Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De L’est heeft ook dure CX’en maar niet zo erg als bij Timmer.
En ze zijn er supper aardig en niet supperarrogant.
En het aanbod bij de L’est is ook beter dan bij Timmer.
Net op site http://www.doro.nl gekeken. Zit echt ongelofelijk te kwijlen bij de CXen die ze daar hebben.
Ben vooral gek op die blauwe (sowieso eerste serie CX-en).
Wat een plaatje!
klopt doro heeft vaak zeer mooie cxen staan waaronder de mijne
ik lees hier geen enkele verwijzing naar citroville in borculo ik kom daar al jaren bij dibert ketting, die heeft ook verscheidene staan in alle klassen.
om nog even op timmer en zijn soortgenoten te komen, iemand ervaring met Gemert in alphen aan de rijn?
dit zijn ook zogenaamde citroen leifhebbers, maar ze verkopen me wel een xm 2.5 met rotte kop waar ik toch echt explisiet 3 keer naar gevraagt heb en waar ze me vertelden” nee, meneer maak u geen zorgen, die is hondert procent goed,”
niet dus zo lek als een mandje en terug brengen, ho maar!!!
1800 euro down the drain,
kijk daar word ik niet vrolijk van!!!!

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik hoor ook veel goede dingen over Citroville.
Het grote verschil is alleen dat die ook reparatie’s doen en dat doen ze bij de L’est en doro niet. Bij Timmer wel maar daar kun je hem volgens mij beter niet heen brengen.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In de voorgaande pagina’s komt de url van Citroville toch echt voorbij. Maar misschien ligt het gebrek aan verwijzingen wel aan het feit dat men gewoon WEET wat ze eraan hebben… Ik ben in ieder geval dik tevreden (enige minpuntje is het pokke-end rijden. Plus dat ik vorige week op de terugweg naar huis in mijn CX met verse APK geflitst ben
).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 62
- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Hey hallo allemaal
Ik heb afgelopen zomer een cx gekocht…....
Denk goed na voor je er één wilt kopen en neem geen overhaaste stappen.
Ga eerst eens voor jezelf na wat voor een type cx je wil en ga dan gericht zoeken. Ik kan uit ervaring vertellen dat het loont om er één in frankrijk te halen, en dan vooral richting het zuiden. Ze beginnen in frankrijk ook wel wat duurder te worden maar als je ziet dat zie hier in Nederland al voor een redelijke prijs weg gaan. En ze verdienen er dan ook nog op, dan moet er toch wel een lichtje bij jullie gaan branden lijk me. Ik heb er zelf al twee uit frankrijk gehaald. En moet dan ook wel zeggen dat ik met beide geluk heb gehad toen deze gekeuyrd moesten worden. Ze kwamen beide zonder problemen door de keuring.
Dus kijk eens een beetje rond op franse sites en kijk eens of daar wat moois te vinden is. (het is ook nog eens een leuk om zelf je auto te halen uit een land waar hij oorspronkelijk vandaan komt).
Maar denk eerst goed na voordat je een cx gaat kopen het kan qua kosten ook heel erg vies tegen gaan vallen
groeten Rémon
maar het is wel een mooie rit naar borculo, lekker zwefen, ben er deze week nog geweest althans bij de buurman, was een nieuw achterscherm nodig voor mijn nieuwe ds die ik van marktpaats gekocht heb.
die was er afgewaaidtoen ik hem naar huis reed
maar ja kostte ook maar 750,- met apk en pallas interieur.
allenen de hoofdsteunen en de binnen klinken zijn de mooite al waard.
de vorige eigenaar had er geen kijk op…
citro-power schreef:Ik hoor ook veel goede dingen over Citroville.
Het grote verschil is alleen dat die ook reparatie’s doen en dat doen ze bij de L’est en doro niet. Bij Timmer wel maar daar kun je hem volgens mij beter niet heen brengen.
doro doet ook onderhoud
het enige minpunt aan citroville vind ik dat alles buiten staat in vergelijk met doro of l,est maar dat is voor iedereen anders

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citroenc2 schreef:[
doro doet ook onderhoud
![]()
Is dat nieuw ?
Ik heb een keer begrepen dat ze dat niet deden.
citro-power schreef:citroenc2 schreef:[
doro doet ook onderhoud
![]()
Is dat nieuw ?
Ik heb een keer begrepen dat ze dat niet deden.
ja als ik het goed heb sinds september

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
razor schreef:maar het is wel een mooie rit naar borculo, lekker zwefen
Dat is zeker waar, vooral als je je CX ophaalt na een probleemloze (en dus goedkope) APK…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 108
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Bericht van Erik Wijngaarden:
“Ik zag laatst ergens op het forum hier een link naar een importeur van franse schone ergens in voorburg geloof ik. op die site heb ik echt een uur of 2 kwijlend zitten klikken. wie weet welk bedrijf dat ook al weer was?”
Reactie:
Kan het zijn dat je de site van Ton Claus bedoeld? Hij zit in Den Haag en heeft regelmatig prachtige CX-sen en DS-sen. Op dit moment werkt hij aan de restauratie van een DS-cabrio. Verder heeft hij een hele mooie DS20 Pallas staan uit 1969. Het adres is http://www.clausklassiekers.nl Het is jammer dat hij tegenwordig in Den Haag zit (hij zat vroeger in Drenthe). Duurt nu 2 à 3 uur voor ik bij hem kan kijken
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96