1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De ID19 van Alexander: LHS naar LHM
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 januari 2007 12:50 AM

Hoi Allemaal,

Ben bezig met de ombouw van LHS naar LHM, heb al veel nieuwe onderdelen klaar liggen incl. nieuwe leidingen. Er zijn enkele “speciale” leidingen waar een soort “koppeling” aan zit, die je niet zo makkelijk zelf kan maken. Zou het een probleem zijn om sommige LHS leidingen te gebruiken nadat ze bv goed doorgespoeld worden?

MVG Alexander Cool

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 25 januari 2007 11:08 AM
  [ # 1 ]

Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, Jan

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 januari 2007 08:47 PM
  [ # 2 ]
jan van tiggelen schreef:

Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, Jan

Ja, vanzelfsprekend. De rubberdelen incl. retourleidingen worden allemaal vervangen Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 januari 2007 09:14 PM
  [ # 3 ]
super.alexander schreef:
jan van tiggelen schreef:

Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, Jan

Ja, vanzelfsprekend. De rubberdelen incl. retourleidingen worden allemaal vervangen Wink

Je kunt inderdaad alle stalen leiding na goed spoelen gebruiken voor LHM.
Let wel op, sommige leidingen worden met elkaar verbonden door een stalen plaatje waar kleine rubber O ringen in zitten. vergeet die ringetjes dus niet te vervangen. Ik weet alleen niet meer uit m’n hoofd welke het zijn op jouw ID! Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 januari 2007 05:55 PM
  [ # 4 ]
waterman771 schreef:
super.alexander schreef:
jan van tiggelen schreef:

Als het alleen maar metaal is, is het volgens mij geen probleem. Maar als er rubber in zit kan het niet!! Rubber vervangen!!
Groet, Jan

Ja, vanzelfsprekend. De rubberdelen incl. retourleidingen worden allemaal vervangen Wink

Je kunt inderdaad alle stalen leiding na goed spoelen gebruiken voor LHM.
Let wel op, sommige leidingen worden met elkaar verbonden door een stalen plaatje waar kleine rubber O ringen in zitten. vergeet die ringetjes dus niet te vervangen. Ik weet alleen niet meer uit m’n hoofd welke het zijn op jouw ID! Confused

Bedankt! Ik weet welke plaatjes je bedoeld, weet niet zeker of die in mijn ID zitten, bij DS bv stuurhuis, half-automaat en rem commando (remknop)  Confused

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2007 06:01 PM
  [ # 5 ]

en de achterrem leidingen? of zijn die al van het flexibele type?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 januari 2007 07:16 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

en de achterrem leidingen? of zijn die al van het flexibele type?

Nee, de originele scharnierende remleidingen zitten hier nog op. ik ga die wel vervangen door flexibele..  Rolling Eyes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2007 07:24 PM
  [ # 7 ]

verstandig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 27 januari 2007 11:34 AM
  [ # 8 ]

Leidingen kun je idd gewoon spoelen. Die “speciale” koppelstukken zitten erop gesoldeerd. Deze kun je met een flinke brander warmstoken, komen ze los. En daarna weer hardsolderen op je nieuwe leidingen.

Profiel  
 
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 02 februari 2007 10:27 PM
  [ # 9 ]
super.alexander schreef:
bogaard77 schreef:

en de achterrem leidingen? of zijn die al van het flexibele type?

Nee, de originele scharnierende remleidingen zitten hier nog op. ik ga die wel vervangen door flexibele..  Rolling Eyes

Hier wil ik even inhaken. Mijn ID heeft (of beter gezegd had) ook van die scharnierende remleidingen achter. Tijdens mijn deelname aan de citron pressé kon ik opeens alleen nog maar remmen met de handrem. Alle remolie kwijt uit het potje => scharnier lek.
Ter plekke hebben we met hulp van anderen, die toevallig op pad waren gegaan met extra remleidingen, de BX truuk uitgevoerd (Remleiding een paar keer om een spuitbus heen gedraaid en vervolgens gemonteerd).

Nu lees ik over flexibele remleiding. Is dit een terugval op de oude traction oplossing van een stukje rubberen remleiding ?

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 februari 2007 12:17 PM
  [ # 10 ]
RobH schreef:

Nu lees ik over flexibele remleiding. Is dit een terugval op de oude traction oplossing van een stukje rubberen remleiding ?

Er is een setje verkrijgbaar voor LHM en LHS, zie foto..  

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 februari 2007 01:16 PM
  [ # 11 ]
RobH schreef:

Nu lees ik over flexibele remleiding. Is dit een terugval op de oude traction oplossing van een stukje rubberen remleiding ?

Zo zou je het kunnen zeggen ja. latere types hebben rubber!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 februari 2007 02:41 PM
  [ # 12 ]

Die BX truuk is me nog niet duidelijk… kan iemand me meer vertellen?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 03 februari 2007 05:14 PM
  [ # 13 ]

Ehm, heel simpel. Hoe ziet de achterremleiding van de BX eruit? Ik neem aan dat je dan bij de DS dat hele scharnierpunt en/of rubberen leiding laat vervallen en er een leiding a la BX tussenzet (met krul, dus).

Profiel  
 
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 04 februari 2007 10:37 PM
  [ # 14 ]
Alcyone schreef:

Die BX truuk is me nog niet duidelijk… kan iemand me meer vertellen?

Ik zal een poging doen;

In plaats van een scharnier of een flexibel stukje rubber heeft men bedacht dat de remleiding ook een paar keer opgerold kan worden uitgevoerd. Dus bij mij (rechts achter) heb ik 1 remleiding zonder scharnier en ook zonder flexibel stuk. De remleiding is gewoonweg opgerold (om, in mijn geval een spuitbus) en vervolgd daarna zijn weg.
Dit is de standaard oplossing in de bx heeft men mij verteld.
Werkt al jaren perfect !

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 05 februari 2007 03:16 AM
  [ # 15 ]

Ik vind dit slechts een tijdelijke oplossing, de ID/DS heeft een langere wiel uitslag dan een BX en aan de linkerkant heb je dan een speciaal T-stuk nodig.

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook