Ik heb een Citroen Xsara 1.6I Berline.
Bij koude motor:
Het starten van de koude morgen ‘s ochtends gaat prima.
Nog geen 300 meter verder (koude motor) bij het naderen van een kruising, terugschakelen naar de 2 slaat de motor af. Of van stilstand optrekken van de motor slaat hij af. Elektrisch blijft gewoon aan. De auto weer starten en loopt weer. Bij het acceleren voel ik wel iets in het gaspedaal dat die inhoud.
Bij de garage is de bobine vervangen en gaskleppenhuis schoongemaakt. Brandstoffilter 10.000 km eerder vervangen.
Nadat de bobine is vervangen is het probleem wat minder geworden. Echter slaat de auto nog steeds af bij het naderen van een kruising. Uit stilstand optrekken geen probleem.
Wie o wie heeft er een idee
Al vast bedankt
Bij een warme motor helemaal geen problemen.
Dree
Ik heb volgende week opnieuw een afspraak bij de garage. Ik wacht je antwoord af.
Al vast bedankt

Totaal aantal Berichten: 869
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Hé, Meewis, staat die Xsara van jou nu niet in Vinkega(Frl.)?
Dat interieur komt mij erg bekend voor…
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!

- 2CV Special
En je hebt de auto nog gebracht ook, Marko is een goede vriend van mij. Vandaar dat ik het plaatje herkende. Waar rij je nu in dan?
Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!

Totaal aantal Berichten: 194
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Je mag hem wel terug kopen hoor
Er zit een nieuwe koppeling en ik heb net de storing van het slecht lopen ook gevonden.
Wat was de oorzaak van het slechte lopen ?
Kunnen misschien nog wat mensen van opsteken wink

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
De bedrading van de MAP sensor was defect, en de stappenmotor liep op zijn eind.
Verder zat het gaatje in de aansluiting van de carterontluchting (bovenop het kleppendeksel) verstopt.
En bij de Xsara van RuudR was het gasklephuis vervuild.

- 2CV Special
Maar die wil op gas nog steeds niet stationair lopen. Morgen even bij de dealer in Heerenveen een nieuwe MAP-sensor en temp.sensor ophalen.

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Maar op benzine toch wel ? Dan lijkt me ook niet dat de MAP sensor kapot is. Maar laat hem anders eerst even uitlezen bij Kruisheer.
Een map-sensor is ook niet goedkoop wink
Ik kamp ook al 3 jaar met het kwaaltje van onregelmatig stationair lopen op benzine/gas… (de ene keer goed,andere keer niet)
Er zijn alleen veel factoren waar het aan kan liggen stappenmotor,gasklep pos.sensor,map-sensor,temp-sensor,vacuüm probleem roll

- 2CV Special
Ik ben nog niets nieuws wezen halen, van het plaatselijke keuringsstation heb ik een adres gekregen, die veel met gas werkt. Deze man ga ik morgen eerst eens bellen, misschien heeft hij een oplossing.
Overigens loopt mijn auto op benzine zeer goed, Marko heeft van alles uit elkaar gehad en schoon gemaakt. Keurig rustig staionair en na het intrappen van de koppeling zakt nu ook het toerental snel terug.
Nu alleen nog even het gas laten nakijken.

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Graag gedaan