Vanochtend een aanrijding gehad met mijn cx!
De dader kwam van links, tussen een rij stilstaande auto’s op de andere weghelft door en wilde plotseling invoegen. Maar ja, daar reed ik al…
Ik knalde met uiteindelijk zo’n 30-40 km/uur met de linkervoorkant tegen de tegenpartij op.
Schade aan de cx: bumper, linker koplamp, linker voorscherm en volgens mij is ook het linker binnenscherm aan de voorkant wat omgeknikt.
De tegenpartij deed gelukkig verder niet moeilijk en erkende meteen dat hij fout zat.
Nu moet de auto dus naar een schadehersteller en daar zal dan de expert van de verzekering van de tegenpartij de schade taxeren.
Ik mag zelf het bedrijf kiezen.
Mijn vraag is of ik nu beter naar een citroen (cx) specialist kan gaan of dat ik beter naar een bedrijf kan gaan dat alleen maar schades doet.
Iemand ervaring?


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
CX Specialist of een bedrijf wat ervaring heeft met oldtimers. Een gewoon schade bedrijf schrijft m al snel te hoog met als gevolg totall los.
Heb je overigens een recent taxatie rapport?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ZO werkt het!!
je gaat naar een citroenspecialist, liefst een die ook schade herstel doet.
en je gaat naar een schade herstel bedrijf.
beide vraag je wat de reparatie kost, vervolgens laat je de schade taxeren bij de duurste Waarschijnlijk de citroendealer.
vervolgens laat je de schade uitbetalen aan jouw!!!!
laat je niet wijs maken dat dat niet kan dat ze alleen aan de hersteller betalen, dat is niet waar!!!
de schade is een waarde vermindering aan je wagen, en je bent niet verplicht om dit te laten repareren, dus kun je gewoon zelf dit geld incasseren.
als dit alles achter de rug is breng je de wagen naar de goedkopere, en vraagje of ze het zonder bon willen repareren, scheelt je zowiezo 19% btw en vaak nog wat meer,
afgaande op je omschreven schade zal de taxatie (mits de onderligende balk achter je bumper niet kapot is) ongeveer op zo’n 1500,- uitkomen.
als je een beetje handig bent kun je voor dit bedrag je heele wagen laten spuiten. (moet je hem wel zelf strippen)
het is mij al 2 keer overkomen, en ik heb toen ook mijn hele auto laten spuiten voor het verzekerings bedrag.
ben je dan aan het sjoemelen?
nee.
de scahde als getaxeerd is volgens bovag norm, en daar staan vaste tarieven voor, dat jij wat afspreekt met de spuiter is jouw voordeel!.
succes
Ik heb me laten vertellen dat verzekeringsmaatschappijen bij hun aangesloten spuiters het bedrag rechtstreeks overmaken…..wil je dat niet? dan keren ze NIET het hele bedrag uit aan je, en je blijft met een verschil zitten. ik kan me dat herrinneren na mijn laaste schade…al weer een tijd terug hoor…
Maar hoe bedoel je het, ga je met je poen naar de spuiter en vraagt of hij het zonder bon (btw) wil doen?
En die dealer gaat voor jou uitgebreid een proforma zitten schrijven, en jij zegt “bedankt he!” en dan ga je naar een “goedkope jongen”
Die dealer zal net een olifantengeheugen hebben…je zal volgende keer eens een geintje met je wagen hebben, dan verhoogt ie nou nét (achteraf) zijn werkplaatstarief
Ik vind het een beetje onbeschoft als ik zo bescheiden mag zijn!
én je werkt zo zwartwerken behoorlijk in de hand….
Wat is er mis met zwartwerken? Scheelt toch al gauw een paar honderd euri’s en mijn zwarte adresjes leveren beter werk dan de erkende bedrijven. Waarom? Omdat het ook liefhebbers zijn.
De goede niet te na gesproken, maar de meeste erkende garagebedrijven schrijven met een hark.
Apprentice schreef:Wat is er mis met zwartwerken? Scheelt toch al gauw een paar honderd euri’s en mijn zwarte adresjes leveren beter werk dan de erkende bedrijven. Waarom? Omdat het ook liefhebbers zijn.
De goede niet te na gesproken, maar de meeste erkende garagebedrijven schrijven met een hark.
Wat is er mis? Alles!
Het vervuild de markt…de mensen die wel netjes de btw afdragen houden geen euro meer over….DAT is er mis met zwartwerken…
Premies WW en zo, ook niet geheel onbelangrijk!
En maar zeuren dat alles duurder word!
Garagebedrijven schrijven met een hark….echt? DE MEESTE???
Is dat nu op NOVA dan? of gok je gewoon maar wat?
Of heb je het wel eens ergens gehoord, en trekt meteen een conclusie dat het allemaal zakkenvullers zijn!
Ik vind het een kortzichtig antwoord van je!
Als iedereen zwartwerkt….hoop ik niet dat er iemand van ons in het ziekenhuis komt! wie betaalt dat???
René van Maren schreef:
En die dealer gaat voor jou uitgebreid een proforma zitten schrijven, en jij zegt “bedankt he!” en dan ga je naar een “goedkope jongen”
Of de dealer schrijft gewoon een bedrag voor de schade taxatie en je betaalt dat: even goede vrienden toch?
razor schreef:ZO werkt het!!
vraagje of ze het zonder bon willen repareren, scheelt je zowiezo 19% btw en vaak nog wat meer,ben je dan aan het sjoemelen?
nee.
ben je dan aan het sjoemelen?
JA!
René van Maren schreef:Laten we er desnoods via PB over praten, want we vervuilen zo weer eens een draad!
en daar kom je nu pas achter


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Maar er wordt door twee heren wel weer een mooi beeld van de dealer geschetst…
@ Marten, was het maar zo dat je na het overhandigen van de rekening van de taxatie als goeie vrienden uit elkaar ging….. jij bent dealer en moet dat doen… absurt jij krijgt straks dat werk en vraag je daar nu geld voor… zie je wel jullie zijn echt zakkenvullers….
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Onzin.
De Nederlandse economie draait voor een aanzienlijk deel op het zwarte/grijze circuit. En zolang de mogelijkheid bestaat om dingen goedkoper te regelen wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt. De meeste mensen denken namelijk aan hun eigen portemonnee.
Maar ik begrijp uit je geïrriteerde reactie dat er ook uitzonderingen zijn.
Geeft niks. Betaal jij toch lekker vette BTW bonnen bij De Garage?
Ik ben alleen maar blij dat ik dat niet hoef te betalen.
Ik ben niet geirriteerd hoor, maar er word een advies tot belastingontduiking gegeven, dat hoort niet! zeker niet op een forum!
Wees dan eerlijk en vraag of je korting kan krijgen ofzo…
En een avondklusser die een auto spuit, is geen misdaad hoor, het is tenslotte een CX…een klassieker (liefebberswagen)
Maar een bedrijf vragen om de btw niet te betalen hoort niet!
Bij ons kan je ook spullen halen zonder bon hoor….maar de btw is gewoon gedokt…we gooien alleen de bon weg
oldenhage schreef:CX Specialist of een bedrijf wat ervaring heeft met oldtimers. Een gewoon schade bedrijf schrijft m al snel te hoog met als gevolg totall los.
Heb je overigens een recent taxatie rapport?
ik vind dit trouwens nog een waardig advies!
Hij staat niet te schreeuwen dat je bij de dealer langs moet gaan, maar naar een specialist!
René van Maren schreef:
Maar een bedrijf vragen om de btw niet te betalen hoort niet!
Grappig, bij mijn schade taxatie met de Turbo D12 vroeg de dealer zelf of ik een bon wilde of niet. Zonder bon was goedkoper. Ik had nog wat onderdelen uit het magazijn nodig die weer wel met BTW en officele bon werden afgerekend en een stel tweedehands GTI velgen (voor een alleszins nette prijs) die ook cash zonder bon werden afgerekend. Meja, misschien dat het bij een brabants dorpsdealer wat makkelijker gaat
Ik ben in elk geval nog steeds te spreken over die dealer.
René van Maren schreef:oldenhage schreef:CX Specialist of een bedrijf wat ervaring heeft met oldtimers. Een gewoon schade bedrijf schrijft m al snel te hoog met als gevolg totall los.
Heb je overigens een recent taxatie rapport?
ik vind dit trouwens nog een waardig advies!
Precies. Je moet er vooral voor waken dat de CX niet als ouwe bak wordt gezien maar dat ie ook door de taxateur en verzekering als klassieker wordt gezien. Een schade taxatie rapport kan dan idd enorme diensten bewijzen.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb de schade aan mn cx begin van het jaar bij eeen goed bevriende focwa specialist laten taxeren en herstellen, verzekering keerde mij uit en ik betaalde de spuiter voor het letterlijk en figuurlijk zwart spuiten van de auto, hield uiteindelijk 800 euro ‘drinkgeld’ over.
Ik heb er wel een taxatie rapport bij met taxatie waarde 9000 euro, anders kan zo’n ‘expert’ z’n poot aardig stijf houden en je cx afschilderen als ouwe bak
Nu weer een corsa staan van een maatje, netjes laten tqaxeren bij schadeboer, 2200 euro schade worden uitgekeerd aan de eigenaar, betaal schadeboer een uurtje werk en repareer auto voor een paar honderd, reken zelf maar uit wat je overhoud.
Ik zie er zeker niets fouts in, iemand vernielt jouw eigendom en dan heb je recht op een schadevergoeding, wat je dan met dat schade bedrag doet moet je in mijn ogen zelf bepalen.
Nu heb ik het voordeel van een focwa schadebedrijf waar ik de eigenaar al zo’n 15 jaar van ken
Wat is Citroën rijden toch formidabel !