Opinie ‘79’er 2500 diesel’ met link
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 24 december 2006 02:14 AM

Hallo
wat kunnen jullie vertellen over deze auto - model etc, soms in een zwak moment denk ik er over na om (ook) weer een cx te kopen, een belastingvrije, diesel, 2500 ...deze komt akelig dicht in de buurt.


 

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 december 2006 02:29 AM
  [ # 1 ]

Misschien handig om topic ff te renamen naar ‘Opinie ‘79’er 2500 diesel’ ofzo? Is wat duidelijker bij de topic index Smile

Verder zijn die eerste diesels vrij betrouwbaar, maar traaaaaaaaaaaaaaag. Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 24 december 2006 02:55 AM
  [ # 2 ]

bedankt, titel is aangepast.
bedoel je traag in optrekken of in topsnelheid ?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 december 2006 03:01 AM
  [ # 3 ]

Optrekken vooral. De motor heeft de volgede kenmerken:

Code:  M25/629  
Naam: 2500 D   2.5 ltr diesel  
Pomp: Roto-Diesel MA 220  
BoringxSlag: 93.0   92.0  
Inhoud: 2500  
Compressie: 1 : 22.25  
Koppel:  149 Nm @ 2000 rpm  
Vermogen: 75 HP @ 4250 rpm

75Pk om 1300kg in beweging te zetten is gewoon niet veel. Maar er zit een 5 bak in dus qua toeren moet het wel meevallen wanneer je eenmaal op snelheid bent.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2006 01:49 PM
  [ # 4 ]

ik zou vooral eerst willen weten of de prijs incl. het op NL kenteken zetten is Wink

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 december 2006 02:33 PM
  [ # 5 ]
arjan_verkade schreef:

ik zou vooral eerst willen weten of de prijs incl. het op NL kenteken zetten is Wink

Vast niet, maar is in dit geval ook niet zo interessant, aangezien er geen BPM meer betaald hoeft te worden. Verplichte verwijderingsbijdrage vervalt per 1-1-2007, dus blijven over de kosten voor kenteken+apk. Stel dat ‘ie helemaal APK-waardig is, dan heb je dus voor zo’n 130 euro kenteken+APK.

Belangrijker in dit geval is dat de prijs incl. transport naar NL is.  Wink

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 26 december 2006 06:58 PM
  [ # 6 ]

Ik heb zo’n ongeblazen diesel in de break en vind hem helemaal niet zo traag. Het is maar net wat je gewend bent; het ding is een stuk vlotter dan mijn ID19 op gas. Je komt in ieder geval prima met het verkeer mee.

Verder zijn ze mega-betrouwbaar en (maar nu komt een persoonlijke…) heerlijk trillerig en lomp. Ik zou geen andere motor willen.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook