Jippie, vanochtend mijn “nieuwe” CX Break 2.0 opgehaald.
Dat is genieten zeg!! Een gewone 2.0 weliswaar van 1987, maar wat rijdt dat ding fijn
Groot, lang, grijsmetallic, schitterend interieur (daarmee bedoel ik dat het keurig is onderhouden en alles functioneert)
Heeft 220k gelopen en is voorzien van nieuwe drukgroep/koppeling, nieuwe veerbollen etc. Moet alleen nog synchromeshringetje van 5e versnelling vervangen worden, maar dat doet de oude Bonhoff voor 100 euro. (was al met vorige eigenaar afgesproken)
Nu moet ik met beleid naar zijn 5, even rustig opschakelen, that’s all.
Ik ga hem mooi poetsen en voorzien van nieuwe wieldoppen (die zijn foetsie) en wellicht ombouwen naar Familiale.
Zie link voor fotofeest


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: CX Break gehaald!
Ombouwen naar Familiale gaat niet. Er is hierover ook een hele discussie geweest hier op het forum. De bodemplaat van de familiale is totaal anders. Ik weet niet hoe het bij andere ‘2e bank in zelfde richting’ familiales is (505, 21 Nevada, enz), maar bij de CX gaat dat dus niet.
Maar ik ben met je eens dat het erg lekker rijdt, zo’n verlengde wielbasis. Ik kan het vergelijken en ben het nu met de Prestige rijders eens. Het is alleen lastiger parkeren:-) Die 2.0 liter motor heeft eigenlijk vermogen zat en loopt heerlijk.
Suc6 ermee!
beek3762 schreef:Jippie, vanochtend mijn “nieuwe” CX Break 2.0 opgehaald.
Dat is genieten zeg!! Een gewone 2.0 weliswaar van 1987, maar wat rijdt dat ding fijn
![]()
Groot, lang, grijsmetallic, schitterend interieur (daarmee bedoel ik dat het keurig is onderhouden en alles functioneert)
Heeft 220k gelopen en is voorzien van nieuwe drukgroep/koppeling, nieuwe veerbollen etc. Moet alleen nog synchromeshringetje van 5e versnelling vervangen worden, maar dat doet de oude Bonhoff voor 100 euro. (was al met vorige eigenaar afgesproken)
Nu moet ik met beleid naar zijn 5, even rustig opschakelen, that’s all.Ik ga hem mooi poetsen en voorzien van nieuwe wieldoppen (die zijn foetsie) en wellicht ombouwen naar Familiale.
Foto’s zal ik einde dag maken, kunnen we allemaal meegenieten
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Top veel plezier en rijgenot!
Een lange CX is meer CX!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Foto’s zijn geplaatst, zie topic.
Kreeg het in Haarlem even warm, reed een parkeerplaats op, stoom onder motorkap vandaan!!
Alles nagekeken, koelvloeistof goed, geen lekke slangen, geen drab in olie, geen lampje aan, nadanakkes!
Ook de koelvin sloeg aan.
Bleek de dop van het expansievat niet helemaal goed dichtgedraaid ops:
Tsja, dan ontsnapt er stoom.
Gelukkig dus geen ellende.
Verder rijden, deed de toerenteller het niet meer, bleek dat ik tijdens mijn inspectie naar het koelprobleem een draadje los had getrokken van de bobine, tsja…....even wennen aan die nieuwe omgeving, ben BX gewend












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ziet er goed uit
ben niet zo weg van de break, maar zo te zien is deze erg strak
moeten wel even andere wieltjes onder
ga je opknappen en verkopen?
of lekker zelf rijden?
Is geen handel! Kostte me 1100 euro inclusief de reparatie van de synchromesh, dus….....dit is een blijvertje!
Wielen zijn goed, moeten alleen nog originele doppen op.
Verder paar plekjes bijwerken, rv scherm is gespoten maar kan mooier, ra deur onderrand beetje roestig en wat kleine plekjes rondom, maar verder keihard.
APK tot augustus 2007 en in de auto lag een taxatierapport van vorig jaar, tbv ongeveer 6000 euro.
Dus al met al, ik denk geen slechte deal












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ach ja dopjes kan ook, maar dit staat zo kaal
zeker met die taxatie op het oog lijkt het me ook geen slechte deal
Ik vind het een geweldige CX en wat mij betreft is het 1 van de mooiste stations die er zijn
veel rij/glij plezier ermee
Groet, Jeroen
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Gefeliciteerd!
Een break is idd iets héél anders dan een berline…
Maar na zelf het laatste jaar in onze RD Break te hebben gereden en daarvoor in onze 25 GTi automaat geef ik in pricipe toch de voorkeur aan het slagschip (of is het luchtschip).
Hoop dat je d’r heel veel plezier aan zult beleven, de foto’s laten in ieder geval een bijzonder strak exemplaar zien.
En een 2 liter is prima om lekker te kunnen “cruisen”.
Trouwens, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat een familiale conversie niet kan…., want ik snap nog steeds niet wat al die ongebruikte bevestigings punten in mijn break te zoeken hebben als ze niet bedoeld zijn om familiale banken op te zetten….


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
De eerstvolgende keer bij een meeting zetten we ze naast elkaar, dan kunnen we het voor eens en voor altijd uit de wereld helpen
Ik wil het ook graag eens precies zien, ben ook benieuwd.
Nou, die break ziet er strak uit! Proficiat met de aankoop.
Ik kijk net op http://www.ruecitroen.nl en het lijkt dwat er grijze bumpers op horen. Maar dit is echt een mooie koop geweest!
2Black schreef:Gefeliciteerd!
Een break is idd iets héél anders dan een berline…
Maar na zelf het laatste jaar in onze RD Break te hebben gereden en daarvoor in onze 25 GTi automaat geef ik in pricipe toch de voorkeur aan het slagschip (of is het luchtschip).Hoop dat je d’r heel veel plezier aan zult beleven, de foto’s laten in ieder geval een bijzonder strak exemplaar zien.
En een 2 liter is prima om lekker te kunnen “cruisen”.
Trouwens, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat een familiale conversie niet kan…., want ik snap nog steeds niet wat al die ongebruikte bevestigings punten in mijn break te zoeken hebben als ze niet bedoeld zijn om familiale banken op te zetten….
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
En je wil natuurlijk ruilen voor een donkerblauwe 20RE berline met 80 000km minder op de teller en een nieuwe distributieriem, stroomverdeler, ..?
heey ziet er leuk uit hoor ... geen handel?
haha ook wel eens relaxt, gewoon lekker rijden met iets..
Citroën D Special 1970
Ze ziet er top uit! En ook het dakkapelletje helemaal ok? Mooie deal hoor.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Ze ziet er top uit! En ook het dakkapelletje helemaal ok? Mooie deal hoor.
Dakkapelletje is toppie, zowel van buiten als ook de bekleding binnen, mooi strak.
prachtig!!! Veel plezier ermee!
nu met wieldoppen
Heb in Amsterdam een paar mooie, originele CX doppen gevonden, 7,50 per stuk, mooi prijsje!
En….....het staat toch wel een stuk mooier nu
Zie link, 1e 3 foto’s