




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
bogaard77 schreef:In het midden zit een koolstiftje op een veertje. Dat kan wel eens naar boven blijven zitten en mist dan de rotor!
Nieuw kapje van 8 euri en klaar!
Net effe gekeken, dat koolstiftje had in het midden een wat glazig / geglazuurd-achtig plekje, misschien dat ie daardoor niet zo goed mee contact maakte? Ik heb ‘m schoongemaakt en wat afgeschuurd, nu maar afwachten wat ie doet!
Zag ook dat mijn slangen naar de verdamper een beetje gebypassed worden wanneer de kachelkraan open staat, dus wellicht had dat er toch wat mee te maken, wie weet. Zal eens kijken of ik ze om kan leiden zodat dehete koelvloeistof altijd langs de verdamper gaat!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
M'thijs schreef:
Zag ook dat mijn slangen naar de verdamper een beetje gebypassed worden wanneer de kachelkraan open staat, dus wellicht had dat er toch wat mee te maken, wie weet. Zal eens kijken of ik ze om kan leiden zodat de hete koelvloeistof altijd langs de verdamper gaat!
Doe het wel zo dat de verdamper ook water krijgt als je kachel dicht is…!
Bij mijn DS krijgt de verdamper water uit het ijzeren buisje wat van de kop langs het uitlaatspruitstuk loopt. de terugvoer loopt naar de slang die op de “ijzerenbocht” uitkomt.(onder de kachel). Op deze manier krijgt de verdamper het snelst heet water.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
goeie tip, bedankt! Bij mij issie afgetapt van de kachel, maar dat is dus niet handig….
Groeten!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
M'thijs schreef:goeie tip, bedankt! Bij mij issie afgetapt van de kachel, maar dat is dus niet handig….
Groeten!
Bij mij zit ie ook via de kachel eigenlijk maar dan paralel ipv in serie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
euhm, maar bij mij zit ie nu ook paralel. Ik dacht alleen dat wanneer de kachel open is, het water makkelijker via de kachel stroom en dus de weg der minste weerstand kiest, wat niet via de verdamper is. Is is de druk zo groot dat dit niet opgaat en/of zit er een pompje in de verdamper?
Als de verdamper aanzuigt, is er niets aan de hand denk ik…












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmm het stroomt makkelijker door de verdamper dan door de kachel. Het helpt soms om de T-stukjes zo te zetten dat het water voor de kachel rechtsaf moet en dat voor de verdamper rechtdoor.
Maar je had de kachel-uit truuk toch al met suc7 afgesloten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
suc7
min 1
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Hoi,
Het kachel probleem wat hierboven staat is volledig weg. Lag volgens mij ook meer aan die koolstift in de verdeelkap….
Iets anders: Ik heb mijn luchtfiler via de methode van de nieuwe La Bombe opengemaakt en gereinigd, wat opbiel was dat de mijne heel anders was dan de foto’s in La Bombe. Ander type dus. Zitten wel 20 gaasplaten in… Zijn er verschillende typen in omloop geweest en maakt dat iets uit? Ik heb voor de gein een stuk zonder luchtfilter gereden, qua rijden merk ik geen verschil, en het geluid van de motor is anders.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
in ons vochtige klimaat kan je prima zonder luchtfilter rijden..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
M'thijs schreef:Hoi,
Het kachel probleem wat hierboven staat is volledig weg. Lag volgens mij ook meer aan die koolstift in de verdeelkap….
Iets anders: Ik heb mijn luchtfiler via de methode van de nieuwe La Bombe opengemaakt en gereinigd, wat opbiel was dat de mijne heel anders was dan de foto’s in La Bombe. Ander type dus. Zitten wel 20 gaasplaten in… Zijn er verschillende typen in omloop geweest en maakt dat iets uit? Ik heb voor de gein een stuk zonder luchtfilter gereden, qua rijden merk ik geen verschil, en het geluid van de motor is anders.
Heb die van mij vorige week ook open geprutst. Zaten ook een 20-tal lagen in.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je hebt ook filters die gelast zitten met 20 puntlasjes of zo.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
juist, dat merkte ik. Om de 4 cm zat een lasje. Was echt een pokkewerk om de boel open te krijgen, maar is gelukt!





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb die van mij gewoon in z’n geheel in een trilbad gegooid,ging ook prima..
Spoelmiddel was aardig ‘op kleur’ na een half uurtje spoelen
‘Spirit of avant-garde’
wat een verschil! Avondje luchtfilter reinigen en de ontsteking goed afstellen: de auto lijkt wel anabolen te hebben geslikt! Veel meer power, toen ik naar mijn werk reed heb ik constant en zeer comfortabel zo’n 140 gereden! Jippie!