Rammelend raampje
PlusMinus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 07-02-2006

- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
Gepost: 04 januari 2007 03:53 PM

Het (klap)raampje van een schuifdeur rammelde. Het leek nochtans goed vast te zitten. Ik heb het gemeld in de garage, en men zou de (lees goed) andere deur bijgeregeld hebben. U denkt wellicht goed: het gerammel bleef. Dan heb ik maar een schroevendraaier genomen en alle bevestigingsschroeven gecontroleerd. Wat bleek? Ik kon alle schroeven van alle raampjes een beetje bijdraaien. Het gerammel is verminderd, maar niet helemaal weg. Nog vaster aandraaien durf ik niet, want misschien is dit niet goed; ik zou niet graag een barst in het glas veroorzaken. Of mogen die schroeven toch behoorlijk aangedraaid worden? Iemand ervaring hiermee?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 januari 2007 04:55 PM
  [ # 1 ]

De Berlingo en het Rammelende Raampje

een nieuwe Suske en Wiske? Smile


Waarom niet de schroefjes weer iets losdraaien, terug naar de garage, doen alsof je neus bloedt, zeggen dat t nog steeds rammelt en hén de schroeven flink aan laten draaien?  Mr. Green

Profiel  
 
PlusMinus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 07-02-2006

- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
Gepost: 04 januari 2007 05:36 PM
  [ # 2 ]
ieksEmmu schreef:

De Berlingo en het Rammelende Raampje

een nieuwe Suske en Wiske? Smile

Haha! Schitterend idee!

Waarom niet de schroefjes weer iets losdraaien, terug naar de garage, doen alsof je neus bloedt, zeggen dat t nog steeds rammelt en hén de schroeven flink aan laten draaien?  Mr. Green

Ze hebben daar precies een probleem met links en rechts en zo. Ik was er voor de eerste 20K-beurt. Als het, weliswaar gebeterde, gerammel blijft, zal ik volgende keer jouw tip gedenken. think

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 04 januari 2007 05:37 PM
  [ # 3 ]

De schroeven moeten inderdaad aangedraaid worden op het “gevoel” ( lees niet keihard vast )....
Die raampjes zijn van gehard glas en zijn ogenblikkelijk stuk, dus opletten geblazen…
Niet zeker ???? ====> dealer…

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook