Hoe maak ik mijn (altijd buitenslapende) DS winterklaar?
Cat
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004

- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Gepost: 20 november 2004 08:33 PM

Moet ik de kabels inspuiten met anti-vocht spray? Hoe voorkom ik startproblemen? enz enz

Alle tips zijn welkom!

Profiel  
 
Cat
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004

- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Gepost: 20 november 2004 10:36 PM
  [ # 1 ]

Gaat ‘ie naar binnen dan voor de winter??

M’n auto blijft buiten ‘s winters. Ik rij er te weinig mee eigenlijk. Heeft net 3 wkn stil gestaan. Ik heb vorig jaar wel de bodem laten RXen. Accu is van dit jaar, dus die is ok.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 21 november 2004 01:00 AM
  [ # 2 ]

Gewoon zorgen dat je goede kabels hebt. Je zou kunnen overwegen een “Retronics” electronische ontsteking te monteren. Dat heb ik destijds bij mijn buitenslapende DSpécial ook gedaan en ze startte vooral ‘s winters echt veel en veel beter. Het tast de originaliteit -als je dat belangrijk vindt- nauwelijks aan. Als je gaat rijden, pak dan een flink stuk, zodat je uitlaat lekker droog en warm wordt. Met name de achterdemper is bij een DS in no time vertrokken. Als je het hele jaar gewoon doorrijdt, gaat-ie het langste mee, is mijn ervaring.
Hou haar zo veel mogelijk pekelvrij, goed afspuiten is dus het devies.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Cat
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004

- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Gepost: 21 november 2004 01:08 AM
  [ # 3 ]

Je zou kunnen overwegen een “Retronics” electronische ontsteking te monteren. Dat heb ik destijds bij mijn buitenslapende DSpécial ook gedaan en ze startte vooral ‘s winters echt veel en veel beter.

Er zit al elektronische ontsteking in m’n auto (1,2,3). Ik heb niet echt gemerkt dat ze daar beter van start.

Het tast de originaliteit -als je dat belangrijk vindt- nauwelijks aan

Orginaliteit vind ik alleen voor het oog belangrijk. Wat mij betreft mag er een C5 motor in m’n auto. Als het van buiten nog maar een DS is! Als ik ooit nog eens de jackpot win, laat ik een DS bouwen met alle moderne snufjes erin!

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 21 november 2004 01:14 AM
  [ # 4 ]
Cat schreef:

Je zou kunnen overwegen een “Retronics” electronische ontsteking te monteren. Dat heb ik destijds bij mijn buitenslapende DSpécial ook gedaan en ze startte vooral ‘s winters echt veel en veel beter.

Er zit al elektronische ontsteking in m’n auto (1,2,3). Ik heb niet echt gemerkt dat ze daar beter van start.

 

Hmm, ik heb ook van die 1-2-3 gehoord, maar heb er geen ervaring mee.
Ik gebruikte de DS toendertijd wel regelmatiger dan jij, want het was een tijdje onze enige auto, en de DS stond ook in weer en wind buiten. Toch heb ik meegemaakt dat na een nachtje -15 graden ‘s morgens één tik tegen de contactsleutel voldoende was om madame tot leven te wekken. Met een Retronics. (Of jouw DSuper startte natuurlijk al helemaal geweldig en daar kon 1-2-3 geen verbetering meer in aanbrengen Wink )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 22 november 2004 12:31 AM
  [ # 5 ]

Orginaliteit vind ik alleen voor het oog belangrijk. Wat mij betreft mag er een C5 motor in m’n auto. Als het van buiten nog maar een DS is! Als ik ooit nog eens de jackpot win, laat ik een DS bouwen met alle moderne snufjes erin!

Smile  Stel je eens een DS voor met een lekkere HDI van 138pk voor… En ‘n goeie radio die heel mooi past qua stijl in het DS-radiovakje… En ‘n Hydractivevering die de keuze laat tussen ‘modern’ en ‘DS’ qua ophanging… Airbags kunnen niet vanwege ‘t enkelspaaksstuur… Maarja, voor zo’n project heb je geld nodig, en het moet dan nog goedgekeurd worden… Einde droom Twisted Evil

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook