Beste Mensten, Hoewel ik nog geen citroën heb ben ik bezig met de aanschaf van een CITROEN XSARA 2.0HDI met NAP 148.000 km. Waar moet ik opletten gaat mijn 1e Diesel worden? Zijn er speciale aandachtspunten en/of problemen? Bij welke KM stand moet de distributie riem vervangen worden? Ik hoor graag van jullie en bij aankoop zal ik zeker lid worden van deze mooie club. Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Jaap
Live free and between the lines
supermug.nl

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welkom op het forum
is het een Xsara of een Xsara Picasso?
uit welk jaar komt de Xsara?
uit me hoofd gezegd moet de D-riem vervangen worden bij 120.000 km.
dus even goed kijken of dit ook echt gedaan is.
HEt is een Xsara geen Picasso uit 06-2000
supermug.nl
uitgaande van je auto neemik aan dat de auto jonger is dan 2000 dus nieuwe type xsara of picasso dan moet de riem na 160000km vervangen worden
waar je vooral op moet letten bij de aanschaf is op schade aan de auto of alle boekjes en beurten zijn gedaan dus ook de antiroestbeurten
verder grote proefrit maken neem daar dus gewoon 2 of meer uren de tijd voor en rijd dan alle soorten wegen van stad tot snelweg enz kijk verder naar de banden hoeveel mm profiel erop zit en kijk ook even onder de maten van de auto op bijv vocht
zorg er ook voor dat je bij een bovag garage koop en garantie krijgt en trek het bedrijf ook even na op http://www.bovag.nl
probeer ook de vorige eigenaar of dealer te zoeken en infomeer daar na de auto
supermug schreef:HEt is een Xsara geen Picasso uit 06-2000
wat voor een xsara is het?
citroenc2 schreef:supermug schreef:HEt is een Xsara geen Picasso uit 06-2000
wat voor een xsara is het?
ik denk dat ik het al weet
CITROEN XSARA 2.0HDI
Prijs € 5.950
Bouwjaar 06-2000
Km stand 145.871
Kenteken———
Brandstof Diesel
Carrosserie Hatchback
Aantal deuren 5
Kleur Grijs
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnel. 5
Motorinhoud 1997 cc
Vermogen 90 pk
Gewicht 1140 kg
APK
BTW/marge BTW-auto
:
Inderdaad
6 maanden garantie, apk en maandag proefrit. Gezien prijs alvast een optie genomen zodat hij niet verkocht gaat worden aan een ander. Allen de riem wel of niet vervangen en al gedaan of niet is nog even uitzoeken.
supermug.nl
Oh ja
Aanbeiding is inclusief NAP voor zover je daar op kunt vertrouwen
supermug.nl
ik zou ook een beurt afwegen bij de verkoop want nap zegt niks over onderhoud enz alleen km stand die de auto heeft afgelegd
apk is moment opname
als het deze auto betref dan is het wel een leuke auto

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: Inderdaad
supermug schreef:6 maanden garantie, apk en maandag proefrit. Gezien prijs alvast een optie genomen zodat hij niet verkocht gaat worden aan een ander. Allen de riem wel of niet vervangen en al gedaan of niet is nog even uitzoeken.
Als je me even belt vantevoren ben je van harte welkom voor een korte ‘aankoopkeuring’ maandag…
Gr Martijn
Beurt etc
Ja dat is hem inderdaad. Hij krijgt een grote beurt en ik wil er bij proberen ook de riem te laten vervangen. Hoewel het een Bovag dealer is wil hij ons de 1e 6 maanden na aankoop niet zien en daar gaat hij ook de beurt op aanpassen. Dus volgens mij moet het goed komen. Hoewel wij onverwachts langskwamen starte hij goed. Motor was koud en de bandjes hadden zelfs iets lucht te weinig zo lang stond hij als stil. Laatste APK is van augustus 2004.
supermug.nl
Gekocht
Hallo Martijn,
Dank voor de hulp. Gebak is onderweg. Gekocht voor EUR 5500 inclusief 6 maanden garantie, grote beurt met nieuwe riem en waterpomp en airco controle.
Nu nog wachten daar wij geen haast hadden tot eind november en dan rijden maar.
supermug.nl
Re: Gekocht
supermug schreef:Hallo Martijn,
Dank voor de hulp. Gebak is onderweg. Gekocht voor EUR 5500 inclusief 6 maanden garantie, grote beurt met nieuwe riem en waterpomp en airco controle.
Nu nog wachten daar wij geen haast hadden tot eind november en dan rijden maar.
dat is beter nieuws
Ja bijn
Nog een week en dan volgende week 29e kunnen we de auto halen. Hadden hem niet eerder nodig dus dan maar even bij de dealer laten staan. Laten weten als hij er is met natuurlijk een foto.
supermug.nl
Re: Beurt etc
supermug schreef:Laatste APK is van augustus 2004.
Ehm?? ik wil geen spelbreker of zwartkijker zijn, maar dit vind ik verdacht/vreemd
Een diesel die ruim 2 jaar stilstaat, diesels worden steeds populairder hier in NL, ze gaan meestal snel van de hand, zeker een Turbo-Diesel.
Controleer voor de zekerheid het kenteken op de site van de RDW, of de APK echt in augustus 2004 was
Als dit niet zo is, dan vrees ik geknoei met de tellerstand
Kilomterstand
Volgens de kilometer administratie en de nap en het boekje in de auto klopt het maar we gaan zeker controleren.
supermug.nl