3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
cx 25d ambulance komt niet boven de 125
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 13 september 2006 03:09 AM
  [ # 31 ]

Ik wil Superkees aanraden eerst maar eens wat onderhoudt te gaan plegen. Nieuwe distributie, kleppen stellen, nieuwe olie en filters enzo. Je tank reinigen. En als je toch je distributie los hebt liggen: Demonteer de dieselpomp en verstuivers, en laat deze testen bij een dieselspecialist.

Na eventuele revisie van laatstgenoemde alles weer terug bouwen, en dan moet het weer feest zijn.

Compressie test lijkt me ook niet verkeerd.

Test

Profiel  
 
supercees
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-06-2005

Gepost: 13 september 2006 11:38 AM
  [ # 32 ]

de cx heeft een paar maanden geleden een grote beurt gehad, toen ik ‘m kocht. ik weet eigenlijk niet wat er toen allemaal gedaan is, in ieder geval alle vloeistoffen vervangen, maar ik heb hem gekocht bij citroën très beau in leerdam, ik neem aan dat dat dus wel goed zit.

ik laat het voorlopig maar even zo, hij rijdt 1 op 15 en op de snelweg zal ik niet veel geflitst worden. bovendien heb ik nog een hy die door de keuring moet en een hz uit ‘49 met werk aan het plaatwerk en een 2cv die nog half uit elkaar ligt en nog een wrak van een besteleend en per half oktober een huis waar heel veel in gebeuren moet met een tuin waar heel veel in moet gebeuren. ik heb nu eigenlijk geen tijd voor een baan Wink

de cx:

 

hy en hz:

 

de 2cv:

 

CX Gti automaat
2cv6
Dyane
Plymouth Satellite Custom Stationwagon 1974

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 18 september 2006 12:13 PM
  [ # 33 ]
blooper1963 schreef:

ben je zeker dat je brandstoffilter clean is?? en dat er geen lucht aangezogen word?? Ik had dit ooit met mijn eerste berlingo bestel na een grote beurt,en bleek het brandstofilterhuis niet 100% dicht te zijn!!

ik heb dit vermoedelijk ook,
laatst zelf ververst Surprisedops:  en sindsdien rijdt ‘ie niet harder dan 135 en verbruikt ze 1 op 10 voorheen reed ze 1 op 13,5 en kwam ze over de 150
(ga de topsnelheid pas meten nadat ik de kleppen heb gesteld en de distributieriem heb vervangen)

zal ik het filter maar weer losmaken en het opnieuw proberen?
waren idd wel vrij veel rubbertjes e.d. en het duurde ook wel even eer het systeem ontlucht was; wellicht toch wat fout gedaan?!?

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook