




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik neem aan dat hij het peil bij het vat bedoelt…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hij heeft het over het LHM-LAMPJE op het dashbord…..
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ah, ik zie het, ik dacht dat je het over de opmerking: ‘LHM niveau blijft op peil’ had. Niet goed gelezen… ops:












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij de IDtjes zit de druksensor op het schutbord achter het alu schildje. Daar corrodeert het schuifstekkertje vaak. Bij de DSen zit de sensor bij de remknop in de buurt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
heren (en dames),
Bedankt voor het meedenken en de reacties, ben net gaan zoeken (lekker een ochtend vrij) en ik zag een draad verdwijnen onder de kachelaanjager, dat zal ‘m wel zijn (weet ik inmiddels zeker). Dezelfde draad hing los (ook zonder stekkertje ofzo) achter het dashboard. Ik heb de boel los gemaakt en ben gaan zoeken, met spanningsmeter en een klein oud motoraccut’je incl testdraadjes en lampje (TIP: dat werkt fantastisch, kun je overal testen!)
Na lang zoeken gevonden welke contactjes die van het LHM lampje waren, toen nog een foutje gemaakt (kortsluiting) waardoor een koperen ‘draad’ op de printplaat doorbrandde… Stom van me, maar met wat creativiteit en een soldeerbout werkt het weer. Ben ik blij dat het geen hi-tech printplaat is maar een lekkere lompe logge grote plaat!
Anyway, die losse draad heb ik samen bij een bruine draad gedaan welke naar het lhm lampje gaat (de plus) en toe getest. contact aan, en ja hoor, hij doet het weer.
Het was effe zoeken en klooien, maar nu doet alles het weer naar behoren, voor wat dit hoofdstuk betreft dan…
Groetjes enne, weet iemand of een membraam van de benzinepomp los te verkrijgen is? Ik ben er nu trouwens zeker van dat ik mijn stuurhuis ga vervangen, hoop eerst zo door de APK te komen zodat de druk (haha) wat van de ketel af is.
Groetjes!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met gescheurde harmonica’s mag ie niet worden goedgekeurd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
tja, da’s jammer maar ook niet onterecht, want het stuurhuis is ook lek, de harmonica rubbers zijn stofrubbers, zo heb ik begrepen, de stang die zichtbaar wordt door het gescheurde rubber is kletsnat van de LHM, dus vaarwel stuurhuis!
Zonet een benzinepomp besteld bij Chyparse, en ik denk dat ik ook maar een gereviseerd stuurhuis bestellen ga!
Ben erg benieuwd naar de ervaringen, do’s en don’ts bij een stuurhuiswissel!
gegroet!
M'thijs schreef:tja, da’s jammer maar ook niet onterecht, want het stuurhuis is ook lek, de harmonica rubbers zijn stofrubbers, zo heb ik begrepen, de stang die zichtbaar wordt door het gescheurde rubber is kletsnat van de LHM, dus vaarwel stuurhuis!
Zonet een benzinepomp besteld bij Chyparse, en ik denk dat ik ook maar een gereviseerd stuurhuis bestellen ga!
Ben erg benieuwd naar de ervaringen, do’s en don’ts bij een stuurhuiswissel!
gegroet!
Ik heb enkele jaren geleden een Chyparse stuurhuis gemonteerd en is me niet bevallen, middenstand is echt bagger. Ik ga nu een goed stuurhuis monteren. Schijnt dat de stuurhuizen van citrotech echt zeer goed zijn (wel duurder)












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier is al veel over geschreven. Stuurhuizen via de club zijn het goedkoopst en komen van citrotech. chyparse levert m.i. goede stuurhuizen MET garantie.
De rechtuitstand heeft niets met het stuurhuis te maken. in elke stand is de druk aan beide zijden van de cylinder gelijk, tot je gaat bewegen met het stuur. Je middenstand wordt bepaald met je appeltje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
M'thijs schreef:Ik ben er nu trouwens zeker van dat ik mijn stuurhuis ga vervangen
Als je toch bij Chyparse bent, laat je stuurhuis daar dan ff op de testbank controleren. Voor hetzelfde geld is het nog een prima stuurhuis waarvan alleen de rubbers vervangen moeten worden.
Animal triste post coitum
Serge schreef:
Als je toch bij Chyparse bent, laat je stuurhuis daar dan ff op de testbank controleren. Voor hetzelfde geld is het nog een prima stuurhuis waarvan alleen de rubbers vervangen moeten worden.
Dus ‘even’ uitbouwen, testen en weer inbouwen? Nee, het stuurhuis is ook lek, daar ben ik zeker van.
Met mijn vraag doelde ik trouwens meer op praktische tips en hulp bij het inbouwen dan de vraag waar ik een stuurhuis moet halen, al ben ik daar ook nogniet helemaal zeker van, waarschijnlijk de club, misschien chyparse, daar heb ik goede ervaringen mee en ze zijn altijd zeer behulpzaam. Al zit ik te dubben om het niet laten doen…
Nieuw stuurhuis?
Citrotech. kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Ik weet niet waar Chyparse ze vandaan haalt (als die ze ook bij Citrotech uitbesteedt is het ook gene probleem).
Staat wel een item over op dit forum, hewb die klus zalf ook anderhalfjaar gelden gedaan.
Is wel te doen, met handboeken en gezond verstand erbij.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Chyparse brengt ze niet naar Citrotech, maar vervangt alle rubbers en teflonringen in eigen huis.
Eens een DS altijd een DS.
Geldt je aanbod voor hulp nog steeds?
Ik heb een goede gebruikte gevonden die zelf door iemand is gereviseerd, dwz teflon ringen en rubbers enzo vervangen. Deze wil ik kopen, laten testen en inbouwen. Ik doe het toch maar zelf denk ik, maar zal wel hulp kunnen gebruiken. Dus als je aanbod nog geldt, dan heel graag…
Verder: Kan ik van iemand afstelgegevens kopiëren en heeft iemand ook speciaal gereedschap te leen of huur? Of kan ik dat via de club verkrijgen?
we blijven bezig!!!! (mijn werk begint er wel onder te lijden…)





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bij de club kun je het speciale gereedschap wat je nodig hebt huren. Kijk ook eens op de sleuteldag in je regio…