nieuwe lekkage
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 november 2004 06:08 PM

Hoi allemaal,

Ter voorbereiding van de spreekbeurt van mijn oudste dochter vanmiddag de dame voor het eerst sinds 3 weken uit de garage gereden. Starten ging erg moeizaam, vrees het ersgte voor de accu. Als de dame warm is, is er geen probleem.
Probleem 1, gesuis onderin na het starten.
Intrappen rempedaal leverde weer een stevig gestuiter op, en de achteruitversnelling die dienst weigert (Half automaat) in eerrste instantie. Pas door de hendel iets verder dan ver naar rechts te duwen, leverde een ferme klik en een rijbeweging naar achteren op. Twee blokjes om, even op de oprit de zaken controleren onder de kap. Ben ik vergeten de dop op het voorraadvat te schroeven de vorige keer. Die erop, en het gesuis was grotendeels verdwenen.
Echter, mijn oog viel op een plasje in de bekende groene kleur, onder de hogedrukpomp. Vlek weggewerkt, groot blokje gereden (een km of 10, peuleschil voor een DS), kap weer omhoog en daar was de plas weer.
Lekt niet bij de aansluitling van de leidingen zo te zien, maar echt door een pakking aan de onder/zijkant.
Suggesties ter oplossing zijn welkom. En verder pompt de pomp zich een ongeluk sinds ik de dame heb. Heb in de zomer de halfautomaat bediening lekvrij gemaakt, Joris heeft de retourleiding vastgezet, en ik ben zeer benieuwd wat dit nu weer is. Overigens, veel belangrijker, hoe lang kun je met dit mankement rijden ?
En dan niet zeggen “tot het voorraadvat leeg is”, daar kom ik zelf nog net op Laughing

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2004 06:12 PM
  [ # 1 ]

HDpomp lekt uit zn huis…
als het aan de achterkant nat is weet je genoeg. Dit is niet erg.

HD pomp lekt uit zn as:
Dit is wel erg want nu zuigt ie lucht mee… Pomp doet zn werk niet goed en moet vaker aanslaan. er komt lucht in je remmen….

sounds familiar?

Dat wordt een nieuw( gereviseerd) pompje…
Crying or Very sad

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 november 2004 06:34 PM
  [ # 2 ]

Hoi Joris,

Nah, ik vrees (mede gezien het stuiteren van het rempedaal) het laatste.
Zo te zien een simpel klusje in het handboek, dus het zal in praktijk wel weer compleet anders zijn.
Probleem van deze lekkage is dat ik alleen nattigheid kan voelen, maar op dit moment zelfs met een spiegetlje niet goed kan zien waar het vandaan komt. Echter, gezien de geschiedenis van deze dame (zie de rest van de onderwerpen) verbaast het me niet.
Bedankt voor de medewerking!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2004 06:40 PM
  [ # 3 ]

Ja pomp vervangen is niet moeilijk.
Jij het een half automaat du kan het ook nog uit je centrifugaal regelaar druppen. Dan ligt het ook op het randje onder je pomp…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 november 2004 06:45 PM
  [ # 4 ]

Als de centrifugaal regelaar lekt, dan zou ik toch ook op de pomp natigheid moeten zien? De nattigheid is voelbaar onder de pomp, aan de voorkant. Vervanging lijkt me niet een hele klus, alleen om de hel zaak weer drukloos te maken moet eerst weer die “fijne” koeltunnel eruit.. en het vullen van de pomp met LHM lijkt me ook erg “interessant”.....
Misschien toch iets om uit te besteden? Kan diegene ook gelijk de hele zaak eens goed ontluchten, want ik begin nu te begrijpen waarom het ontluchten weinig oplevert….....

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 november 2004 11:19 AM
  [ # 5 ]

Ja het leuke van zelf doen is dat je die drie uur arbeidsloon uitspaart!
Vullen:
Haal de groene buis uit je voorraad vat en houd die op zn kop. Giet nu tot er geen luchtbellen meer uit komen de pomp vol! Dit is essentieel want doe je dit niet (vullen) dan loopt je pomp snel vast.
met een snelle beweging de groene buis je vat weer in.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook