Wat voor motor zit erin?
zomaar nieuwsgierig hoor
ik gok op een luchtgekoelde viercilinder boxer?
een 1220cc?
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Goed plaatwerk is schaars, leveren ze er een harde motorkap bij? Verder een plaatje, zo op de foto’s. Zegt natuurlijk niks, maar als je ‘m binnenkort op de brug en in daglicht ziet weet je 10x meer!
Succes! (en laat dat ding SVP op superplus lopen en niet op gas, wie mooi wil zijn moet financieel pijn lijden )
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit!
Levert meteen weer wat jeugdsentiment-momenten op: mijn eerste Citroën (niet mijn eerste auto) was een ‘77 GS Pallas.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
GS
Ziet er mooi origineel uit. Echt Nederlandse auto. Mooie details ook als de hoofdsteunen en velgen. Normaal ben ik niet zo kapot van strips, maar hier misstaan ze zeker niet. Kleur is vert papyrus? Maak me nog wat zorgen over dat laswerk.
Volgens mij kun je de titel van dit topic wel gaan veranderen in “Aankoop GS ‘78”
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Heee, nog niet naar gekeken; er staat idd “BJ 78” op de voorruit. Kentekenplaat zegt natuurlijk niet alles, er kan destijds een nieuw kenteken voor afgegeven zijn. Wat me wel opvalt bij nader inzien is de combinatie van “Club” wieldoppen met “Pallas”-deurstrips. Want de brede strips zoals ze op de fotos staan waren exclusief voor de Pallas. (of ook later “los” er op gezet??) En de Pallas had van die grote “filmtrommels” als wieldoppen.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: GS
rocco schreef:Wat voor motor zit erin?
zomaar nieuwsgierig hoor
ik gok op een luchtgekoelde viercilinder boxer?
een 1220cc?
Jups, klopt helemaal!
Rogier Verhoef schreef:Succes! (en laat dat ding SVP op superplus lopen en niet op gas, wie mooi wil zijn moet financieel pijn lijden )
Waarom geen LPG? Ik heb geoord dat een GS prima op LPG kan lopen….
ID66 schreef:Volgens mij kun je de titel van dit topic wel gaan veranderen in “Aankoop GS ‘78”
PeTeR
Hoewel ik hem nog niet gekocht heb mag een topic verandering best wel. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch wel een GS kopen. Is het niet deze dan zal het wel een andere zijn. Voorlopig wacht ik het aanbod van Gaage Stoebo af.
Topictitel gewijzigd.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Een GS/A kan relatief goed tegen LPG. Maar er zijn ook wel wat bezwaren:
1. De typegoedkeuring bij nieuwe inbouw is lastig met luchtkoelers
2. Het blijft zonde van je kofferbak en het soepele karakter van de 1220 (een motor die op gas en benzine moet kunnen lopen, blijft een Neerlands compromis)
3. LPG doe je omdat je VEEL rijdt, toch? En ja een GS/A moet regelmatig rijden, maar
- met 40.000km per jaar ofzo is de wereld na 3-4 jaar zo een NU nog goede GS armer (en met 10.000 per jaar duurt dat nog ff langer)
- je wordt met DIE kilometrages niet blij van de onderhoudskosten, dat is bijv. een distributiesetje per jaar…
Pardon hoor, ben misschien teveel purist/liefhebber. Maar die zakelijke DS-rijder uit de “je had olie moeten kopen” reclame blijft zo in mijn kop zweven. Please wake me up
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@Rogier Verhoef
Allereerst kan ik mij je bezorgdheid voorstellen, om je te overtuigen van je ongelijk wil ik graag even reageren op de punten de je aangaf.
Rogier Verhoef schreef:Een GS/A kan relatief goed tegen LPG. Maar er zijn ook wel wat bezwaren:
1. De typegoedkeuring bij nieuwe inbouw is lastig met luchtkoelers
2. Het blijft zonde van je kofferbak en het soepele karakter van de 1220 (een motor die op gas en benzine moet kunnen lopen, blijft een Neerlands compromis)
3. LPG doe je omdat je VEEL rijdt, toch? En ja een GS/A moet regelmatig rijden, maar
- met 40.000km per jaar ofzo is de wereld na 3-4 jaar zo een NU nog goede GS armer (en met 10.000 per jaar duurt dat nog ff langer)
- je wordt met DIE kilometrages niet blij van de onderhoudskosten, dat is bijv. een distributiesetje per jaar…Pardon hoor, ben misschien teveel purist/liefhebber. Maar die zakelijke DS-rijder uit de “je had olie moeten kopen” reclame blijft zo in mijn kop zweven. Please wake me up
1. Is vrij gemakkelijk op te lossen door een soort koelvloeistofsysteem aan te laten brengen, hiermee zal de LPG op temperatuur worden gebracht. Zo’n stift mag IDD niet meer.
2. Tja, de kofferbak… Ik ben niet anders gewend eigenlijk, ik al een tijdje op LPG vandaar. Persoonlijk vind ik lpg een heel goed alternatief voor benzine, het is minder schadelijk voor het milleu en het is ook nog goedkoop ook.
3. De afgelopen 2 jaar heb ik inderdaad zo’n slordige ton aan kilometers onder mij door laten glijden, nu ik dichter bij huis werk is dag niet meer nodig, vandaar dat ik juist NU overstap op een klassieker. Wel wil ik het voordeel houden van goedkope kilometers (lpg dus), terwijl ik toch in een klassieker naar mijn smaak kan rijden. En wat betreft de onderhouds kosten, iemand vertelde mij dat…
Rogier Verhoef schreef:.......wie mooi wil zijn moet financieel pijn lijden )
, daar was ik dus reeds van op de hoogte….
Ik besef mij wel degelijk dat het onderhoud hoger uit zal vallen, een voordeel is dat ik bij zo’n wagen gemotiveerder ben om zelf vuile handen te krijgen.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik (mijns inziens) alle voors en tegens redelijk tegen elkaar heb afgewogen, met als conclusie dat ik dit plan heel goed kan voortzetten. Maar toch bedankt voor je adviezen natuurlijk!
Nog even terugkomen op een oude opmerking…
Rogier Verhoef schreef:
Trouwens wel apart en leuk, een Seatrijder die een GS wil. Maar als ik eerlijk ben, wordt ik ook huiverig.
Het was opmerkelijker dat ik als 2cv bezitter, een Seat kocht hoor!
Gr. Patrick
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Hoe is het eigenlijk met de stand van zake omtrent de groene GS bij Stoebo. Is ie al gefixed, heb je em al?
Sorry beetje nieuwsgierig.
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
wyedema schreef:Hoe is het eigenlijk met de stand van zake omtrent de groene GS bij Stoebo. Is ie al gefixed, heb je em al?
Sorry beetje nieuwsgierig.
Wilfred
Als het goed gaat en ik verkoop mijn huidige auto morgen, dan is de GS morgen verkocht.
Morgen komt er dus een serieuze belangstellende voor mijn wagen kijken, hij moet er nogal een eind voor rijden, kent de staat van de wagen en weet wat de prijs is. Ook weet hij dat ik verder niet meer wil onderhandelen, dus er is een reele kans dat morgen alles gaat lukken.
Ik heb ook al een LPG boer gevonden die er LPG in wil bouwen. Dit was nogal een werk trouwens. De meeste gasboeren hebben geen belang bij het extra werk en vertellen dan maar dat het niet kan, niet goed werkt, geen materiaal meer voor leverbaar is, enz…enz…
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Gr. Patrick
Vergeet de foto’s niet
Misschien is het een optie om foto’s te nemen tijdens het inbouwen van de installatie ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vanmiddag heb ik een proefrit gemaakt…..in 1 woord: HEERLIJK!
Hij zweeft geweldig, het is zo’n stuk comfortabeler dan mijn Seat, de stoelen zijn erg lekker, het interieur en het hemeltje is erg netjes. Ook het schuifdak is niet rot en in goede staat.
De C-matic bak rijd heerlijk, toen ik de straat uit was, was ik al gewend.
Ik kan zo nog wel even doorgaan maar de strekking is duidelijk, ik ben verliefd geloof ik.
Nu maar hopen dat ik morgen mijn Seat verkoop, dan staat ze volgende week bij mij voor de deur.
Gr. Patrick
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, ik heb de knoop doorgehakt! Ik ga het nieuwe jaar in met een GS in mijn bezit! :thumbsup
Gr. Patrick