1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
vervanging voor de ZX: Xsara ?
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 07 september 2006 06:38 PM

Ter vervanging van de ZX (binnenkort weer APK en ik wil wel eens wat anders…) denk ik aan een Xsara. Een 5-deurs berline diesel met airco moet het worden. Een met zo weinig mogelijk kilometers en tot een 9.000 euro. Ik heb nog een paar vragen:
- wat te kiezen: een 1.9 D of een Hdi. De 1.9 is natuurlijk traag, maar wel zeer betrouwbaar.
- wat verbruikt een 1.9 D en een 2.0 Hdi (mijn ZX doet 1 op 17,5)
- wat zou een knappe Xsara van 2001/2002, met minder dan 100.000 km, met airco mogen kosten ?? Ik dacht dat ze niet zo waardevast waren, maar de dealers vragen er nog aardig wat voor….

Bedankt voor jullie antwoorden !

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 september 2006 07:00 PM
  [ # 1 ]

Kijk eens rond bij de ex-lease-specialisten zoals dombosch, autoeuro autoeuropa etc. (internet).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27959
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2006 10:32 PM
  [ # 2 ]
EW schreef:

Kijk eens rond bij de ex-lease-specialisten zoals dombosch, autoeuro autoeuropa etc. (internet).

ex-lease hebben bijna allemaal meer als 100.000 km gelopen.

wil je een type 1 of 2?
type 1 zijn meestal minder waard. daar kan je ook nog een 1.9TD uitvoering krijgen.

zeker type 1 is makkelijk te vinden onder de 9.000 euro Smile

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 september 2006 11:18 PM
  [ # 3 ]
arjan_verkade schreef:

ex-lease hebben bijna allemaal meer als 100.000 km gelopen.

Klopt, maar is wel een aardige indicatie voor bodemprijzen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27959
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2006 11:20 PM
  [ # 4 ]
EW schreef:
arjan_verkade schreef:

ex-lease hebben bijna allemaal meer als 100.000 km gelopen.

Klopt, maar is wel een aardige indicatie voor bodemprijzen.

ja dat wel Wink
hoewel het meestal niet de netste auto’s zijn Sad
maar je kan geluk hebben Cool

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 september 2006 11:29 PM
  [ # 5 ]

Als ik inderdaad zie wat mijn carpool-ex-collega bij één van die jongens voor een passat betaald heeft en hoe die eruit ziet…....

Het zijn feitelijk gewoon “dozenschuivers”. Vaak wassen ze de auto’s nieteens, dus kun je vaak zien hoe de auto bereden is: rokersauto’s zijn vaak niet gecamoufleerd maar hebben vaak de asbak nog vol zitten etc.

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 08 september 2006 12:23 AM
  [ # 6 ]

@gerbenZX; Waarom graag minder dan 100.000 km?.  Een auto van 4 á 5 jaar oud met nog geen ton op de teller heeft dus nooit meer dan 20 á 25 dkm per jaar gelopen. Dat zijn dus meestal niet de auto’s met een erg hoog percentage snelwegkm’s en dus de minste slijtage.

Verder weet je zeker dat je over 20.000 km (en als je diesel rijdt is dat altijd binnen het jaar) een grote beurt met distributieriem vervangen voor je kiezen krijgt. Of je moet kunnen bedingen dat dit voor aflevering al gedaan wordt (maar daar vertrouw ik nooit op, dan wil ik ook 6 mnd garantie op motor).

Nee, ik ben bij een PSAdiesel helemaal niet bang meer voor de km’s. Ik heb dan liever een jonge occasion die in amper 2 jaar al 140 dkm heeft gereden, maar met lekker veel toeters en bellen en rondom nieuwe banden voor minder dan 50% van de nieuwprijs (en dan heb je het bij een Xsara over jouw budget van 9000 euro). -handelsprijzen- Confused

Ik ben het ook hartgrondig mee oneens dat deze auto’s er niet meer uitzien. Je kunt deze ook best in nieuwstaat vinden, helemaal gecleaned en pico bello afgeleverd. Als je zelf goed voor het bakkie zorgt, op tijd z’n beurtjes geeft (en natuurlijk ook een dosis liefde en geluk), dan kun je daar minstens 6 jaar zonder problemen mee vooruit. Een Xsara is gewoon een van de meest betrouwbare citroens ooit.  Cool

Meestal haal ik die tijd trouwens niet, want dan zie ik weer ergens een offer that i can’t refuse staan, en krijgt hij bij 2,5 ton weer een nieuwe baas. (En die draait er bij een hobbyist dan vrolijk nog 1,5 ton bij denk ik dan maar!)

NB Het verbruik van mijn eX-sara 1.9TD over 120.000 km was 1 : 17,97

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 08 september 2006 01:20 PM
  [ # 7 ]

Kan me hier helemaal bij aansluiten, vind de motor heerlijk rustig (heb laatst een paar dagen in een Golf V TDI gereden, wat een herrie-/nagelbak is dat zeg…) en beschikt over voldoende trekkracht. Bij flink accelereren wel een wolkje roet uit de uitlaat, maar da’s ook wel handig om die plakkers een beetje af te schrikken Cool

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 september 2006 01:36 PM
  [ # 8 ]

wat wel weer een voordaal bij ex lease wagens is dat deze altijd redelijk goed onderhouden zijn en zo’n schoonmaakbeurt kun je zelf laten doen bij diverse poets bedrijven kost je 100euro maar dan is ie van buiten en vanbinnen weer lekker fris en fruitig Laughing

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 08 september 2006 05:02 PM
  [ # 9 ]

Klopt inderdaad, die van mij is ook een ex-lease auto (heb hem niet zelf uit de lease gekocht, maar hij is begonnen als lease-auto). Afgestempelde onderhoudsboekjes zaten er nog wel bij, net als de afleverbon e.d.

Heb ik trouwens nooit gesnapt: hoe kun je boekjes van een auto kwijtraken? Die leg je toch gewoon in het dachboardkastje? Voor mij persoonlijk is het altijd een grote pré als ik een keurig mapje te zien krijg met onderhoudsboekje, instructieboekje etc..

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 13 september 2006 02:02 PM
  [ # 10 ]

Dank voor alle reacties !
We zitten serieus te denken aan een Xsara 1.9 D (2001, 110.000 km, airco) die bij Citro-dealer Poeisz in Sneek staat. Ze vragen een forse prijs (8.950), maar geven ook een prima inruil op de ZX èn de Lupo.
We gaan zaterdag kijken; ben benieuwd.
Als het serieus wat is moet er uiteraard wel een nieuwe d-riem/spanrol op…..

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 september 2006 02:22 PM
  [ # 11 ]

Ik heb goede verhalen over Poeisz gehoord. Zelf ben ik geen klant maar toen ik een vraag had over mijn GS, gaven ze mij goed advies.
Een teken dat daar nog monteurs met verstand van zaken en ervaring aan het werk zijn.

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 18 september 2006 04:13 PM
  [ # 12 ]

Afgelopen zaterdag wezen kijken: er zat geen airco in, terwijl ik daar wel van uitging (later bleek dat ik de advertentie niet goed had gelezen Wink ). Ook zaten er behoorlijk wat krassen en butsen op de auto. Mooi laten staan dus !
Zit nu te azen op een Xsara HDI, maar ‘ns zien of dat gaat lukken…

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 september 2006 04:19 PM
  [ # 13 ]
Koots schreef:

Heb ik trouwens nooit gesnapt: hoe kun je boekjes van een auto kwijtraken? Die leg je toch gewoon in het dachboardkastje? Voor mij persoonlijk is het altijd een grote pré als ik een keurig mapje te zien krijg met onderhoudsboekje, instructieboekje etc..

Ja ik ook, maar er zijn mensen die hem thuis in de kast hebben liggen.
Ooit een keer mee naar binnengenomen en nooit meer terug gelegd.
Kan je meteen op die plek andere belangrijke dingen leggen in je d.board kastje, want die zijn meestal toch al niet zo groot bij de meeste Citroëns

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 31 oktober 2006 09:49 PM
  [ # 14 ]

Tsja…... de ZX en de Lupo ingeruild op een…... Polo SDI. Zeer degelijk en zuinig, maar wàt karakterloos, sloom, ongevoelig weggedrag…... Kortom SPIJT !. Maar mijn vriendin die er vooral in moet rijden is (helaas…) wel tevreden.
Hoe maak ik nu “rationeel” duidelijk dat het toch goed is de Polo in te ruilen op een fijne Xsara HDI ofzo…. ????

Ik zelf moet me “behelpen” met mijn Volvo 244. Geen Citroën en een dweil op de weg, maar wèl een fijne, stoere karakterbak !

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 31 oktober 2006 10:46 PM
  [ # 15 ]

ik heb zelf de ZX vervangen door een Xsara (break)


en duidelijk geen spijt ervan, ik mis me sportieve uitziende 3-drs af en toe wel. maar met het oog op de toekomst biedt de break voor mij veel meer mogelijkheden en is veel handiger.


kiezen tussen een Polo SDI en een Xsara HDI, dan zal ik het wel weten.

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook