Roetfilter inbouwen?
Hans H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-03-2006

Gepost: 11 november 2006 10:16 PM

Bij mijn garage heb ik gevraagd of het mogelijk is om voor mijn Berlingo 1,9D een roetfilter in te bouwen. Van overheidswege schijnt hier subsidie voor te zijn. De garage wist te melden dat er nog geen passende roetfilter beschikbaar is voor mijn type Berlingo.
Reden voor het plaatsen van de filter is voor mij de eventuele subsidie die ik hiervoor krijg en de eventuele hogere inruilwaarde voor een auto met roetfilter. Vooralsnog heb ik begrepen dat het nog niet verplicht is om een filter in te bouwen. Zijn er mensen die een mening of advies hierover hebben?
mvg
Hans

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 12 november 2006 01:19 PM
  [ # 1 ]

aan een origineel fap-systeem zit ook nog heel wat electronica gekoppeld en een eolys systeem. door de computer word berekend hoeveel eolys er word afgegeven aan de brandstof, wat moet voorkomen dat het filter te snel vervuild. ook vind om de zoveel tijd een regeneratie proces plaats om inderdaad het filter ‘‘schoon’’ te branden, bij dit proces worden ook allerlei electrische verbruikers ingeschakeld, zoals egr, koelvinnen enz enz om maar zoveel mogelijk warmte te produceren in de motor.
ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar zoals al vaker gezegd, de overheid bedenkt altijd mooie plannen, maar over de uitvoering denken ze niet na. dat zal wel net het verschil zijn tussen een 3 delig pak en een overall.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook