Elektrische ramen
Gerrit Janssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Gepost: 13 december 2006 10:28 PM

De elektrische ramen van mijn xsara berline 2002 werken niet goed meer. Als ik de ramen open wil doen draait de motor wel maar gaat er niets omlaag. Het glas wil wel met de hand omlaag en omhoog. Wil eerst zelf proberen probleem op te lossen. Maar zou graag functioneren met bv een tekening of foto van het mechaniek hebben. Wie helpt mij op weg.

Gerrit

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 13 december 2006 10:57 PM
  [ # 1 ]

Hele grote kans dat de kabel gebroken is van het mechanisme.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

Gerrit Janssen
< 100 berichten
Rank

- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Gepost: 15 december 2006 02:38 PM
  [ # 2 ]

Zal zaterdag de boel openhalen. Ben benieuwd wat ik tegenkom

Gerrit

Profiel  

Gerrit Janssen
< 100 berichten
Rank

- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Gepost: 17 december 2006 02:31 PM
  [ # 3 ]

Zaterdag deur opengemaakt. Blijt dat de kabel van de motor is gelopen. De kabel hoort normaal om de poelie te zitten maar is hiervanaf gelopen. Waarschijnlijk noet de motoer uit de deur gehaald worden waarna de kabel weer op de poelie geplaatst kan worden. De kabel is niet ongeschonden uit de strijd gekomen, zitten een paar ligte knikjes is. Heb er een fota van gemaakt maar kan deze volgens mij niet meenemen in det bericht.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe de motor het beste verwijdered dan worden. Zit nogal vast met popnagels en de nodige gelijdestangen voor het raam.

Gerrit

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2006 08:49 PM
  [ # 4 ]

je kan een foto in je bericht plaatsen door het volgende te doen

de foto ergens naar het internet te uploaden.
(bijvoorbeeld op je ruimte die je vaak van je internet provider krijgt)

vervolgens zet je het volgende in je bericht

uiteraard kan dit iets anders zijn bij een andere server.
succes

Profiel  

Gerrit Janssen
< 100 berichten
Rank

- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Gepost: 12 januari 2007 10:41 PM
  [ # 5 ]

Heeft even geduurd maar website is er nu dus hier de foto’s. Heb ondertussen een tip gekregen om als ik het zelf wil proberen te repareren een kabel te gebruiken van b.v. een fiets of brommer. Iemand anders een idee ? ik ben benieuwd.

Gerrit

Profiel  

Gerrit Janssen
< 100 berichten
Rank

- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Gepost: 10 maart 2007 09:19 PM
  [ # 6 ]

Heeft even geduurd maar het is gelukt. Raam gaat weer omlaag en omhoog. Heb zelf het gebroken stukje weer aanelkaar gekregen. Heb er een lange m3 bout doorheen gedaan en heb voor alle zekerheid alles goed in de bisonkit gezet. Loopt weer als een terelier. Heb wel weer een nieuw probleem, Als ik de knop naar beneden indruk gaat het raam omhoog en andersom. Heb waarschijnlijk de staalkabel verkert gemonteerd. Heb ik natuurlijk weer. Ik heb geen zin om alles wees los te boren (popnagels 5 mm) dus zal de schakelaar aangepast moeten worden. Heb al eens geprobeerd deze schakelaar los te nemen maar ben bang dat ik meer stuk maak dan wenzelijk is. Wie weet hoe je deze schakelaar kunt verwijderen !!!!!

Gerrit

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook