Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Voor hen die geintereseerd zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=C8SZRO8I
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
WOWWWW, echt héél mooi. kWaardeer de vroege types altijd wat meer dan de latere typen CX.
Echt een mooie wagen!

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Heeeeeeeele mooi auto!.....
Gr Martijn

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ze ziet er prachtig uit! Mooi leren interieur en met de Prestige voetensteunen bij de achterbank. Dat detail zou ik bijna vergeten.
Kom je ook naar de voorjaarsmeeting? Kunnen we haar nog eens van dichtbij bekijken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Tsjemig wat mooi en dan ook nog eens een origineel NLse! Koester em!
(Voortaan wel even je armsteun uit je kaartenvak (rugleuning) halen als je zo’n mooie foto maakt)

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn complimenten! Ze ziet er fris uit, het lijkt mij heerlijk om in zo’n limo te cruisen.
Strakke bak man !
Schijt aan originaliteit.

Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Mooie foto’s, mooie auto!
Wees er zuinig op!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Sodekrake wat een mooi exemplaar is dat
Animal triste post coitum

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Een stukje historie:
Als jonge jongen was ik citroenfanaat. In 1973 kreeg ik mijn ouders zover dat mijn moeder een GS 1220 Club kocht. In 1975 kwam de CX in NL en ik moest die auto zien. Als 10 jarige kreeg ik mijn moeder zover dat zij naar de dealer met mij ging om de CX te gaan bekijken. Zij dronk dan met de verkopers een kopje koffie en ik bekeek de kersverse CX. Inmiddels had mijn moeder een GS Club (het ‘1220’ was inmiddels vervallen…) en ik ging regelmatig met haar naar de dealer om CX-en te kijken. Ik verzamelde alle folders (ben tot 1985 vrijwel compleet) en een CX hing op mijn prikbord.
De GS en CX staan symbool voor mijn jeugd.
Dat er een CX zou komen ooit stond vast.
In 1991 had ik een klant die zijn CX wilde inruilen tegen een XM en weinig voor zijn CX terugkreeg. Ik heb toen die auto overgenomen en opgeslagen.
In 1998 heb ik de auto laten strakmaken en vorig jaar heb ik een lederen bankstel kunnen monteren en heb ik het interieur aangepakt, hemel vervangen, leer op het dashboard.
Kortom een auto die sinds 1989 nauwelijks meer op de weg is geweest en nog steeds is geschorst. Binnenkort is ie 25 en zal meer van de weg gebruik gemaakt gaan worden.
Qua techniek ben ik nog niet helemaal tevreden. Er brandt een oliedruklampje bij stationair in ‘drive’ (gelukkig heette het toen nog ‘Avant’)... lagers?? Ook loopt ie wat onregelmatig stationair (valse lucht?). Helemaal tevreden ben ik ook niet over de Diravi. Werkt soms tegen terwijl alle veer/voorradbollen oké en alle filters schoon zijn, ((er blijkt ook nog een rotklein filtertje in een T-stuk te zitten wat ik met pijn en moeite had gedemonteerd en niet vuil bleek te zijn)), en zit er blauwe olie in.
Ook de airco doet het niet meer. Op zich logisch na al die jaren maar ik weet nog niet wat ik hiermee gaan doen, dit in verband met het feit dat de oude koelvloeistof wettelijk niet meer mag geleverd worden en nieuwe vloeistof niet in een oud systeem mag). Wellicht toch nog een illegale aktie in België??
Het citrofiel zijn is met twee BX in de jaren 80 en negentig, een lease-XM in 1994 en een lease-Xantia in 1997 uiteindelijk in 2001 geeindigd. Sinds 2001 zijn het Saabs geworden…. Ook niet meer die karakteristieke auto’s als van voor het GM-tijdperk maar die turbomotoren (200pk) zijn fenominaal.
Ooit komt er nog een 1975 GS. Een Pallas, zilvergrijs met zwart dak en boxline bekleding…..
Maarten
Ps: ten tijde van de foto was de rechter deurpaneel nog niet gemonteerd (zo krom als een hoepel) en vandaar die armsteun in de stoel!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
erg mooi cx
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: fotootjes mijn Prestige
Sodeju, wat een prachtbak! Schitterend leer en, naar mijn mening, de mooiste kleur (zwart op de 2e plaats) ooit geleverd op een CX: Bleu Romantique…...
Succes met het technisch in orde maken en graag zie ik hem een keer tijdens een meeting!
maartens schreef:Voor hen die geintereseerd zijn.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
kwijlmode
Een juweeltje !
Wees er zuinig op .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Prachtig!
echt een schitterende auto!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Je verhaal maakt de plaatjes af Maarten. Jij bent dus ook grootgeworden met het CX en GS virus in je bloed. Beide auto’s staan wat dat betrfeft ook in mijn geheugen gegrift. Ik ben alleen a-technisch wat auto’s betreft en dat weerhoudt me om er een voor de deur te gaan zetten. Maar zeg nooit nooit.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!