citroen23 schreef:Cobra schreef:
Wat me nog steeds verbaast is het feit dat ik geen problemen had toen ik reed op V-power, dit kan toeval zijn maar de eerste tank gewone euro 95 was het dus mis.
groet,
Hans
waarom probeer je dan niet weer eens een tank V-power
:
Dat ga ik ook wel doen, maar heb nog steeds mijn auto niet weer, ANWB brengt hem terug uit Frankrijk,heb net gebeld, zaterdag en anders maandag. Heb garage ook al ingelicht, die houden ook plekje vrij om hem te checken als ie komt.
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
arjan_verkade schreef:wij hebben ook 1 maal deze melding gehad in onze 1.6 16v break.
de garage zei idd dat het o.a. door vuil in de bezine kan komen.ik zou er idd maar V-Power ingooien.
ik weet niet hoe je normaal rijdt, maar als die warm is misschien ook is even paar keer flink doortrappen. dan bedoel ik gewoon echt tot tegen het rood, alleen als die goed warm is.uiteraard op eigen risico
![]()
maar ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan, want ik doe het bijna elke week wel even een keer
Hallo,
1 maal melding en nooit weer(wees heel blij), of ook iets vervangen toen, uitgelezen??
Ik rijd normaal(neem ik zelf aan )en af en toe mag hij best even werken inderdaad(doe ik ook wel eens), hij had al aardig werk gehad ook bergachtig terrein en duitse en franse snelwegen.
Ik ben van plan om weer die v power te tanken, maar als dat de oplossing is om te rijden, dan kun je met zo’n auto niet op vakantie, je komt niet altijd v-power tegen en de storing kwam bij mij dus al na 2 * c.a. 20ltr gewoon euro 95 weer. hmm, euro 98 is natuurlijk ook het testen waard.
Ik bestuurdeer nu haynes manuals en ga me eens verdiepen in elecronica van die kar . Ik kan alleen niet direct aan een goed (werkplaats)handboek komen van dit type xsara break 1.6 16v 2003.
Opvallende is bedenk ik nu dat hij melding direct na starten eerst gaf in display en piepjes,en staat me bij dat dat altijd zo is geweest, geloof nu ik erover na denk dat hij nooit onder rijden zelf is ontstaan,ja(half dan) 1 keer bij verlaten parkeerplaats moest ik paar keer vooruit en achteruit wegens druk verkeer,toen ging hij in de stress en stotterend lopen ook.
Volgens mij is enige wat na contact eerst invloed heeft op verbranding een temperatuursensor die kijkt of het een warme of koude start is en hierop een signaal afgeeft .

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
de break is van mijn ouders (2002), maar ik had toen dat het lampje ging branden. ik reed toen over de weg en de houd hield opeens erg in, en dus die melding. eerst even gestopt en motor opnieuw gestart, maar bleef branden. ik reed toevallig in me eigen straat en dus maar naar huis gereden, motor deed weer normaaal.
toevallig was er iemand van onze dealer bij ons thuis voor andere zaken, en natuurlijk meteen verteld.
even accu los gehad, daarna was het nog steeds, even flink gas gegeven, toen bleef het ook nog het moest vanzelf weggaan zei hij toen, dat gebeurde ook vlak daarna.
lijkt me dus een iets andere situatie dan jij heb, overigens rijden me ouders altijd gewoon op 95. in me eigen Xsara Coupé met 1.4 (2001) motor tank ik wel altijd V-Power.
zolang de auto nog niet uit Frankrijk is kunnen we er denk ik nog niet veel over zeggen. de computer zal eerst uitgelezen moeten worden, wellicht komt er dan iets naar boven.
aangezien de auto gebracht moet worden ga ik er vanuit dat je dealer dit ook serieus neemt en je niet zomaar wegstuurd.
succes, en houd ons op de hoogte
Cobra schreef:
Ik bestuurdeer nu haynes manuals en ga me eens verdiepen in elecronica van die kar
. Ik kan alleen niet direct aan een goed (werkplaats)handboek komen van dit type xsara break 1.6 16v 2003.
Hallo,
Als je toch aan goede documentatie komt, laat het weten, svp. Ik heb ook alleen spul van een type 1, niks over multiplex e.d. :S
Groeten,
Jan
arjan_verkade schreef:de break is van mijn ouders (2002), maar ik had toen dat het lampje ging branden. ik reed toen over de weg en de houd hield opeens erg in, en dus die melding. eerst even gestopt en motor opnieuw gestart, maar bleef branden. ik reed toevallig in me eigen straat en dus maar naar huis gereden, motor deed weer normaaal.
toevallig was er iemand van onze dealer bij ons thuis voor andere zaken, en natuurlijk meteen verteld.
even accu los gehad, daarna was het nog steeds, even flink gas gegeven, toen bleef het ook nog het moest vanzelf weggaan zei hij toen, dat gebeurde ook vlak daarna.lijkt me dus een iets andere situatie dan jij heb, overigens rijden me ouders altijd gewoon op 95. in me eigen Xsara Coupé met 1.4 (2001) motor tank ik wel altijd V-Power.
zolang de auto nog niet uit Frankrijk is kunnen we er denk ik nog niet veel over zeggen. de computer zal eerst uitgelezen moeten worden, wellicht komt er dan iets naar boven.
aangezien de auto gebracht moet worden ga ik er vanuit dat je dealer dit ook serieus neemt en je niet zomaar wegstuurd.succes, en houd ons op de hoogte
Tja, zag op je site de foto van de Break, die is identiek aan de mijne, pijnlijk moment.
De dealer hier staat te trappelen, die begrijpt wel dat mijn vakantie een beetje naar de knoppen is, en dat ik de laatste dagen nog even wil toeren met mijn eigen auto.
Als ik erachter kom wat de oorzaak is,meld ik dit zeker.
groet
Chinco schreef:Cobra schreef:
Ik bestuurdeer nu haynes manuals en ga me eens verdiepen in elecronica van die kar
. Ik kan alleen niet direct aan een goed (werkplaats)handboek komen van dit type xsara break 1.6 16v 2003.
Hallo,
Als je toch aan goede documentatie komt, laat het weten, svp. Ik heb ook alleen spul van een type 1, niks over multiplex e.d. :S
Groeten,
Jan
Ik zoek heel internet af en via downloadprg’s als shareaza e.d., kun je misschien wel wat vinden.
Oorzaak gevonden,storing uitlaatgas en andere meldingen.
Cobra schreef:Hallo,
Ik ben hier nieuw en mijn xsara break 1.6 16v uit 2003 heeft al een poos last van storing emissie uitlaatgassen en oranje motormanagement lampje blijft dan branden.
(heeft meer rare dingen gehad,maar dit is actueel)
Auto heeft me nu laten staan in Frankrijk en moet nog retour komen.
Storing is al vaker aanwezig geweest in verleden,werd dan gereset bij garage. Enkele maanden terug ben ik V-power gaan rijden en heb de storing weer laten resetten bij garage. Ik heb maanden geen last meer gehad en auto reed perfect tot ik dus in Frankrijk op de eerste tank gewone euro loodvij 95 reed en bij starten de bekende melding kwam en oranje lampje(toeval?). Vervolgens is tijdens een rit auto geheel uitgevallen en klonk er poos een klapperend geluid als van een relais uit zwarte kast naast accu. Na loshalen accupool(reset) heb ik nog de camping ingang kunnen halen (25km) en viel hij weer uit. Is er mogelijk een sensor die defect kan zijn en net wel werkt bij v-power in zijn weerstand/voltage gebied en net buiten zijn limiet raakt bij normale euro 95 benzine,iemand een idee???alvast dank en groet,
Hans
Auto was gisteren terug uit Frankrijk en garage heeft vanmorgen direct gekeken en had direct ook de oorzaak gevonden(hulde), dit kon omdat situatie in het 3 jarig bestaan van mijn auto nu dusdanig slecht was, dat het direct aan het licht is gekomen en verklaard alle rare meldingen,die ook zo weer verdwenen de afgelopen 3 jr voor mij volledig.
Eén van de stekkerverbindingen van de kabelboom op de ecu is het probleem, hier komt vocht in en heeft bij mij deel van de print en verbindingspootjes van de ecu(computer) en de stekker zelf doen verrotten, dusdanig dat deel van pootjes geheel weggerot is en stukjes ervan nog in stekker zitten. Het is een wonder dat ik zo lang heb kunnen rijden hiermee.
groet,
Hans

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: Oorzaak gevonden,storing uitlaatgas en andere meldingen.
Cobra schreef:Auto was gisteren terug uit Frankrijk en garage heeft vanmorgen direct gekeken en had direct ook de oorzaak gevonden(hulde), dit kon omdat situatie in het 3 jarig bestaan van mijn auto nu dusdanig slecht was, dat het direct aan het licht is gekomen en verklaard alle rare meldingen,die ook zo weer verdwenen de afgelopen 3 jr voor mij volledig.
Eén van de stekkerverbindingen van de kabelboom op de ecu is het probleem, hier komt vocht in en heeft bij mij deel van de print en verbindingspootjes van de ecu(computer) en de stekker zelf doen verrotten, dusdanig dat deel van pootjes geheel weggerot is en stukjes ervan nog in stekker zitten. Het is een wonder dat ik zo lang heb kunnen rijden hiermee.
groet,
Hans
arjan_verkade schreef:computer laten uitlezen, deze fouten worden opgeslagen bij de Xsara.
soms kan klein iets voor grote problemen zorgensucces!
mooi dat het opgelost is
ben je er met de kosten nog een beetje uitgekomen?
ik hoop dat de auto nu weer goed bevalt
Re: Oorzaak gevonden,storing uitlaatgas en andere meldingen.
arjan_verkade schreef:Cobra schreef:Auto was gisteren terug uit Frankrijk en garage heeft vanmorgen direct gekeken en had direct ook de oorzaak gevonden(hulde), dit kon omdat situatie in het 3 jarig bestaan van mijn auto nu dusdanig slecht was, dat het direct aan het licht is gekomen en verklaard alle rare meldingen,die ook zo weer verdwenen de afgelopen 3 jr voor mij volledig.
groet,
Hansarjan_verkade schreef:computer laten uitlezen, deze fouten worden opgeslagen bij de Xsara.
soms kan klein iets voor grote problemen zorgensucces!
mooi dat het opgelost is
![]()
ben je er met de kosten nog een beetje uitgekomen?
ik hoop dat de auto nu weer goed bevalt
Hallo Arjan,
Ik was nog van plan om de hele afloop hier te vermelden, maar dat moet nog even wachten. Citroen nederland (deel ecu)en garage(geen rep/arbeids.kosten) helpen me met kostenplaatje. Auto is nog steeds niet klaar.
Er is een nieuwe ecu(computer) onderweg uit Frankrijk(van Citroen),hij is niet in nederland te krijgen.
Garage wil ook nog proberen de stekker van kabelboom naar ecu te wisselen,alleen losse stekker krijgen schijnt ook nog wat problematisch te zijn.Tja, anders moet de hele kabelboom nog vervangen worden ook. Kortom we gaan nog door en wordt vervolgd.
Als iemand weet waar vocht/water langs kan komen op kabelboom/stekkers van ecu bij de xsara break, houd ik me aanbevolen voor die info. Ik pieker me suf, motor is nooit schoongemaakt met water(hoge druk, schijnen mensen wel te doen, ik raad dit dus ten zeerste af), auto is nooit in een wasstraat geweest. Ik heb net bij garage nog even onder mijn motorkap gekeken vanwege de stortbuien hier, zit weer wat water op de stekker, maar dit zat er misschien nog op. En anders waar komt dit dan vandaan bij een hoosbui(en auto staat stil) kan het alleen ergens tussen voorruit en motorkap er onderdoor slaan zou je zeggen.
groet,
Hans
Hallo voor degenen, die dit nog volgen.
Auto is al 1 dag in mijn bezit geweest, cruise control moest ie nog voor terug dan , echter kreeg ‘s avonds weer het oranje lampje en dezelfde storing melding
, nu met nieuwe ecu en stekker. Het is echter een verzamelmelding en nu bleek bij garage, dat er nog geen signaal kwam van 2e lamdasonde
. Toch nog iets mis gegaan waarschijnlijk bij nieuwe stekker monteren dacht men. Garage heeft auto inmiddels weer gereed, en houden hem nu zelf even voor proefrijden over het weekend en ik rijd
heerlijk rond in een xsara coupe diesel, moet zeggen dat ik inmiddels wel fan ben geworden van diesel, rijd lekker en voelt wat steviger aan en scheelt ook bij tanken moet ik zeggen .
Maar goed vol verwachting klopt mijn hart, zal mijn xsara break echt weer 100 % zijn na het weekend : , ik hoop het.
Zoals beloofd zal ik de afronding nog melden, zodra ik dus mijn auto weer heb en hij dus oke is. Garage doet er echt alles aan en ik ben nog steeds zeer te spreken over hoe ze met mij en mijn auto omgaan .
groet,
Hans
ik hoop voor je dat het eindelijk voorbij is na het weekend
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:ik hoop voor je dat het eindelijk voorbij is na het weekend
Hmmm, ze hebben er hele weekend in gereden, helaas nog niet klaar. krijgen de cruise control niet aan de praat, willen nu een schakelaartje van de koppeling vervangen : , vermoeden dat die de orzaak is.
Ik snap zelf niet wat voor schakelaartje dit zou kunnen zijn en wat ie met de cruise controle te maken heeft.
nou,maar weer even wachten nog.
groet,
hans
Cobra schreef:hel1 schreef:ik hoop voor je dat het eindelijk voorbij is na het weekend
Hmmm, ze hebben er hele weekend in gereden, helaas nog niet klaar. krijgen de cruise control niet aan de praat, willen nu een schakelaartje van de koppeling vervangen: , vermoeden dat die de orzaak is.
Ik snap zelf niet wat voor schakelaartje dit zou kunnen zijn en wat ie met de cruise controle te maken heeft.nou,maar weer even wachten nog.
groet,
hans
Oh pijnlijk,pijnlijk.
Ben net even bij garage geweest, mijn auto heeft nu behalve probleem met de cruise control, nu ook problemen met airco lampje wat blijft branden. Auto is nu van subdealer hier naar hoofddealer gegaan en men gaat stug door tot ie klaar is.
Ik krijg het inmiddels Spaans of moet ik zeggen Frans benauwd, het speelt al met al vanaf 28 juli, da’s toch niet echt leuk meer.
Garage doet zijn best, de afspraak betreffende kosten is netjes en ik heb een auto van hun, dus daarover geen klagen. Maar ja, heb mijn eigen auto destijds wel gekocht om er ook in te rijden.
Nou afwachten maar weer, ik meld wel de voortgang. sta te kijken van mezelf dat ik hier zo rustig onder blijf, niets voor mij normaal gesproken.
groet,
Hans
voortgang.
Auto (computer)is bij de hoofddealer aan betere computerapparatuur gehangen en diverse instellingen zijn nu beter,en schakelaartjes van koppeling en rem zijn vervangen( logisch begreep ik achteraf,wat die met die cruise control te maken hebben) en cruisecontrol werkt nu weer.airco melding is ook weg, en nu lijkt alles oké.(14-9-2006)
Auto is terug nu bij subdealer hier en die heeft inmiddels weer een storingmelding gekregen, 2e lamda sonde.(15-9-2006) Ze vermoeden dat die toch een beschadiging heeft opgelopen tijdens het gehele verloop. Deze gaan ze nu vervangen. kreeg nogmaals verzekering dat de kosten niet veranderen,afspraak staat, dat is dus heel netjes. Verder gaan ze eerst zelf wat km rijden om er zeker van te zijn dat hij storingvrij is voor ik hem terug krijg.
Ik meld vervolg wel weer,
groet,
Hans

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Okee, mijn verhaal zoals misschien al eerder was gelezen:
Ik heb een Peugeot 206 XS 1.6-16V uit 2003, dus dezelfde motor. 2e hands gekocht met 31.600 km en 6 maanden bovag garantie. Reeds na 300 kilometer ging het MM-lampje branden en gaf de boordcomputer de melding STORING UITLAATGAS weer.
Uitlezen gaf een degeneratie uitlaatgas, wat door de monteur werd uitgelegd als een defect in de katalysator. Omdat de auto slechts 3 jaar oud is en slechts 32000 km had gelopen, werd dat als onmogelijk geacht en werd de computer van een nieuwe versie voorzien (omdat het vaker voorkwam, zijn deze standaard waardes gemodificeerd) en omdat ‘ie later weer een storing gaf, hebben ze een nieuwe lambdasonde (die na de katalysator zit) gemonteerd…....
Wederom kwam de storing terug en hebben ze de bedrading gecontroleerd en wederom kwam de storing terug.
De laatste keer hebben ze de katalysator vernieuwd en tot nu toe is de storing weggebleven….................
Gelukkig allemaal onder garantie
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002