Airco en lpg vraagje
michelv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 10 november 2004 08:39 PM

Hoe werkt de airco eigenlijk op de eerste serie van de Xm van 1990, op de kmop van de airco staat STOP dus staat die steeds aan tot je op de knop stop drukt en het lampje gaat branden of is het omgekeerde?
Ook zou ik deze xm op lpg willen zetten, het is een RDZ 20. injectie, iemand hier al ervaring mee?
Graag jullie advies.

Thx Wink

wagens,oldtimers

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 11 november 2004 04:56 AM
  [ # 1 ]

Als het lampje op de airco knopt brandt dan staat deze uit, dus ja standaard is de airco ingeschakeld (let wel op dat een langdurig uitgeschakelde airco kan gaan lekken doordat de pakkingen uitdrogen).
Ik zie geen enkele reden waarom lpg installeren een probleem zou zijn op die auto. (als het kan bij een V6 dan al zeker bij die van jou, zie topic XM V6 LPG 1990 voortgang)

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 november 2004 12:01 PM
  [ # 2 ]

De 2.0i motor is geloof ik dezelfde die in de Xantia zit (in NL heeft ie 122pk, dat wil in belgie nog weleens ietsje afwijken), en ik heb ook nog een xantia op LPG met precies die motor. Dat gaat prima, alleen moet heel af en toe de kleppen gesteld worden, wat vaker dan op benzine. Met de xantia ging dat prima, maar ik ben eigenlijk nog tevredener met de V6 op LPG, want door de hydraulische klep dingen hoeven de kleppen nooit gesteld.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
michelv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 11 november 2004 09:24 PM
  [ # 3 ]

Bedant

Dit wil dus zeggen dat ik al 2 weken met de airco aan rijd?
De knop waar het airco tekentje en stop opstaat die is niet ingedrukt en het lampje brand dus niet.
Komt het daardoor dat als ik de warmteknop op 28° zet het goed warm is en als ik dan 1 graadje lager zet dan is het ineens te koud.

wagens,oldtimers

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 november 2004 11:13 PM
  [ # 4 ]

als de pomp aanslaat, merk je het zeker tijdens het rijden. Als je de schakelaar uit drukt (dus airco aan) dan gaat de motor verhoogt stationair draaien en de fans draaien. De airco hoeft niet te werken als de druk in het systeem te laag is. De schakelaar op de droger voorkomt dat de compressor stukdraait als er geen gas/smering aanwezig is.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook