3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De ID19 van Alexander: LHS naar LHM
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 juli 2008 08:28 PM
  [ # 31 ]
CLL Martin schreef:

En.. was je tevreden over het getaxeerde bedrag?

Ja, was zeker hoger dan ik verwachtte Laughing

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 07 december 2008 01:17 PM
  [ # 32 ]

Hallo zwevers,

Ik heb mijn nieuwe CX HD pomp en flexibele HD leiding (van der Laan, Abbenes) gepast op de ID. De leiding bij de pomp loopt eigenlijk vlak langs het rubber van het stuurhuis als ik de leiding bovenlangs laat lopen, als ik deze onderlangs laat lopen komt ie er echt tegenaan en drukt het rubber zelfs weg. Heeft iemand deze setup ook op zijn DS? De flexibele leiding is behoorlijk lang Rolling Eyes

Gr. Alex

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 december 2008 10:23 AM
  [ # 33 ]

Hele simpele oplossing om dit probleem weg te werken; weg met die flexleiding en gewoon een originele stalen of evt. rvs hogedrukleiding monteren….......

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2008 11:42 AM
  [ # 34 ]
GW-tje schreef:

Hele simpele oplossing om dit probleem weg te werken; weg met die flexleiding en gewoon een originele stalen of evt. rvs hogedrukleiding monteren….......

Die flex-leiding gaat anders NOOIT meer stuk. Dat is van de stalen leiding helaas niet te zeggen…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 december 2008 11:49 AM
  [ # 35 ]

Bestaan hier geen echte ‘knietjes’ voor, net zoals in de centrale verwarmingsinstallaties in huizen?

knuffel

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 08 december 2008 12:17 PM
  [ # 36 ]

Hoi,

“echte"knietjes aan een slang heb ik nog nooit gezien, .maar je zou een knietje in de pomp kunnen draaien en aan de slang een rechte koppeling persen.

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 december 2008 02:01 PM
  [ # 37 ]

In elke zaak van hydraulische componenten koop je zo een haaks stukje dat veel korter draait dan de koppeling die nu op de slang geperst zit .

Dat op de nippel van de pomp en je bent wat verder achteruit , daar kan dan terug de koppeling van de flexibel op , en probleem opgelost .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 17 juli 2009 05:13 PM
  [ # 38 ]

Even wat over de 123 ignition: Voor de restauratie deze al aangeschaft en geïnstalleerd, 1e zuiger op TDC (compressieslag) 6mm pin in het vliegwiel, volgens het WPHB staat die zo op een voorontsteking van 10 °. Dan het ontstekingshuis zo verdraaien tot het LED gaat branden. Zo zou die ongeveer goed moeten staan…

Enfin, motor natuurlijk heel moeilijk aanslaan en heb het huis toch heel wat moeten verdraaien tot de motor wel goed liep. (op gevoel)
Ik wil deze keer de ontsteking precies afstellen met een stroboscooplamp. Dus 6mm pin weer in het vliegwiel en dan een “referentiepunt” markeren op de poelie van de nokkenas om zo met behulp van de stroboscooplamp de motor precies op tijd te zetten.

Zo zou het moeten werken toch?

MVG


Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2009 05:43 PM
  [ # 39 ]

Ja. Wel zeker weten dat je in de compressie slag zit. Anders zit je 180 graden verkeerd. Dus motor tornen in de juiste richting tot je de inlaatklep ziet dicht gaan en de pen in het gat valt. Is een graad of 10 a 11 voor BDP dacht ik.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 17 juli 2009 06:13 PM
  [ # 40 ]
bogaard77 schreef:

Ja. Wel zeker weten dat je in de compressie slag zit. Anders zit je 180 graden verkeerd. Dus motor tornen in de juiste richting tot je de inlaatklep ziet dicht gaan en de pen in het gat valt. Is een graad of 10 a 11 voor BDP dacht ik.

Oke, bedankt! Dat zal ik nog eens dubbel checken…. Rolling Eyes

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 17 juli 2009 09:42 PM
  [ # 41 ]

GVD Alex, wat ziet dat er allemaal strak en netjes uit zeg!

Cool

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 17 juli 2009 10:11 PM
  [ # 42 ]

Het gaat hier om een lange slag motor.
De vervroeging in krukasgraden hoort hierbij 22 graden te zijn, in nokkenas graden is dat de helft, dus 11 graden.
Hierbij ga je uit van het Bovenste Dode Punt.
De pen in het gat geeft een voorontsteking van 12 krukasgraden (tov BDP), dus 6 nokkenasgraden. De totale voorontsteking hoort 11 nokkenasgraden te zijn.
Dus als je met de pen in het gat bij nul op de sector een merkteken zet moet je het ontstekingshuis met nog 5 graden voorontsteking afstellen (bij 2000 toeren/min).

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 18 juli 2009 01:56 AM
  [ # 43 ]

Je hebt de stappenschakelaar onderin de 123 toch op het juiste motortype staan ??

Als je dat “vergeet” staat je ontsteking op de traction motor stand Surprisedops:

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 18 juli 2009 11:25 AM
  [ # 44 ]

@ Kees-Jan Bedankt, eigenlijk wordt het te mooi Laughing  Laughing

@ Pierre Bedankt voor de juiste gegevens, deze staan gewoon niet in het oude originele WPHB. Als je de ontsteking op tijd zet met 2000 RPM, moet de vacuumvervroeger dan afgekoppeld worden?

@ WBogaerts Deze 123 ignition heeft geen stappenschakelaar alleen dus een vacuumvervroeger. (Ik dacht dat alleen de ID langeslag motor die heeft)

MVG

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2009 12:07 PM
  [ # 45 ]

Iedere 123 heeft een stappenschakelaar! Deze zit in de bodem van het ding, achter de grote inbusdop!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook