Ik zie er (maar dat heb ik al ‘in person’ tegen je gezegd) het nut niet van in om een auto die niet eens op kenteken staat, en kennelijk in delen ergens ligt, en dan neem ik maar aan dat dat ergens binnen is (?)... alsnog gehaast in elkaar te rammen teneiende er een zeker einde mee tegemoet te rijden.
Feit is dat de CX die je ooit kocht er niet beter van wordt, feit is dat je die auto niet uit den vreemde hebt gehaald om’m alsnog om zeep te helpen en feit is dat als je een auto naar z’n dood wilt rijden dat veel goedkoper (en daar gaat het bij jou o.a. om Alex) kan met een Mazda 323 of een Nissan Sunny of een BX 14TE of je nou wegenbelasting moet betalen of niet.
CX rijden is altijd duur, en als je een 76’er om zeep helpt om er een paar tientjes mee uit te sparen t.o.v. een “gewone” auto is dat gewoon plain stupid (mening!!!).
Restaureer die auto! Dat was het plan, hoe stom ook.
In delen in een schuur kost het geen brood, conserveer de boel, maak er een jarenproject van .... maar om’m in elkaar te klinknagelen als haast/prutswerk omdat er geen centen zijn is gewoon stom.
Dan zou ik nog liever m’n verlies nemen en de auto afstaan aan iemand die wél de restauratie afmaakt.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb overlegd met mijn nieuwe werkgever, de LPG specialist in Arkel. Hij vindt het totaal geen punt als ik na werktijd en op de zaterdag aan m’n CX werk. Nu wordt die plek nog ingenomen door een student met een Peugeot uit 1951 maar zodra die klaar is ben ik aan de beurt, vermoedelijk over 2 maanden.
Geweldig! Kan eindelijk mijn nieuwe MIG set + gereedschap gebruiken waar die voor bedoeld is. Heerlijk, kan kiezen tussen oprijbrug of tweekolomsbruggen en er is echt plenty aan goed gereedschap voorhanden. Eindelijk de plek waar ik van droomde.
Eerst repareer ik alle schade aan de koets, dan vertin ik de bende (ik hou niet van plamuur) en primer ik haar zelf. De kleur van de auto blijft dan lekker primer-grijs net zo lang tot ik alles klaar heb en de auto kan laten spuiten. Ook komt er LPG in: een italiaans elektronisch systeem met lambdasonde, gaskleppotmeter, toerentalmeting en OMVL verdamper. Trouwens dit systeem wil ik ook in m’n BX.
Verder gaat dat vervloekte klapdak er uit en las ik er een plaat in en komt zeker een type 2 hemel er in te hangen (want zie maar eens aan een goede type 1 hemel te komen).
Dus als jullie over een jaar een matgrijze CX op de weg zien, ben ik het.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
gefeliciteerd, man
goed plan en de sterren staan, zo te zien aan je verhaal, weer aan jouw zijde
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Hè hè...gelukkig maar…
Heel veel succes met de restauratie…
ennuh… hou je werkgever te vriend.
de wagen in primer spuiten en dan een matte vernis erop, zag op het VW forum dat het dan primerlook heet
ff serieus, helemaal niet moeilijk om te spuiten, foutjes zie je dan haast niet en het blijft ook jaren goed
succes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Goed plan, Alex
Eerlijk gezegd lijkt me je CX een wat zeldzamere uitdaging dat je DS.
Zeker wanneer je bij je baas er aan kunt gaan sleutelen, zul je denk ik een hele mooie CX ervan kunnen maken
Succes met de klus.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hee dat is wel goed nieuws zo te zien .. !
dus als ik het goed begrijp werk je nu bij een LPG installateur?
maar goed bezig, je zult zien als je daar een paar keer flink klust heb je de helft al klaar
sleutelen in de garage is heilig ja ik weet er alles van
Citroën D Special 1970