Totaal aantal Berichten: 62
- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Daar is ze dan
Hallo hier allemaal
We zijn vrijdag morgen om 2 uur vertrokken richting Charrin, na een aantal uren confortabel te hebben rond gereden in een C5 kwamen we om 8.15 aan in Charrin.
Eerst maar even alles uitpakken en een bakje koffie genomen.
en toen snel de garage ingedoken om mijn nieuwe aanwinst te bewonderen en te kijken of hij wou starten.
Wat een laag stof lag er alweer op maar ja dat is even de tuinslang erop en hij is weer schoon.
het bewonderen ging dus goed maar toen het starten.
Ik wist al dat ik eigenlijk vergeten was de accu los te halen, maar 2 maandjes stil staan moet geen probleem zijn.
Ik wil dus vol verwachting de sleutel in het contact ronddraaien wat denk je heeft het contact al die tijd aangestaan (voor hoelang dat geduurd heeft), accu leeg dus.
Naja dan maar even een tijdje de acculader erop.
Na een aantal uur zo te hebben gestaan ging ik het maar eens proberen en jawel hoor hij deed het weer, wat een genot om haar weer omhoog zien te komen. De auto gelijk uit de garage gereden en afspoelen maar.
Daarna hebben we nog even lekker een paar dagen door gebracht in Frankrijk. En zo nu en dan een ritje gemaakt in de CX heb niet tevaak gereden omdat ik geen verzekeringspapieren. En ik geen onnodig risico wilden lopen.
We zijn een woensdag ochtend om 8.30 vertrokken en hebben lekker op het gemak gereden. (wat een genot om weer eens na lange tijd zo’n afstand te rijden in een CX)
Na laat in de middag te zijn aangekomen, hebben we iedereen maar gelijk gebeld om te zeggen dat we weer veilig aangekomen waren.
Gisteren had ik gelijk een afspraak bij Roggeveen en van Zwienen een Citroen dealer bij mij in de buurt, om hem helemaal na te laten kijken en hem apk waardig te laten maken.
Later in de middag kreeg ik een telefoontje dat ik hem weer op kon komen halen. Toen ik aankwam vertelde ze mij, dat hij zo zonder problemen door de keuring van de rdw moest komen. Ze hadden alleen de handremkabel strakker gesteld.
Ze vonden het erg leuk dat ik met zo’n auto naar hun toe was gekomen, en wilden het een en ander weten. Na even met ze gepraat te hebben zijn we weer vertrokken.
Nu moet hij alleen nog aanstaande maandag naar de rdw en dan maar hopen dat ik eind volgende week het kenteken in huis heb.
ik laat jullie nog wel weten hoe het bij de rdw is afgelopen.
ik zal ook gelijk nog even een paar foto’s plaatsen.
Groetjes Rémon
CX
Gefeliciteerd hij is echt mooi!!!!! (op de deuk na dan
)Veel plezier ermee!!!
Groeten Tom (die nog hard bezig is met de restauratie van zijn cx!!)
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Re: CX
CX Lover schreef:
Groeten Tom (die nog hard bezig is met de restauratie van zijn cx!!)
OFFTOPIC: Geen plaatjes Tom?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
cx
offtopic!!
Meer dan genoeg!! ben nog ff photobucket aan het vullen:P komt goed!!
Vanaaf staan alle foto,s erop en zal ik de url wel even doorgeven!
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Superbe
ziet er goed uit, mooi dat hij ook zo klaar was.
Succes bij de RDW, laat je daar ook gelijk een APK doen? Wel zo makkelijk, kan je in theorie gelijk de weg op, echter moet je dan ongeveer 3 dagen wachten op de papieren, maar als je die hebt kan je gelukkig wel gelijk platen halen en rijden
goed bezig
Citroën D Special 1970
de keuring bij de rdw is altijd gelijk een jaar apk er op!!
uhh ... nee .
“Keuring” is alleen schouwing, BPM betalen etc.
Dan krijg je een kenteken zonder APK.
Je kan als je wilt dan er ook voor kiezen om bij de RDW een APK uit te laten voeren, maar ook ergens anders naar gelang.
Citroën D Special 1970

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooie CX hoor! Gefeliciteerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Is dit je CX? Die zag ik gisteren in Rotterdam.

Totaal aantal Berichten: 62
- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
nu al gespot idd grappig
Citroën D Special 1970
kippevel…..........
cx
Mooie auto,veel plezier!
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?