Hydrauliek systeem XM diesel 94 vraagje van een noobie
Aart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 12 oktober 2006 06:28 PM

Aangezien ik sinds kort (een week) de trotse bezitter ben van een XM uit 94 (dieseltje, je weet wel die 2.1 versie). Ben ik natuurlijk alle snufjes aan het uit proberen, zo ook de hydroactief. Na een ritje Utrecht Rotterdam met de hydroactief op de sportstand. Daarna weer terug op normaal sindsdien, heb ik het idee dat de vering met tussenpozen continu wordt bijgepompt, m.a.w je hoort dat de pomp even aanslaat dan weer stopt en dan weer even aanslaat. Vering doet het volgens mij goed niet hard of zacht. Aangezien ik geen ervaring heb met deze auto zou graag willen weten of dit wel OK is.  Alle suggesties welkom (kan altijd nog naar chyparse nietwaar ?)

Aart Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 12 oktober 2006 06:49 PM
  [ # 1 ]

Dat is zoals het werkt. Om de hoeveel sec slaat ie aan als je stil staat? 30sec en meer is helemaal tof, onder de 10sec zou ik de voorraadbol ff laten bijvullen of vernieuwen. Veel plezier van je dame!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Aart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 12 oktober 2006 07:41 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het niet echt gemeten maar volgens mij rond de 20 seconden dus misschien is het handig om eens te controleren of de voorraad bol wat bijgevuld moet worden.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 12 oktober 2006 08:09 PM
  [ # 3 ]

Met 20sec interval kun je gerust nog ff doorrijden, dat is prima.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2006 05:27 PM
  [ # 4 ]

Ik vraag me wel af of dat het geluid is wat Aart bedoelt.
Ik kreeg de indruk dat hij dit bijpompen hoort tijdens het rijden, maar ik kan me vergissen.

Tijdens het rijden kun je dit niet horen.

groet

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 14 oktober 2006 11:24 PM
  [ # 5 ]

Dat bijpompen doet ie constant. Als de auto stilstaat met lopende motor zullen de intervallen van de pomp korter zijn en er meer tijd tussen zitten. Maar als je rijdt dan werkt de stuurbekrachtiging, remmen en het veersysteem en dus zal de pomp sneller en soms langer moeten werken om alles op druk te houden. Onder het rijden zou je dit best kunnen horen.

een bekende (ex)voetballer en weetalles zou zeggen…...is toch logisch Wink

Zoals Serge al zei, indien de intervallen sneller dan 10 seconden zijn bij stilstand is de voorraadbol de eerste verdachte.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 14 oktober 2006 11:36 PM
  [ # 6 ]

maar dan moet je voor de rest wel een gezond systeem hebben, anders heb je aan een nieuwe voorraadbol ook niet zo veel. zie mijn topic op de afdeling xantia, titel: wat nu weer met mijn hp-systeem.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook