Wagen afgesloten, deur open.
soldaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 16 december 2006 01:16 AM

Ik word geconfronteerd met iets vreemds. Vaak als ik mijn auto afsluit met de afstandsbediening en nog een keer voel of die op slot zit, merk ik als ik terug kom dat de auto van het slot af is. Dit is me al een paar keer overkomen. Nu heb ik de battreij uit de afstandsbediening gehaald en moet ik de wagen met de sleutel op slot zetten. Bij deze handeling merk ik dat de wagen op slot blijft. Wie heeft daar ook last van en wat is in dez de oplossing?

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 16 december 2006 03:35 PM
  [ # 1 ]

Gaan de lichten wel knipperen 1x bij sluiten en vele malen bij openen.
Als er een slot stuk is springt hij direct weer open.
Dus ik zou de sloten controleren suc6.

Ps:ik ga vandaag mijn achterdeur slot vervangen deze is defect.
  Als ik hem nu op slot zet en doe de hendel van de achter deur omhoog springt ook mijn auto volledig open,wordt vervolgd Exclamation

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2006 04:03 PM
  [ # 2 ]

even voor de duidelijkheid:

klik op slot, dan voel je dan zit die ook echt op slot.
kom ja na tijdje terug, staat je auto open.

met sleutel op slot, voel je ook dat die op slot staat.
komt daarna terug, is de auto nog dicht.

even iets simpels, klikt die niet per ongeluk weer open als je de sleuten in bijvoorbeeld je zak stopt?
je zal de eerste niet zijn denk ik Wink

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 december 2006 04:47 PM
  [ # 3 ]

daarom hebben vele andere merken een systeem dat hij na 30 seconden weer opslot gaat.

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 16 december 2006 05:05 PM
  [ # 4 ]
Peteryed schreef:

daarom hebben vele andere merken een systeem dat hij na 30 seconden weer opslot gaat.

Maar dat systeem heeft de Xpicasso ook! In ieder geval gaat ie weer op slot als je niet tenminste één deur opent. Dus al je er zeker van bent dat de auto al op slot zit, zal het per ongeluk drukken op de ‘open’ knop geen gevolg (mogen) hebben. Hij moet dan vanzelf weer sluiten als je niet fysiek bij je auto komt.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 december 2006 12:57 PM
  [ # 5 ]
wizardwilly schreef:
Peteryed schreef:

Maar dat systeem heeft de Xpicasso ook! In ieder geval gaat ie weer op slot als je niet tenminste één deur opent. Dus al je er zeker van bent dat de auto al op slot zit, zal het per ongeluk drukken op de ‘open’ knop geen gevolg (mogen) hebben. Hij moet dan vanzelf weer sluiten als je niet fysiek bij je auto komt.

ja helemaal gelijk in Wink
dat doet mijn Xsara ook Wink

Profiel  

soldaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 18 december 2006 10:17 PM
  [ # 6 ]

Dus je wilt zeggen dat als ik de auto verlaat, hij van zelf na een aantal minuten op slot gaat? Mooi niet, want dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is wel zo dat na het afsluiten ik de deuren controleer. Ik ben er dus van overtuigd dat alles op slot zat.
Dat zelfstandig op slot gaan, kan je dat instellen?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 december 2006 10:27 PM
  [ # 7 ]

nee de auto gaat niet zelfstandig op slot.

maar als de auto op slot staat en je klikt hem open, dan zal hij binnen een bepaalde tijd weer op slot schieten als je binnen die tijd niet een deur opend Wink

helaas nog geen oplossing voor jou probleem Sad

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 18 december 2006 11:01 PM
  [ # 8 ]
arjan_verkade schreef:

helaas nog geen oplossing voor jou probleem Sad

Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik kom trouwens ‘s-ochtends ook af en toe bij de auto en dan blijkt het ding niet op slot, maareh… dan verdenk ik mezelf. Ik weet die keren dan ook niet zeker of ik ‘m wel echt op slot geklikt heb. Maar als jij het wel zeker weet, en het zelfs gecontroleerd hebt dan is er iets vreemds aan de hand.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook