


Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Ter vervanging van de ZX (binnenkort weer APK en ik wil wel eens wat anders…) denk ik aan een Xsara. Een 5-deurs berline diesel met airco moet het worden. Een met zo weinig mogelijk kilometers en tot een 9.000 euro. Ik heb nog een paar vragen:
- wat te kiezen: een 1.9 D of een Hdi. De 1.9 is natuurlijk traag, maar wel zeer betrouwbaar.
- wat verbruikt een 1.9 D en een 2.0 Hdi (mijn ZX doet 1 op 17,5)
- wat zou een knappe Xsara van 2001/2002, met minder dan 100.000 km, met airco mogen kosten ?? Ik dacht dat ze niet zo waardevast waren, maar de dealers vragen er nog aardig wat voor….
Bedankt voor jullie antwoorden !
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
Kijk eens rond bij de ex-lease-specialisten zoals dombosch, autoeuro autoeuropa etc. (internet).












































Totaal aantal Berichten: 27959
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
EW schreef:Kijk eens rond bij de ex-lease-specialisten zoals dombosch, autoeuro autoeuropa etc. (internet).
ex-lease hebben bijna allemaal meer als 100.000 km gelopen.
wil je een type 1 of 2?
type 1 zijn meestal minder waard. daar kan je ook nog een 1.9TD uitvoering krijgen.
zeker type 1 is makkelijk te vinden onder de 9.000 euro
arjan_verkade schreef:
ex-lease hebben bijna allemaal meer als 100.000 km gelopen.
Klopt, maar is wel een aardige indicatie voor bodemprijzen.












































Totaal aantal Berichten: 27959
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
EW schreef:arjan_verkade schreef:
ex-lease hebben bijna allemaal meer als 100.000 km gelopen.
Klopt, maar is wel een aardige indicatie voor bodemprijzen.
ja dat wel
hoewel het meestal niet de netste auto’s zijn
maar je kan geluk hebben
Als ik inderdaad zie wat mijn carpool-ex-collega bij één van die jongens voor een passat betaald heeft en hoe die eruit ziet…....
Het zijn feitelijk gewoon “dozenschuivers”. Vaak wassen ze de auto’s nieteens, dus kun je vaak zien hoe de auto bereden is: rokersauto’s zijn vaak niet gecamoufleerd maar hebben vaak de asbak nog vol zitten etc.




Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
@gerbenZX; Waarom graag minder dan 100.000 km?. Een auto van 4 á 5 jaar oud met nog geen ton op de teller heeft dus nooit meer dan 20 á 25 dkm per jaar gelopen. Dat zijn dus meestal niet de auto’s met een erg hoog percentage snelwegkm’s en dus de minste slijtage.
Verder weet je zeker dat je over 20.000 km (en als je diesel rijdt is dat altijd binnen het jaar) een grote beurt met distributieriem vervangen voor je kiezen krijgt. Of je moet kunnen bedingen dat dit voor aflevering al gedaan wordt (maar daar vertrouw ik nooit op, dan wil ik ook 6 mnd garantie op motor).
Nee, ik ben bij een PSAdiesel helemaal niet bang meer voor de km’s. Ik heb dan liever een jonge occasion die in amper 2 jaar al 140 dkm heeft gereden, maar met lekker veel toeters en bellen en rondom nieuwe banden voor minder dan 50% van de nieuwprijs (en dan heb je het bij een Xsara over jouw budget van 9000 euro). -handelsprijzen-
Ik ben het ook hartgrondig mee oneens dat deze auto’s er niet meer uitzien. Je kunt deze ook best in nieuwstaat vinden, helemaal gecleaned en pico bello afgeleverd. Als je zelf goed voor het bakkie zorgt, op tijd z’n beurtjes geeft (en natuurlijk ook een dosis liefde en geluk), dan kun je daar minstens 6 jaar zonder problemen mee vooruit. Een Xsara is gewoon een van de meest betrouwbare citroens ooit.
Meestal haal ik die tijd trouwens niet, want dan zie ik weer ergens een offer that i can’t refuse staan, en krijgt hij bij 2,5 ton weer een nieuwe baas. (En die draait er bij een hobbyist dan vrolijk nog 1,5 ton bij denk ik dan maar!)
NB Het verbruik van mijn eX-sara 1.9TD over 120.000 km was 1 : 17,97
Verkocht, helaas schade gereden!
Kan me hier helemaal bij aansluiten, vind de motor heerlijk rustig (heb laatst een paar dagen in een Golf V TDI gereden, wat een herrie-/nagelbak is dat zeg…) en beschikt over voldoende trekkracht. Bij flink accelereren wel een wolkje roet uit de uitlaat, maar da’s ook wel handig om die plakkers een beetje af te schrikken
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
wat wel weer een voordaal bij ex lease wagens is dat deze altijd redelijk goed onderhouden zijn en zo’n schoonmaakbeurt kun je zelf laten doen bij diverse poets bedrijven kost je 100euro maar dan is ie van buiten en vanbinnen weer lekker fris en fruitig
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Klopt inderdaad, die van mij is ook een ex-lease auto (heb hem niet zelf uit de lease gekocht, maar hij is begonnen als lease-auto). Afgestempelde onderhoudsboekjes zaten er nog wel bij, net als de afleverbon e.d.
Heb ik trouwens nooit gesnapt: hoe kun je boekjes van een auto kwijtraken? Die leg je toch gewoon in het dachboardkastje? Voor mij persoonlijk is het altijd een grote pré als ik een keurig mapje te zien krijg met onderhoudsboekje, instructieboekje etc..
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.



Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Dank voor alle reacties !
We zitten serieus te denken aan een Xsara 1.9 D (2001, 110.000 km, airco) die bij Citro-dealer Poeisz in Sneek staat. Ze vragen een forse prijs (8.950), maar geven ook een prima inruil op de ZX èn de Lupo.
We gaan zaterdag kijken; ben benieuwd.
Als het serieus wat is moet er uiteraard wel een nieuwe d-riem/spanrol op…..
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb goede verhalen over Poeisz gehoord. Zelf ben ik geen klant maar toen ik een vraag had over mijn GS, gaven ze mij goed advies.
Een teken dat daar nog monteurs met verstand van zaken en ervaring aan het werk zijn.



Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Afgelopen zaterdag wezen kijken: er zat geen airco in, terwijl ik daar wel van uitging (later bleek dat ik de advertentie niet goed had gelezen ). Ook zaten er behoorlijk wat krassen en butsen op de auto. Mooi laten staan dus !
Zit nu te azen op een Xsara HDI, maar ‘ns zien of dat gaat lukken…
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
Koots schreef:
Heb ik trouwens nooit gesnapt: hoe kun je boekjes van een auto kwijtraken? Die leg je toch gewoon in het dachboardkastje? Voor mij persoonlijk is het altijd een grote pré als ik een keurig mapje te zien krijg met onderhoudsboekje, instructieboekje etc..
Ja ik ook, maar er zijn mensen die hem thuis in de kast hebben liggen.
Ooit een keer mee naar binnengenomen en nooit meer terug gelegd.
Kan je meteen op die plek andere belangrijke dingen leggen in je d.board kastje, want die zijn meestal toch al niet zo groot bij de meeste Citroëns
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI



Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Tsja…... de ZX en de Lupo ingeruild op een…... Polo SDI. Zeer degelijk en zuinig, maar wàt karakterloos, sloom, ongevoelig weggedrag…... Kortom SPIJT !. Maar mijn vriendin die er vooral in moet rijden is (helaas…) wel tevreden.
Hoe maak ik nu “rationeel” duidelijk dat het toch goed is de Polo in te ruilen op een fijne Xsara HDI ofzo…. ????
Ik zelf moet me “behelpen” met mijn Volvo 244. Geen Citroën en een dweil op de weg, maar wèl een fijne, stoere karakterbak !
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
ik heb zelf de ZX vervangen door een Xsara (break)
en duidelijk geen spijt ervan, ik mis me sportieve uitziende 3-drs af en toe wel. maar met het oog op de toekomst biedt de break voor mij veel meer mogelijkheden en is veel handiger.
kiezen tussen een Polo SDI en een Xsara HDI, dan zal ik het wel weten.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004