Hoi Allemaal,
Ben bezig met de ombouw van LHS naar LHM, heb al veel nieuwe onderdelen klaar liggen incl. nieuwe leidingen. Er zijn enkele “speciale” leidingen waar een soort “koppeling” aan zit, die je niet zo makkelijk zelf kan maken. Zou het een probleem zijn om sommige LHS leidingen te gebruiken nadat ze bv goed doorgespoeld worden?
MVG Alexander
Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, Jan
jan van tiggelen schreef:Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, Jan
Ja, vanzelfsprekend. De rubberdelen incl. retourleidingen worden allemaal vervangen














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
super.alexander schreef:jan van tiggelen schreef:Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, JanJa, vanzelfsprekend. De rubberdelen incl. retourleidingen worden allemaal vervangen
Je kunt inderdaad alle stalen leiding na goed spoelen gebruiken voor LHM.
Let wel op, sommige leidingen worden met elkaar verbonden door een stalen plaatje waar kleine rubber O ringen in zitten. vergeet die ringetjes dus niet te vervangen. Ik weet alleen niet meer uit m’n hoofd welke het zijn op jouw ID!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:super.alexander schreef:jan van tiggelen schreef:Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, JanJa, vanzelfsprekend. De rubberdelen incl. retourleidingen worden allemaal vervangen
Je kunt inderdaad alle stalen leiding na goed spoelen gebruiken voor LHM.
Let wel op, sommige leidingen worden met elkaar verbonden door een stalen plaatje waar kleine rubber O ringen in zitten. vergeet die ringetjes dus niet te vervangen. Ik weet alleen niet meer uit m’n hoofd welke het zijn op jouw ID!
Bedankt! Ik weet welke plaatjes je bedoeld, weet niet zeker of die in mijn ID zitten, bij DS bv stuurhuis, half-automaat en rem commando (remknop)












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en de achterrem leidingen? of zijn die al van het flexibele type?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:en de achterrem leidingen? of zijn die al van het flexibele type?
Nee, de originele scharnierende remleidingen zitten hier nog op. ik ga die wel vervangen door flexibele..












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
verstandig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Leidingen kun je idd gewoon spoelen. Die “speciale” koppelstukken zitten erop gesoldeerd. Deze kun je met een flinke brander warmstoken, komen ze los. En daarna weer hardsolderen op je nieuwe leidingen.
super.alexander schreef:bogaard77 schreef:en de achterrem leidingen? of zijn die al van het flexibele type?
Nee, de originele scharnierende remleidingen zitten hier nog op. ik ga die wel vervangen door flexibele..
Hier wil ik even inhaken. Mijn ID heeft (of beter gezegd had) ook van die scharnierende remleidingen achter. Tijdens mijn deelname aan de citron pressé kon ik opeens alleen nog maar remmen met de handrem. Alle remolie kwijt uit het potje => scharnier lek.
Ter plekke hebben we met hulp van anderen, die toevallig op pad waren gegaan met extra remleidingen, de BX truuk uitgevoerd (Remleiding een paar keer om een spuitbus heen gedraaid en vervolgens gemonteerd).
Nu lees ik over flexibele remleiding. Is dit een terugval op de oude traction oplossing van een stukje rubberen remleiding ?
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
RobH schreef:
Nu lees ik over flexibele remleiding. Is dit een terugval op de oude traction oplossing van een stukje rubberen remleiding ?
Zo zou je het kunnen zeggen ja. latere types hebben rubber!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Die BX truuk is me nog niet duidelijk… kan iemand me meer vertellen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ehm, heel simpel. Hoe ziet de achterremleiding van de BX eruit? Ik neem aan dat je dan bij de DS dat hele scharnierpunt en/of rubberen leiding laat vervallen en er een leiding a la BX tussenzet (met krul, dus).
Alcyone schreef:Die BX truuk is me nog niet duidelijk… kan iemand me meer vertellen?
Ik zal een poging doen;
In plaats van een scharnier of een flexibel stukje rubber heeft men bedacht dat de remleiding ook een paar keer opgerold kan worden uitgevoerd. Dus bij mij (rechts achter) heb ik 1 remleiding zonder scharnier en ook zonder flexibel stuk. De remleiding is gewoonweg opgerold (om, in mijn geval een spuitbus) en vervolgd daarna zijn weg.
Dit is de standaard oplossing in de bx heeft men mij verteld.
Werkt al jaren perfect !
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Ik vind dit slechts een tijdelijke oplossing, de ID/DS heeft een langere wiel uitslag dan een BX en aan de linkerkant heb je dan een speciaal T-stuk nodig.