringen horen over jullie zoektocht naar andere banden. En wellicht weten jullie nog ergens leuke aanbiedingen in de buurt van Tilburg?
Overigens liggen er onder onze tweede auto ( Peugeot 306 ‘98 ) van die goedkope Kwikfit-bandjes (ook 195/55R15). Die gaan al jaren mee en sturen prima, niettemin vind ik het zonde om onder onze Xsara (toch een nieuwere auto) B-merken te leggen.
Afijn, ik hoor het nog wel en alvast bedankt!
Op banden mag je nooit beknibbelen.
B- of huismerken van de fastfitters zou ik persoonlijk mijden. Ik hoor soms goede verhalen (‘ze vallen reuze mee’) maar vaker slechte.
Op de Xsara zou ik in ieder geval voor een A-merk gaan. Zoals je zelf al aangeeft moeten er eigenlijk de dure Pilot Premacies op (ik heb ze zelf wel in ieder geval en ben er heel blij mee) maar er zijn best interessante alternatieven van Pirelli (P6000) of Dunlop (SP2000), of misschien Bridgestone (Eagle NCT5). De fastfitters hebben vaak aanbiedingen zoals elke tweede band voor de helft, of de vierde gratis. Dit kan het qua prijs interessant maken. Als je goed shopt kun je voor 250 tot 300 euro klaar zijn..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik heb ook gewoon de orginele eronder laten zetten
Michelin Sorry dat ik dit ga zeggen voor de michelin rijders onder ons maar is een veel ste opgehemeld merk ze zijn goed mar zo goed ook weer nier een dunlop of een toyo(heb ik zelf altijd) is een net zo goede band dit is wel een zachtere compound dan michelin e.d. ik zou voor een betaalbaar en erg goede ban bij BF Goodrich gaan schoppen sinds het is overgenomen door michelin en in de zelfde fabriek word gemaakt prima bandjes
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Die Toyo PROXES T1-R 195/55 R15 85V hebben een mooi profiel zeg! Via autobandenmarkt.nl kan ik ze voor €69,20 per stuk bestellen, maar dat is dan excl. montage.
Heb onder mijn Xsara in juni 4 Good Years Hydragrip laten monteren, maar 195/60R15. Perfecte banden, veel grip en stil. Inclusief monteren, balanceren en uitlijnen was ik 328 Euro kwijt…
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Koots schreef:Heb onder mijn Xsara in juni 4 Good Years Hydragrip laten monteren, maar 195/60R15. Perfecte banden, veel grip en stil. Inclusief monteren, balanceren en uitlijnen was ik 328 Euro kwijt…
Dat zijn ook nog redelijke prijzen. Maar euh een wanghoogte van 60? Is dat niet aan de hoge kant?
Nah, het zou eigenlijk 55 moeten zijn, dus een afwijking van 3%. Die afwijking heeft je snelheidsmeter ook, dus die kun je globaal tegen elkaar wegstrepen. Ik hou me gewoon netjes aan de snelheid volgens de meter en er is niets aan de hand 55 werd meteen een stuk duurder, en door de hogere wang heb ik ook iets (met de nadruk op iets) meer veercomfort…
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Koots schreef:door de hogere wang heb ik ook iets (met de nadruk op iets) meer veercomfort…
En een iets (met de nadruk op iets) minder strak stuurgevoel..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ach, vergeleken met de Xantia die ik hiervoor had is het een hele strakke bak… zelfs vergeleken met de winterbanden die erop zaten (wel in de maat 195/55R15) vind ik hem erg strak sturen…
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Nou, ik heb de banden (Toyo PROXES T1-R 195/55 R15 85V) besteld bij mijn garage. Totaalprijs (incl. btw, monteren, balanceren etc…) 316 Euro! Da’s een mooi prijsje lijkt mij? Ik krijg nog te horen wanneer ze binnen zijn.
nja is geen slecht prijske.
kheb op men nieuw vlege ne Dunlop SP9000 laten zette.
en kmoe zegge. da rijdt echt heel fijn!
Belangrijk is dat Michelin banden nooit uit balans raken doordat het rubber en de constructie volstrekt homogeen is.
Bij andere bandenmerken heb ik nogal eens terugkerende onbalans gehad en het is irritant wanneer je steeds opnieuw trillingen hebt en dan steeds weer moet laten balanceren.
Auto’s met McPherson veerpoten zijn extra gevoelig voor onbalans in de voorwielen.
Peugeot 307 1.6i 16v Break automaat (2005)
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000) - C5 ph.1 1.8i Break (2003) - C5 ph.1 2.0i Break (2003) - Xsara ph.III 1.6i 16v Break (2005)
peusjoo306 schreef:Belangrijk is dat Michelin banden nooit uit balans raken doordat het rubber en de constructie volstrekt homogeen is.
——————————————————————————-een michelin band is niks anders dan iedere andere band.
de oudere generatie michelin banden waren goed, de nieuwe generatie michelin band is eigenlijk de michelin niet eens maar waard.
ze hebben de naam…....om de kwaliteit hoef je het niet meer te doen tegenwoordig.je wil niet weten hoeveel energie bandan van de neiuwe serie terug gaan wegens balanceer problemen.
exalto’s die na 10.000 meer ovaal dan rond zijn..nee voor mij geen michelin meer…toyo is een prima band…wel superzacht wat de levensduur niet ten goede komt.
ook een prima band…overingens uit de michelin familie is het merk kleber.
is dochter van michelin, maar is totaal niet met michelin te vergelijken.
Mijn Toyo’s zijn nog niet binnen. Ze waren manco bij de bestellen. De Toyo’s zijn inderdaad erg zacht. Hmm, had ik niet eerder bij stilgestaan. Wel veel grip, maar een minder lange levensduur inderdaad.
Aan jouw naam zie ik dat je een Peug 306 rijdt. Die hebben wij tot voor kort ook gehad (tweede auto). Helaas eind vorige maand totalloss gereden.
peusjoo306 schreef:yep, ik rij 306 break. die doet het prima op klebers…en zitten nagenoeg even lang als michelins.
Kleber = Michelin
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de oudere generatie michelin banden waren goed, de nieuwe generatie michelin band is eigenlijk de michelin niet eens maar waard.
ze hebben de naam…....om de kwaliteit hoef je het niet meer te doen tegenwoordig.
je wil niet weten hoeveel energie bandan van de neiuwe serie terug gaan wegens balanceer problemen.
exalto’s die na 10.000 meer ovaal dan rond zijn..
vertel eens… ik dacht dat ik uit ervaring kom spreken maar je maakt me nieuwsgierig..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115