Misschien handig om topic ff te renamen naar ‘Opinie ‘79’er 2500 diesel’ ofzo? Is wat duidelijker bij de topic index
Verder zijn die eerste diesels vrij betrouwbaar, maar traaaaaaaaaaaaaaag.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
bedankt, titel is aangepast.
bedoel je traag in optrekken of in topsnelheid ?
Optrekken vooral. De motor heeft de volgede kenmerken:
Code: M25/629
Naam: 2500 D 2.5 ltr diesel
Pomp: Roto-Diesel MA 220
BoringxSlag: 93.0 92.0
Inhoud: 2500
Compressie: 1 : 22.25
Koppel: 149 Nm @ 2000 rpm
Vermogen: 75 HP @ 4250 rpm
75Pk om 1300kg in beweging te zetten is gewoon niet veel. Maar er zit een 5 bak in dus qua toeren moet het wel meevallen wanneer je eenmaal op snelheid bent.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik zou vooral eerst willen weten of de prijs incl. het op NL kenteken zetten is






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
arjan_verkade schreef:ik zou vooral eerst willen weten of de prijs incl. het op NL kenteken zetten is
Vast niet, maar is in dit geval ook niet zo interessant, aangezien er geen BPM meer betaald hoeft te worden. Verplichte verwijderingsbijdrage vervalt per 1-1-2007, dus blijven over de kosten voor kenteken+apk. Stel dat ‘ie helemaal APK-waardig is, dan heb je dus voor zo’n 130 euro kenteken+APK.
Belangrijker in dit geval is dat de prijs incl. transport naar NL is.




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik heb zo’n ongeblazen diesel in de break en vind hem helemaal niet zo traag. Het is maar net wat je gewend bent; het ding is een stuk vlotter dan mijn ID19 op gas. Je komt in ieder geval prima met het verkeer mee.
Verder zijn ze mega-betrouwbaar en (maar nu komt een persoonlijke…) heerlijk trillerig en lomp. Ik zou geen andere motor willen.
Corrosion sympa!