Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vandaag ‘s aan het poetsen geweest, kom ik er achter dat het tapijt in de voetenbak van de bijrijder drijfnat is
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, deur sluit goed volgens mij, deurrubbers zijn nog goed en onlangs bij inspectie op de technische meeting van de CX Club geen ventilatieopeningen geconstateerd op plekken waar ze niet horen.
Voordat ik nodeloos het tapijt eruit ruk eerst maar even netjes vragen: waar kan het vandaan komen en hoe krijg ik het weer droog :
[haakje]domme vraag: al 2 maanden heb ik een voorraadbol voorin liggen, het kan toch niet uit dat ding komen?[/haakje]
heb je een schuifdak?
kijk ook eens waar precies bij de mat het nat is en welke kant

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik heb geen schuifdak en geen airco. Het diepste deel van de voetenbak rechtsvoor, bijrijderskant, is gelijkmatig drijfnat.
Mijn CX is ook een zwembad zeker met de laatste weken regen is het drijf nat binnen. Ik ben er al een tijd je mee bezig en ben uiteindelijk gewoon binnen in de auto gaan zitten tijdens een hefige bui en ja hoor toch de deurrubbers. Afhankelijk van de wind sterkte komt het soms met druppels achter elkaar naar binnen. Het valt op het deurpaneel waar je de spiegel kunt bijstellen en dan loopt het op de dorpel en zo in het tapijt(spons!!). Nu heb ik al een setje andere rubbers geprobeerd maar toch nog niet helemaal tevrede. Als oplossing heb ik nu bedacht om het rubber iets los te halen en er dan een stukje tochtstrip achter te plakken zodat het deurrubber iets minder plat is en er meer “druk” ontstaat. Weet iemand misschien of er een spulletje bestaat waarmee je rubber weer z’n veerkracht terug kan geven?
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, laatste tijd toch vaak zat door plensbuien gereden en op die momenten geen onwelkom vocht naar binnen zien komen.
Maar toch, de raamgeleiders in de rechtervoordeur zijn versleten en net wel gezien dat het raam niet goed lijkt aan te sluiten op de raamrubbers.
Dat is echter vooral aan de achterzijde van het raam, dan zou ik denken dat het vooral naast de passagiersstoel nat zou moeten zijn, en dat is het niet.
Waar ruikt het naar? Is het niet gewoon je kachelradiateur?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX 19 GT
- BX 16 RS
T(h)ijs schreef:Waar ruikt het naar? Is het niet gewoon je kachelradiateur?
Het ruikt niet, dwz niets vreemds geroken. Hoe zou je dat merken?

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
beerpeet schreef:T(h)ijs schreef:Waar ruikt het naar? Is het niet gewoon je kachelradiateur?
Het ruikt niet, dwz niets vreemds geroken. Hoe zou je dat merken?
KVS ruikt zoetig en je zou je KVS-nivo even kunnen checken.

- BX 19 GT
- BX 16 RS
patje74 schreef:KVS ruikt zoetig en je zou je KVS-nivo even kunnen checken.
Toevallig vanmiddag gedaan, was op niveau. Heb er hooguit 15 cl bijgegooit en toen zat het eigenlijk al te vol ops:
Denk dus toch meer aan deur/raamlekkage, maar wel vreemd dat ik dat niet eerder gezien/gemerkt heb. Maar ik ga zeker ook nog ‘s ruiken (al wil m’n neus ook niet zo de laatste tijd)
[smilie=184.gif]

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
heb een vergelijkbaar iets gehad maar dan achterin, heb tijdens het opbouwen van mn cx het duerplastic niet gemonteerd en dasardoor liep het water via mn duer achter het paneel langs zo naar binnen, daar zou je dus ook eens naar kunnen kijken
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik heb eens lekkage gehad via de goot bij het spatbord. Motorkap open en dan onder het spatbord loopt als het ware een overdekte afwatering. Daar kan je NIET bij maar het kan daar wel rotten en dus gaan lekken. Resultaat is een kletsnatte voetenbak. Als je er met een gieter water opgooit en het komt daar vandaan dan zie je het direct als je de vloerbedekking aan de kant hebt.
Succes!
Jeroen
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- BX 19 GT
- BX 16 RS
PHoskam schreef:heb een vergelijkbaar iets gehad maar dan achterin, heb tijdens het opbouwen van mn cx het duerplastic niet gemonteerd en dasardoor liep het water via mn duer achter het paneel langs zo naar binnen, daar zou je dus ook eens naar kunnen kijken
Bedoel je het plastic van de binnenbekleding of heb je zoals bij serie 1 van die spatlappen onderaan je deur?
Ik kan me voorstellen dat het langs de binnenbekleding binnenkomt (al of niet icm verstopte waterafvoer), zeker als ‘t raam niet helemaal lekker sluit.
Ik ga nu nog even ruiken en kijken…

- BX 19 GT
- BX 16 RS
baroen schreef:Ik heb eens lekkage gehad via de goot bij het spatbord. Motorkap open en dan onder het spatbord loopt als het ware een overdekte afwatering. Daar kan je NIET bij maar het kan daar wel rotten en dus gaan lekken. Resultaat is een kletsnatte voetenbak. Als je er met een gieter water opgooit en het komt daar vandaan dan zie je het direct als je de vloerbedekking aan de kant hebt.
Succes!
Jeroen

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Goed, het ruikt (en smaakt) dus niet, mijn diagnose: water
Deur lijkt binnenin droog te zijn, al heb ik de bekleding niet losgehad.
Vloerbedekking in de voetenbak is alleen in het diepste deel, richting middenconsole, zeiknat (tja, zwaartekracht), en vooraan aan de deurkant licht vochtig.
Overigens was gisteren ook de mat die er in lag bovenop vochtig en wat verzamelde papierzooi die erop lag was doorweekt.
Als ‘t vanuit de goot bij het spatbord zou komen, zou toch ook de bekleding op ‘t schutbord vochtig moeten zijn?
Om ook even op het 2e deel van mijn oorspronkelijke vraag terug te komen: hoe krijg ik ‘t weer droog? Moet per se de vloerbedekking er uit?
kijk eens goied onder de auto naar eventueele gaten

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
En het heeft nogal geregend de laatste week. Ik gok toch op water via de eerder genoemde goot. Gaten in de bodem, dan moet je er met doornatte wegen mee gereden hebben en dan nog. Dat de mat bij het schutbord droog (droger?) is komt zoals je zelf al beschrijft, door de zwaartekracht. Het is trouwens een vaker voorkomend fenomeen. Ik heb twee Cx-en gehad met een natte voetenbak. De eerste was gelijk einde oefening want bij de zoektocht kwam zoveel te voorschijn. De tweede was zoals gezegd via die goot. Ik heb dat toen maar volgespoten met siliconenkit(!). Voor mij was het toen een uitstel oplossing. Op goed geluk volgespoten en inderdaad was de lekkage toen over. Wil je echter nog heel lang met je CX gaan doen dan raad ik dit niet aan. Het lekkage-gat heb ik nooit kunnen aanschouwen omdat je er niet bij kunt. Als het daar zit en je wilt een duurzame oplossing, tsja, ik vrees dat het spatbord er dan af moet. Wellicht kan je via de voetenbak de plek ook bereiken maar dan moet er toch geslepen worden.
Ik hoop dat het voor jou simpeler op te lossen is.
Jeroen
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )