1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wat is een Citrofiel?
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 28 december 2006 07:39 PM

In het draadje over de C-Crosser is het mij opgevallen dat er op dit forum behoefte is aan een discussie voor de echte citrofielen. Wanneer noem je jezelf een citrofiel? (Of in Jambers-stijl: Citrofielen, vanwaar komen ze, wat doen ze en waar gaan ze naartoe?)

Ik kan het voor mezelf eigenlijk gemakkelijk uitleggen waarom ik een citrofiel ben (ondanks dat ik nog maar 21 ben, maar van de jeugd moet je het hebben) Ik voel me gewoon in geen enkele andere auto goed en dat laat ik ook duidelijk aan de buitenwereld (lees: niet-citrofielen) merken. Citroën is meer dan autorijden. Het is een levenswijze. Maar je moet wel eerst door het citroën-virus gebeten worden. Eens dat gebeurt is is het heel moeilijk om er nog van te genezen. Ik kan gewoon geen enkele andere auto nog echt waarderen (ik weet het, dit kan onterecht zijn). Een citroën, daar vind ik altijd wel iets fantastisch aan, eender welk model.

Always Smile Smile

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 28 december 2006 07:51 PM
  [ # 1 ]

Jouw uitleg past beter in het ‘waarom rijdt je Citroën?’ draadje. Het is iig geen antwoord op wat een Citrofiel is. Dat zou in mijn ogen een meer universele beschrijving moeten zijn en geen persoonlijke. Ik denk echter dat er hier al genoeg plekken zijn waar hierover gediscuteerd kan worden; je noemde zelf al dat c-crosser draadje, er is dat ‘waarom rijdt je Citroën?’ draadje en er zwerft ook nog ergens een ‘maakt Citroën nog wel echte Citroëns’ draadje rond. Daar kun je bij allemaal zo inhaken met je vraag.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 28 december 2006 09:01 PM
  [ # 2 ]

Vraag : wat is een Citrofiel.

Antwoord : zie mijn onderschrift. O:)

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 28 december 2006 09:05 PM
  [ # 3 ]

De eenvoud van het rijden in een eend,en de klasse van een ds,dat gevoel kan alleen de Citroën maar geven vind ik. Citrofiel for life als je hier eenmaal van hebt mogen proeven.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 december 2006 09:15 PM
  [ # 4 ]

Een Citrofiel is in mijn ogen iemand die het merk een warm hart toe draagt en waarbij Citroën in de top 3 van vaforiete automerken voorkomt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 december 2006 09:34 PM
  [ # 5 ]

Een Citrofiel is net een Jehova’s Getuige: hij/zij probeert anderen ook continue van de klasse van De Filosofie te overtuigen…..geintje.  Very Happy

Ik denk niet dat een Citrofiel merkblind is,in mijn geval zeker niet.
Maar ondanks dat er in mijn ogen vele mooie auto’s zijn (geweest),zal ik geen ander merk rijden.
Niet dat ik Citroën nou zo superieur vind,maar gewoon lekker tegendraads tegen al dat Opel-Audi-BMW-burgergeweld.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 28 december 2006 09:45 PM
  [ # 6 ]

Van de andere merken kan ik zelf niet veel moois vinden. De wagens die ik dan wel mooi vind,daar trek je dan gelijk je beurs voor plat en een flinke tweede hypotheek voor open.  Very Happy

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 28 december 2006 10:02 PM
  [ # 7 ]

Een citrofiel:

Een persoon die tegenover iedereen vol overtuiging en liefde durft te vertellen dat hij of zij volledig verknocht is aan alles wat het merk citroën met zich meebrengt.

Emiel

Profiel  
 
Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 544
Geregistreerd: 19-01-2006

- ZX 1.9d
Gepost: 28 december 2006 10:27 PM
  [ # 8 ]

Een Citrofiel is een kruising tussen een hippie en een autoliefhebber. En daardoor een heel bijzonder soort. Hippies en autoliefhebbers walgen meestal van elkaar namelijk.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 december 2006 10:46 PM
  [ # 9 ]

Ha, daar is hij weer; de zinloze, eeuwig durende en onmogelijke discussie over het begrip “citrofiel”. Maar leuk is het wel!  Very Happy

De uitleg van Alexxxxx is leuk, in veel gevallen zal hij kloppen, maar het is persoonlijk. Die gast in zijn lease-C5 die met het vliegtuig naar Mallorca gaat om zich daar zomers te nestelen in een hotel, kan ik geen hippie noemen. Maar kan wel citrofiel zijn natuurlijk.
Eigenlijk ben je citrofiel als je dat zelf vindt!

Ik vind mijzelf citrofiel, maar ben absoluut niet eenkennig. Ik zal dan ook nooit uitsluiten dat er eens een ander merk bij zal komen. Maar Citroën staat zeker op No1!

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 29 december 2006 03:46 AM
  [ # 10 ]

De kans bestaat wel dat ik ook ooit nog wel eens een ander merk zal rijden. Maar dat zal dan toch wel alleen maar zo zijn als het niet anders kan. In het geval ik een bedrijfswagen moet overnemen ofzo. Het zal in elk geval niet met volle goesting zijn. Zolang ik zal mogen en kunnen kiezen zal het Citroën zijn.

Always Smile Smile

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 december 2006 01:48 PM
  [ # 11 ]

Ik moet bij het woord ‘Citrofiel’ eigenlijk ook altijd aan die Citroënreclames denken met ‘Dennis van de Ven’....práchtig!

“ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is…groen!”

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 29 december 2006 02:02 PM
  [ # 12 ]

Helemaal geweldig inderdaad!!!

Koffie??  Very Happy

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2006 01:28 PM
  [ # 13 ]

Weet je,er heeft járen een sticker achterop nieuwe Cits gezeten met:

“alleen een Citroën rijdt als een Citroën”

Nu snap ik heel goed dat je hier twee kanten mee op kunt,maar zij (en dus wij) die dat als iets positiefs zien zijn allemaal Citrofiel.
Soit.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
rodeHY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 december 2006 04:15 PM
  [ # 14 ]

Mmmmja… nu een lastige: ik plaats mezelf graag tussen de andere Citrofielen. Met een rijke historie aan AX, BX, ZX, Xantia, Ami, HY en Aca gevoel moest het er natuurlijk wel van komen. De baas er van overtuigen dat ik mijn werk beter kan doen in een Citroen bedrijfswagen! Ik heb een hele goede baas, dus / want mijn wens ging in vervulling en op een dag kreeg ik een telefoontje van de plaatselijke Citroen dealer dat mijn nieuwe Jumper 33LH 2.8HDi Pack Electrique, airco, zilvergrijs metallic, gereed stond voor aflevering. Een superauto, werkelijk. Inmiddels 60.000 km mee gereden en het enige probleempje was onlangs een defect lager van een spanrol. Dat is door de dealer keurig onder garantie verholpen.
Maarrr… eigenlijk is het een Fiat. Vol trots stap ik nog iedere dag in mijn Jumper. Maar hoe kijkt de andere Citrofiel daar tegen aan…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2006 04:27 PM
  [ # 15 ]

Tsja….eigenlijk zijn een BX,AX,Xantia etc allemaal Peus (resp: 306..dacht ik,106,405) met een finishing touch van de Bertone-people….

En is de C1 nu een Citroën ,een Peus of een Toyota?
En wat van de rest van de huidige Cit-modellenlijn?
De busjes en bestellers van Cit,Peus en Fiat hebben ook al gemeenschappelijke bodemplaten en motoren…

En zo kun je nog wel efkes doorgaan (overigens ook met andere merken/typen) -> ander topic

“Een Cit is een Cit”,Basta!!(toch?  O:) )

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook