











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Bij de club kun je het speciale gereedschap wat je nodig hebt huren. Kijk ook eens op de sleuteldag in je regio…
Dat gereedschap mag je wel lenen van me voor een fles bourgogne pinot noir!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Deal!
Kun je me ook aan een handleiding helpen en afstelgegevens (kopie’tje ofzo?)
je hebt een pb’tje…












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
M'thijs schreef:Deal!
Kun je me ook aan een handleiding helpen en afstelgegevens (kopie’tje ofzo?)
je hebt een pb’tje…
BTFM
Buy The Fucking Manual!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
en waar halen we die zo gauw vandaan? Enne, welk merk / uitgever is het best?
ops:












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de 5 rode handboeken van citroën te halen bij chyparse…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
bogaard77 schreef:de 5 rode handboeken van citroën te halen bij chyparse…
of marktplaats in de gaten houden…. ze staan wel eens te koop.
en hij rijdt weer als een zonnetje op benzine!!!!
Nieuwe benzinepomp erin gesleuteld, nieuwe slang, rijdens het rijden een paar keer overschakelene van lpg naar benzine, pruttel pruttel en jawel, toen kwam ie en hij rijdt er super op! Start ook echt veeeeeeeel beter op benzine! Dus dat houden we erin en dan tijdens het rijden schakel ik over op lpg….
Groet!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dit weet je vast al: maar als je overschakelt naar LPG moet je eerst de schakelaar even in de middenstand laten totdat de motor geen benzine meer krijgt, anders gaat ze heel erg protesteren…
wist ik niet!!! Thanx!
een DS houdt je bezig!
Zonet naar mijn werk gereden, ik was er bijna toen ik over een hobbel reed en ineens een ongelooflijke herrie hoorde van schrapend metaal…. Aaaarrgh, wat krijgen we nou?
Ik dacht aan een lekke band of de uitlaat die op straat lag…
Meteen gestopt en wat bleek? De wieldop RA was losgekomen en lag in de wielkast met een schrapend wiel erlang draaiend…
Auto omhoog, scherm eraf, wieldop gepakt, scherm er weer op en na 3 minuutjes reed ik weer, precies op tijd voor een vergadering! De wieldop zit niet echt lekker meer, ik vertrouw het niet. Jammer.
Verder stotterde ie een beetje na zo’n 20 km op de snelweg, zal wel een vuiltje in de benzine / spoeier zijn, want na overschakelen op lpg was het weg.
een snoek houdt je bezig, sterker nog: een snoek houdt je van de straat, haha!
Kom er steeds meer achter hoe arbeidsintensief mijn auto is, vraagt veel tijd, maar da’s wel leuk over het algemeen…
Inmiddels ook problemen met laadcircuit opgelost, zie daarvoor dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=175305
Tbv het overzicht heb ik dat maar in een apart topic geplaatst.
Het vuiltje in de benzine waar ik het over had bleek niet alleen te zijn: heb een nieuw filter geplaatst, gisteren 200 km probleemloos op benzine gereden (rijdt eigenlijk veel fijner dan op lpg) en vandaag ging ie stotteren, dus over op lpg, dat ging prima. Thuis gekeken en wat bleek: hele filter verstopt met bruine troep: losgekomen roest uit de tank.
Zoals ik eerder al schreef heeft de auto een aantal jaar niet op benzine gereden. Nu dus weer wel, maar de tank zal wel flink verroest zijn vanbinnen. Tussen een volle tank en halfvol zat dik 200 probleemloze km, de onderste helft benzine zit blijkbaar vol met troep.
Wat nu? Benzine eruit, tank demonteren, spoelen met hand moeren en benzine en dan weer tig keer spoelen en weer monteren? Of is een alternatieve tank een optie? Zijn er bijv. kunststof tanks? Dan ben ik meteen van het gedoe verlost… Weet iemand dat misschien?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Die bruine troep zal wel geen roest,mnaar residue zijn: moderne benzine slaan ontzettend snel neer en laten daarbij een bruine smurrie achter…
Gooi een flacon Moto Forté (ken je uit de motorwereld) of Carb-reiniger bij het tankstation in de volle tank.
Desnoods een keer herhalen,los je die rotzooi wel op.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om de tank eens helemaal leeg te laten lopen door de stop onderop. Dan zie je ook of je een lamellenfilter hebt en dat kan dan desgewenst ook schoongemaakt worden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hoi,
klopt, ik heb er al een fles bijgemikt, vandaar dat het nu waarschijnlijk is losgekomen. Maar het vervelende is wel dat mijn filters verstopt raken. Zal dus denk ik toch actie moeten ondernemen…
... en dus inderdaad maar eens mijn tank laat leeglopen…
ciau